خسرو روضه خوانان ایران: شجریان

درود بر رهبر انقلاب اسلامی: حضرت آیت الله خامنه ای

خسرو روضه خوانان ایران: شجریان

درود بر رهبر انقلاب اسلامی: حضرت آیت الله خامنه ای

پاسخی بر نوشته های آقای امیر (معروف به امیر دل آواز در وبلاگ: http://www.delawaz.blogfa.com)

به قلم: استاد منوچهر

 

فرموده اید:

در همین حین بود که بسیاری از هنرمندان باد غرور به غبغب تفاخر انداخته هر روز با این مجله و آن

روزنامه عکس یادگاری انداختند و از نشان‌های بین‌المللی‌شان گفتند و این‌که فلان روز در ارکستر

سمفونیک آمریکا اجرا دارند و بهمان روز با ارکستر فیلارمونیک آلمان، برای رادیو فرانسه اجرا می‌کنند،

و البته از این‌که بیش از 5 سال است در ایران اثری منتشر نکرده‌اند عذرخواهی کردند و قول دادند که

به زودی «مجموعه‌ای» از اجراهای این چندسال را در یک آلبوم بریزند و به شنونده‌ی ایرانی بدهند.

اگر تعریف هنر و هنرمندی را بلد هستید که حتما باید اینطور باشد {چرا که شما سالیان متمادی است

در باره ی هنر (وبویژه هنر فاخر آواز) داد سخن سر می دهید}، باید در اینجا نمونه هایی از این ادعایتان

را بر کرسی بنشانید. زیرا با این حرارات گفتن –یا بهتر بگویم- متهم کردن (بسیاری از هنرمندان-نقل

مستقیم از قول شما) به باد غرور به غبغب انداختن و عکس به یادگار گرفتن و کنسرت در اقصی نقاط

جهان برگزار کردن، بی سند و دلیل و مدرک مشابه کار کسانی است که از موسیقی فقط تعصباتی

خشک و بی پایه را به ارث برده اند! من واقعا دلم می خواهد شفافانه اسم این هنرمندان را بگویید.

چون اگر نگویید من سطح شما را در حد همان نوید (ببخشی نویدجون ) خواهم دانست که جز های و هوی

و قیل و قال، چیزی از هنر بر نمی تابد! کدام هنرمندان (برمبنای تعریف واقعی از هنر) در این مدت باد

غرور به غبغب انداخته اند و از ارکسترهاشان گفته اند؟! آیا جسارت و شهامت نام بردن از شمه ای

از این هنرمندان دارید؟! اگر مقصودتان خوانندگان آوازی است، باید گفت کدام خواننده ی آوازی اجازه یا

جرات اجرای کنسرت در ایران و جهان را داشته و دارد به غیر از جناب استاد شجریان؟!... ایرج؟ گلپا؟

بنان، قوامی، خوانساری، پریسا، هنگامه اخوان (از اینان آنها که زنده بودند و آنان که زنده اند اما با مرده

فرقی ندارند؟!)... آیا منظورتان کنسرت های خوانندگانی است که نه تنها در جهان بلکه در سایر نقاط

جهان نیز اسمی از آنان به گوش ها نخورده است که متاسفانه نمی شود نامی از انها را در اینجا به

میان آورد؟!

از این موضوع بگذریم…

آیا شمای مرید و مرادتان (آقای شجریان) که تا این اندازه به مساله ی بم اهمیت می دهید، خبر ندارید

که در این سرزمین لرزه خیز حداقل در مدت پس از انقلاب (اگر از حوادث و رخدادهای پیش از انقلاب

فاکتور بگیریم)، دهها بار زلزله اتفاق افتاده است؟! آقای شجریان در این مدت کجا بودند؟! چرا پول و کمک

جمع آوری نمی کردند!؟ آیا ایشان در هنگام زلزله ی رودبار و منجیل (در سال 1369) که صدها هزار نفر

کشته بر جای گذاشت، یا زلزله ی مرگبار سال 1376 اردبیل که هزاران کشته بر جای نهاد (و حتما می

دانید در روستاهایی از این خطه گرگ ها انسان های زنده ی نیمه مدفون در خاک –اعم از بچه و

بزرگسال را دریدند و به فجیع ترین وضعی خوردند) در ایران نبودند یا برای همیشه پیچ رادیو تلویزیون

خویش را خاموش کرده بودند (!!) که مبادا ترانه ی "میهن ای میهن" ایشان به نام امام زمان پخش گردد

(؟!!)…

آیا اینها به غیر از مشتی عوامفریبی نیست که عوامل متعصب و خشکه مقدس چون شمایان

(اگر اصطلاح آن به شما بخورد!) با دست و ترفند آقای شجریان به خورد ملت می دهید تا بیش از پیش

برای این خواننده وجهه و محبوبیت کسب نمایید؟!

آیا این هنرمندانی که چپ و راست کنسرت می دهند و آقای شجریان برخلاف آنان فقط به فکر پروژه ی

(!!!) بم (!!!) هستند، در کره ی مریخ زندگی می کنند؟؟ آیا پاپ خوانان لس آنجلسی یا رپرهای وطنی

همان هنرمندان (به زعم شما) هستند؟! آیا شما واقعا انصاف دارید که در یک وبلاگ مربوط به

موسیقی این اباطیل را به خورد دویست سیصد خواننده ی خودتان می دهید؟! آیا شما همه را بلانسبت

گوش دراز تصور کرده اید؟!

آیا آقای شجریان همان خواننده ای نیستند که به قرار زیر در هنگامه ی به زنجیر کشیده شدن صدای

آوازخوانان دیگری چون گلپا، ایرج، بنان، پریسا و… چپ و راست و شب و روز کنسرت می دادند ولی

هنرمندان دیگری که چیزی کم از ایشان نداشتند و بلکه گاها به مراتب بالاتر و قوی تر از ایشان بودند؛

فقط می بایست کنج خانه ی بی پناهی و سکوت می نشستند و به هنرنمایی ایشان گوش می کردند

یا می نگریستند؟!!! بفرمایید این هم چند نمونه از دلسوزی های آقای شجریان در کنسرت ندادن (!!) در

حالی که دیگران در خفقان ممنوعیت دست و پا می زدند!!

                                                   

اجرای کنسرت آقای شجریان با پایور – مهر 1358 – همه استادان و هنرمندان دیگر ممنوع بودند!!

اجرای کنسرت آقای شجریان با گروه معلوم الحال لطفی– مهر 1358 – همه استادان و هنرمندان دیگر

ممنوع بودند!!

اجرای کنسرت آقای شجریان با گروه لطفی – آبان 1358 – همه استادان و هنرمندان دیگر ممنوع بودند!!

اجرای کنسرت آقای شجریان با مشکاتیان – 1361 – همه استادان و هنرمندان دیگر ممنوع بودند!!

اجرای چندین کنسرت آقای شجریان در اروپا (!!) 1366 – همه استادان و هنرمندان دیگر ممنوع بودند!!

اجرای کنسرت آقای شجریان در تالار رودکی – 1367 – همه استادان و هنرمندان دیگر ممنوع بودند!!

اجرای کنسرت های متعدد بهاره (!!)  آقای شجریان در اروپا با آقای پیرنیاکان - 1368 – همه

استادان و هنرمندان دیگر ممنوع بودند!!

اجرای کنسرت های متعدد پاییزه (!!)  آقای شجریان در اروپا با آقای پیرنیاکان - 1368 – همه

استادان و هنرمندان دیگر ممنوع بودند!!

اجرای کنسرت های  آقای شجریان در تاجیکستان  - 1369 – همه استادان و هنرمندان دیگر

ممنوع بودند!! (همان سالی که زلزله ی خانمان سوز منجیل اتفاق افتاد!!!!)

اجرای کنسرت های آقای شجریان در آمریکا با آقای پیرنیاکان 1369 همه استادان و هنرمندان دیگر

ممنوع بودند!!

اجرای کنسرت های متعدد (ده کنسرت در نقاط مختلف) آقای شجریان در تهران - 1370 – همه

استادان و هنرمندان دیگر ممنوع بودند!!

اجرای کنسرت های دور چندم (!!)  آقای شجریان در آمریکا با آقای پیرنیاکان - 1371 – همه

استادان و هنرمندان دیگر ممنوع بودند!!

اجرای کنسرت  آقای شجریان در تهران - 1371 – همه استادان و هنرمندان دیگر ممنوع بودند!!

اجرای کنسرت های دور چندم آقای شجریان در اروپا با آقای لطفی - 1372 – همه استادان و هنرمندان

دیگر ممنوع بودند!!

اجرای کنسرت های دور صدم (!!)  آقای شجریان در اروپا با آقای مشکاتیان - 1373– همه استادان و

هنرمندان دیگر ممنوع بودند!!

اجرای کنسرت های بی شمار (!!)  آقای شجریان در شهرهای مختلف ایران با گروه آوا - 1374 – همه

استادان و هنرمندان دیگر ممنوع بودند!!

اجرای کنسرت های آقای شجریان باز هم در اروپا با آقای لطفی - 1374 – همه استادان و هنرمندان

دیگر ممنوع بودند!!

اجرای کنسرت آقای شجریان در دبی - 1375 – همه استادان و هنرمندان دیگر ممنوع بودند!!

اجرای کنسرت های خارج از فصل و داخل فصل (!!)  آقای شجریان در ایران -1376 – همه استادان و

هنرمندان دیگر ممنوع بودند!!

بار هزارم اجرای کنسرت های خارج از فصل و داخل فصل (!!)  آقای شجریان در ایران و اروپا با آقای

طلایی -1377 – همه استادان و هنرمندان دیگر ممنوع بودند!!

بار میلیونم (!!) اجرای کنسرت های آقای شجریان در ایران و اصفهان و اروپا - 1378 – همه استادان و

هنرمندان دیگر ممنوع بودند!!

بار صد میلیونم اجرای کنسرت های خارج از فصل و داخل فصل و بیرون فصل (!!)  آقای شجریان در اروپا

و آمریکا و ایران با آقای علیزاده - 1379 – همه استادان و هنرمندان دیگر ممنوع بودند!!

بار میلیاردم (!!) اجرای کنسرت های خارج از فصل و داخل فصل (!!)  آقای شجریان در اروپا و آمریکا

و اجرای راست پنجگاه (!!!) با آقای علیزاده -1381 – همه استادان و هنرمندان دیگر ممنوع بودند!!

بار خارج از شماره (!!) اجرای کنسرت های خارج از فصل و داخل فصل (!!)  آقای شجریان در اروپا با

آقای …….. همه استادان و هنرمندان دیگر ممنوع بودند!!

و صدها کنسرت دیگر بعد از این سال ها که نوشتن همه ی آنها بیشتر دست این هنرمندان به ظاهر

مردمی (!!) را رو خواهد کرد!! پس به همین بسنده می شود!

 

یادآوری (1):

در همین سال 1381 استاد ایرج سرانجام پس از 25 سال اجازه یافت یک کنسرت در تهران و یک

کنسرت در کرج برگزار کند که اراذل و اوباش محل برگزاری کنسرت را به آتش کشیدند و کنسرت برگزار

نشد!!

یادآوری (2):

هنوز که هنوز است پس از گذشت قریب 30 سال استاد گلپا اجازه ی اجرای کنسرت را در ایران نیافته

است و استاد ایرج نیز پس از همان واقعه از پیش طراحی شده کرج ممنوع الکنسرت شدند!!

 

خیلی جوش می زنید آقای امیر دل آوازی!!

زیاد جوش نزنید و زیاد از فیوضات آقای شجریان نگویید زیرا با توجه به این همه آزادی برای اجرای

کنسرت و انتشار آلبوم در طول همه این سال ها مبالغ جمع آوری شده ایشان بدون شک سر به دهها

میلیارد تومان می زند، ارقامی که نه من قادر هستم تعداد صفرهای آنها را تا انتهای زندگی بشمارم و نه

حتی مردم مظلوم بم و اردبیل و منجیل و... قادرند در بیداری و حتی خواب به مخیله خویش راه دهند!!

از این زیاده از حد جوش زدن ها و منم منم کردن هاست که امروزه روز به هر کس اسم شجریان را

می گویی، یاد گوشه های اسکناس های میلیاردی ایشان می افتند ولی هنگامی که نامی از امثال ایرج

و گلپا می بری، می پرسند: آیا آنها هنوز زنده اند؟!! و شاعر یا ادیب چه خوش فرموده: جوش زدن به

صندلی گهواره ای می ماند. دائم شما را حرکت می دهد، اما به جایی نمی رساند، گویی همیشه

در حال درجا زدنید!!

پاسخ به بقیه افاضات شما را نیز در اسرع وقت در معرض قضاوت خوانندگان قرار خواهم داد!

نظرات 102 + ارسال نظر
مهیار/عاشق استاد ناظری جمعه 5 بهمن 1386 ساعت 11:11 ب.ظ

گور پدر استاد منوچهر

اصلا نظر منوچهر مهم نیست!!!!

بروز هستم ب۶فرمایید

پ شنبه 6 بهمن 1386 ساعت 01:42 ق.ظ

مدت ها بود این حرفها در دلم مانده بود ولی نمیدانستم چه طور بیان کنم.
همین طور استوار باش
خواهش میکنم که در آینده هم افشاگریات ادامه پیدا کنه

محرر / اصلاحی نوید شنبه 6 بهمن 1386 ساعت 08:22 ق.ظ

کنسرت سال ۸۱ استاد!!! ایرج:
من یه پرنده ام ، آرزو دارم تو باغم باشی ... شمع و گل و پروانه، یاران می و پیمانه ...

مرد حسابی! به نظرت ایرج با این ........ آوازها با ویولون آنچنانی امسال اسدالله ملک و سنتور آنچنانی تر فضل اله توکل می خواست با امثال شجریان رقابت! کنه؟
بروید خدا را شکر کنید که ۲۵ سال جلوش را گرفتند تا الآن امثال تو بتوانند ادعا داشته باشند. و الا الآن توی .......... باید سراغ ایرج را می گرفتیم.

ایرج یک حنجره ی طلایی بود و یک استعداد ارزشمند که طی ۵۰ سال خوانندگی آوازهایش در گلها ارزش فنی و هنری داشت .......حاضرم قسم بخورم اگر در رادیو و گلها امثال پیرنیا و میزنقیبی و ابتهاج و ... نبودند ایرج در آن برنامه های رادیویی اش هم می خواند!

ایرج ایرج نکن! چشم و گوشت را باز کن ببین هنر چیست و هنرمند کیست ...

احسان شنبه 6 بهمن 1386 ساعت 08:45 ق.ظ

آقا استاد منوچهر دمت گرم . ترکوندی . کم کم دارم باور میکنم که واقعا استادی . مرسی نوید . چه افشاگری فوق العاده ای .

احسان شنبه 6 بهمن 1386 ساعت 12:43 ب.ظ

دوستان خواهش می کنم این کسی که با اسم احسان این پیام آخرو گذاشته با من اشتباه نگیرید.

احسان شنبه 6 بهمن 1386 ساعت 01:09 ب.ظ

دو کی عزیز . بنده مخلص شما هستم. اگر شما اعلام آمادگی می کنید، خیلی مایلم یک بحث منطقی در مورد خلاصه همه مطالب آقا نوید در این وبلاگ به راه بیندازیم و از همه دوستان دعوت کنیم که در باره هریک از مسائل مطرح شده به طور جداگانه و با دلیل ( ضمن حفظ احترام یکدیگر) اظهار نظر کنند. اگر موافقید، موافقت خودتونو اعلام کنید. از همه دوستان خواهش می کنم نظرشونو در این مورد بگن.

احسان شنبه 6 بهمن 1386 ساعت 01:10 ب.ظ

آقا نوید خود شما هم نظرتو بگو. دوست داری چنین کاری انجام بشه یا نه؟

خیلی عالیه . قبوله .

حسن تبار شنبه 6 بهمن 1386 ساعت 02:34 ب.ظ http://www.hassantabar.net

مطا لب نوشته شده در این وب لاگ به من مربوط نیست
ولی نیمد انم چرا از عکس من در این ماجرا به نام استاد منوچهر استفاده میشود

لطفا عکس مرا از صفحه خود بردارید

عجیبه !
اگه این عکس شما نیست پس چطور به من اونو با ایمیل فرستاده بودین؟!! بهرحال من اون عکس رو برداشتم . نمیدونم والله.

علی سمراد شنبه 6 بهمن 1386 ساعت 08:50 ب.ظ

سلام نوید این جستارتون از جستار های پیشین بسیار بهتر بود.

حرکت شما در برابر موج راکد و یک سویه موسیقی ایران زمین بویژه در زمینه آواز قابل ستایش است.
امیدوارم این مرحله از نقد در سطوح بالاتر مورد توجه سایر دوستداران موسیقی ایران زمین قرار بگیرد و دوستان ذهن خود را از مرحله اعتقاد رها کرده و به مرحله ی اندیشه برسانند تا از این رهاورد با استشمام رایحه ی فرحبخش گلهای رنگارنگ باغ موسیقی , در پدید آوردن گلهایی نو در این باغ شگرف بکوشند.

پیروز باشید

ببخشین علی آقا جستار یعنی چی ؟ از دوستان پرسیدم نمیدونستن . فحش که نیست ؟! بعدش از حرفاتون راستش چیزی نفهمیدم !

دوکی شنبه 6 بهمن 1386 ساعت 09:36 ب.ظ

آقا نوید زنده باشی دستت درد نکنه عالیه.آقا مهیار دوستی پاک و خالصانه بنده در مورد شما بر قراره خیلی مخلصیم.درضمن اگه بنده در بعضی موارد عقیده نوید رو تائید می کنم به خاطر کارای حیله گرانه و منافق بودن شجریان هستش امیدوارم این کار خدشه ای به دوستیمون وارد نکنه . ارادت داریم خدمت جناب ناظری. ضمنا اون شخصی هم که نمی دونم آقا احسان هستند یا خودشونو به اون نام معرفی کردن اگه واقعا می خوان یه بحث سالم به دور از توهین و بدگویی برگزار بشه چه بهتر در خدمتیم. منتهی بدون تعصب و ناسزاگویی.

علی سمراد شنبه 6 بهمن 1386 ساعت 11:02 ب.ظ http://www.golpapage.blogfa.com

سلام
جستار = بحث - مبحث ---مثل موضوع مورد بحث

من چند وقتی که وارد جمع اهالی موسیقی شدم حالا تو که سنت کمه اما همیشه گمان میبردم که دانش ادبی اهالی موسیقی باید بالا باشه (البته ظاهرا فلاور استثناست).

همیشه یادت باشه که موسیقی زبان را آفرید و زبان هم ادبیات را بدنیا آورد. و تو هم طرفدار مکتبی هستی که در آواز به درستی بیان در ادبیات شعری اهمیت زیادی میده.

موج (اسم) راکد (صفت) چه جوری بگم واژه هایی ضد همند
چون "موج" در حال حرکت اما "راکد" یه جا وایساده.
کنایه از حرکتی که زمان رو نگه داشته .
اگر متوجه نشدی مهم نیست.

در ضمن من با رفیقم میثم در بروز رسانی golpapage همکاری میکنم.

لطفا این پست رو تو کامنت نیار چون فقط برای آگاهی خودت بود.
موفق باشی

خیلی قشنگ مینویسین ولی بازم سخته !

پیمان یکشنبه 7 بهمن 1386 ساعت 01:48 ق.ظ

اقا احسان ما منتظریم بفرمائید شروع کنید.
البته :چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
فقط گلپا

احسان یکشنبه 7 بهمن 1386 ساعت 07:21 ق.ظ

دوکی عزیز فقط یکی از پیام ها از طرف من نیست. که اونم معلومه کدومه. مسلما من به آدمی که تا حالا اسمشو نشنیدم استاد نمی گم. (هر چند براش احترام قائل هستم)

احسان یکشنبه 7 بهمن 1386 ساعت 07:41 ق.ظ

دوکی عزیز و آقا نوید عزیز آیا موافقید این موارد رو به عنوان پیش شرط بحث بپذیریم؟
۱) از هرگونه توهین به هنرمندان موسیقی خودداری کنیم.
۲) در هر شرایطی احترام یکدیگر را حفظ کنیم.
۳) تا یک مرحله از بحث به پایان نرسیده وارد مرحله بعد نشویم.
۴) ادعاهایی را مطرح کنیم که قابل اثبات باشند.
از همه مهمتر
۵) در مورد مسائلی اظهار نظر کنیم که در آن تخصص کامل داریم. ( به عنوان مثال کسی که توی عمرش دست به ساز نزده و اصلا نمی دونه ردیف و دستگاه و گوشه تعریفش چیه نگه فلانی گوشه هارو درست اجرا نمی کنه. خواهش می کنم با خودمون روراست باشیم. اگر از کسی به این خاطر بدمون میاد که مثلا آدم متظاهریه نگیم بی سواده . بگیم متظاهره و ...)

احسان یکشنبه 7 بهمن 1386 ساعت 07:46 ق.ظ

در ضمن خواهش می کنم قبل از اینکه بحث رو شروع کنیم این نکته رو فراموش نکنیم که اگر با کسی در یک زمینه اختلاف نظر داریم، ممکن است در هزار زمینه دیگر اشتراک نظر داشته باشیم.

انوشیروان یکشنبه 7 بهمن 1386 ساعت 08:38 ق.ظ

فقط ایرج .
فقط گلپا .
این شعار رو فراموش نکنین آقایونی که به این وبلاگ میان .

میثم یکشنبه 7 بهمن 1386 ساعت 01:52 ب.ظ http://golpapage.blogfa.com

هر جی از شجریان بد تعریف کنی باز هم کمه

دوکی یکشنبه 7 بهمن 1386 ساعت 07:01 ب.ظ

آقا احسان بنده آماده ام که بحث رو شروع کنیم اما فرمودید در مورد مسائلی صحبت کنیم که تخصص کامل داشته باشیم به نظرم این گفته شما آنچنان صحیح نیست به عنوان مثال یه نفر رفته ماشین بنز آخرین مدل خریده ازش سوال کنیم چرا رفتی این ماشین رو خریدی می گه خوب بهترین ماشینه حالا ما برگردیم بپرسیم تو در مورد طراحی بدنه این ماشین مثلا از حیث آیرودینامیک یا موتور اون چی می دونی میگه هیچی خوب ما بیام بگیم تو تخصص کامل در این مورد نداری چطور می گی بنز ماشین خوبیه . یا بنده خودم نمی تونم مثل آشپز های حرفه ای جوجه کباب درست کنم پس نباید در مورد دست پخت یه آشپز اظهار نظر کنم؟ می بینید که منطقی نیست.موسیقی هم همین طور هستش از بین طرفداران یک خواننده شاید ده درصد اونا از علم موسیقی سررشته داشته باشن بقیه از راه احساسشون پی به ارزش کار خواننده و هنر اون می برن.اگه به کامنت های بنده نگاه کنید می بینید من هیچ وقت نگفتم شجریان بی سواده یا از موسیقی هیچی نمی دونه آقا نوید هم همچین عقیده ای نداره بلکه سیاست شجریان و کارهایی که انجام میدن ناجوانمردانه و دور از انصاف هست واسه همین ایشون رو فقط از این نقطه نظر مورد انتقاد قرار میدیم.با تشکر از شما

محسن یکشنبه 7 بهمن 1386 ساعت 09:36 ب.ظ

واقعا کیف کردم از تحلیل افشاگری کنسرتهای شجریان . شما بگین اگه این آقای باصطلاح هنرمند اینهمه کنسرت اجرا نمیکرد و میلیاردها ثروت به جیب نمیزد با ایرج و گلپا چی میکرد . البته میدونین که شجریان بهمراه ناظری نامه به اطلاعات نوشتن که هرگز اجازه اجرای کنسرت به گلپا و ایرج داده نشه چون ارزشهای گه اسلامی زیر سئوال میره !!!!!!! آقا استاد منوچهر دستبوسیم . مرسی . مرسی آقا نوید دلسوز موسیقی واقعی ایرانی

نوش آفرین یکشنبه 7 بهمن 1386 ساعت 11:00 ب.ظ

دوستان عزیز

این نوشته ها همه دروغ هست و تحلیل یه موسیقی دان نیست
این آقای نوید برای اینکه به دروغهای خوئ اعتبار ببخشه یه عکس رو با نام استاد منوچهر جعل کرد و گفت این تحلیل اون آقای موسیقیدان هست
اما اون آقا خودش اینجا کامنت گذاشته و من خوندم !!!!!!!!
گفت که اینها را من ننوشتم اینها دروغن ( کامنتش رو بخونید
حسن تبار )
آقای نوید هم که دید اوضاع خیط شده ! عکس اون آقا رو برداشت !
همسن نشون مس ده که آقای نوید همه شما رو گیر آورده و به شما دروغ گفته !

حالا شما هی بیایین و بگین هنوید جون آفرین نوید جون !!

من کاری ندارم که شجریان انسان خوبی هست یا یه آدم بی مصرف !!

مهم اینه که نوید همه رو گیر آورده بود و دیگه دستش برای من رو شد
دیگه هم به این وبلاگ کاری ندارم !
چون اعتبارش بر اثر ناشیگری نویسندش ! از بین رفت !!

شما ایمیل خودتون بدین تا من ایمیل این آقا رو که عکسش رو با مطالبش میفرسته برای شما بنویسم !

احسان دوشنبه 8 بهمن 1386 ساعت 07:18 ق.ظ

دوکی جان اگر از کسی که ماشین بنز خریده در مورد محاسن اون ماشین سوال کنیم، در حیطه دانش خودش به ما جواب میده. مثلا میگه قدرت موتورش بالاست، توی سرعت بالا نسبت به ماشن های دیگه راحت تره، فضای داخلش زیاده و ..... و این دلایل، برای توجیه عملش کافیه. حتما نباید بیاد در مورد مسائلی حرف بزنه که در مورد اونا هیچی نمی دونه. من هم منظورم همین بود. شما (منظورم شخص شما نیست)میتونی بگی از لحن صدای فلان خواننده خیلی بیشتر از اون یکی خوشت میاد....یا از فرم تحریرهاش... یا از شعرهایی که انتخاب می کنه....یا حتی از شخصیت هنریش....اما اگر بگی فلان کس گوشه هارو درست اجرا نمی کنه یا صداش موقع خوندن فالش میشه باید دقیقا بگی در کجا بوده و ضمنا این حرف رو کسی باید بزنه که گوشه هارو بشناسه. این که فکر می کنم بدیهی باشه. درسته؟

احسان دوشنبه 8 بهمن 1386 ساعت 07:25 ق.ظ

چون آقا نوید مسائل زیادی رو در وبلاگ خودش مطرح کرده، به نظرم بهتره اول اونا رو دسته بندی کنیم. مثلا مطالبی رو که به آقای شجریان مربوط میشه از مطالبی که به آقای ایرج و آقای گلپایگانی مربوط میشه تفکیک کنیم. و در مورد آقای شجریان بحث فنی آواز رو از مسائل غیر فنی جدا کنیم و به طور جداگانه مورد بررسی قرار دهیم. و باز به نظرم بهتره چون حساسیت شما و آقا نوید بیشتر روی مسائل غیر فنی هست، اول به اونها بپردازیم.

احسان دوشنبه 8 بهمن 1386 ساعت 07:30 ق.ظ

به عنوان مثال اولین مورد بحث می تونه این باشه که چرا بعد از انقلاب فعالیت بسیاری از خواننده ها ممنوع شد اما آقای شجریان به کارشون ادامه دادند. موافقید از اینجا شروع کنیم؟ ( خیلی مخلصیم آقای دکتر)

دوکی دوشنبه 8 بهمن 1386 ساعت 06:34 ب.ظ

بسیار عالیه منتظر نظر جنابعالی در این مورد هستم.

سیکی سه‌شنبه 9 بهمن 1386 ساعت 01:46 ب.ظ

علت اینکه چرا خواننده ها بعد از انقلاب ممنوع شدن اینه که میفتن توی اسلام آواز قدغنه . من خودم بودم اون زمان . این جاکشها همه چی رو حروم کرده بودن . ولی فقط جناب شجریان که شروع کرده بود به خوندن ترانه های انقلابی و اسلامی و بسیجی تا خودشو بالا بکشه و خلاف همه هنرمندان مملکت حرکت کنه اجازه داشت بخونه . هنوزم همه قدغنن بغیر از آقای شجریان که احسنت به این اوستا منوچهر که لیست سیاهی از فعالیتهای پررویانه آقای شجریان و اعوان و انصارش رو آوردن . خجالت هم خوب چیزیه والله .

احسان سه‌شنبه 9 بهمن 1386 ساعت 04:04 ب.ظ

دوکی جان در این مورد من مایلم اول شما بحث را شروع کنید. دوست دارم بدانم دلیل اینکه فعالیت آقای شجریان مانند آقای گلپایگانی و آقای ایرج و ... ممنوع نشد را چه می دانید؟ شما اول دلیلتان را مطرح کنید. اگر من ( و البته بقیه دوستان) با شما هم عقیده بودیم، به بحث بعدی می پردازیم. در غیر این صورت دلایلم را در مخالفت با شما ابراز می کنم تا در باره آن بحث کنیم.

احسان سه‌شنبه 9 بهمن 1386 ساعت 04:11 ب.ظ

آقای سیکی
از شما ممنونم که دعوت ما راقبول کردید و به بحث وارد شدید. من با بعضی قسمت های صحبت شما موافقم و با بعضی مخالف. چون پیش بینی می کنم دوکی عزیز هم نظری مشابه شما داشته باشد، صبر می کنم تا به هردو نظر با هم پاسخ دهم.
ضمنا از شما خواهش می کنم از کلمات رکیک در بحث استفاده نکنید. (خیلی مخلصیم)

سیکی سه‌شنبه 9 بهمن 1386 ساعت 07:35 ب.ظ

اسم من به همه اونایی که شجریان رو استاد میدونن !!

شمام اگه میخوای بحث کنی اول بدون که اینجا نمیتونی زور بگی و شجر رو تبلیغ کنی . شجریان برای ما یه مرده متحرکه . یه خواننده نوحه خون تموم شده .

دوکی سه‌شنبه 9 بهمن 1386 ساعت 09:41 ب.ظ

تقاضای این بحث رو شما مطرح فرمودید خواهش می کنم اول شما نظر دهید.از این به بعد بنده به نظرات و مباحث بحث در حالت کلی و با حفظ ادب و احترام پاسخ خواهم داد با سپاس از شما.

محسن سه‌شنبه 9 بهمن 1386 ساعت 10:30 ب.ظ

سلام.
من یکی از طرفدارای هر سه استاد نامی آواز ایران یعنی اساتید شجریان-گلپا و ایرج هستم.
و نمیخوام تو این دعوای بیخود شرکت کنم.
فقط یه سوال دارم اینکه در همین وبلاگ یا وبلاگ فلاورز بود که از یکی از برنامه های استاد ایرج خیلی تعریف میکردین و از نوع تحریرهای ایشون خیلی مایلم اگه اطلاع دارید نام اون برنامه رو بهم بگید تا بتونم ازش استفاده کنم.
ممنون.

دوست عزیز من هیچوقت از برنامه های هیچ استادی تعریف نکردم . شما باید به وبلاگ آزاده خانم مراجه کنین .

احسان چهارشنبه 10 بهمن 1386 ساعت 07:23 ق.ظ

دوکی جان در ابتدا باید بگم اینکه جلوی فعالیت بیشتر هنرمندان موسیقی بعد از انقلاب گرفته شد، دلیل ساده ای دارد. آقایان با موسیقی (و به طور کلی هنر) مخالف بودند. همان طور که سیکی می گوید و شما هم می دانید، با احادیث و روایات فراوان سعی داشتند به مردم بقبولانند که این کارها در اسلام از گناهان کبیره است. ( البته من وارد این بحث نمی شوم که با مطالعه تاریخ اسلام به این نتیجه می رسیم که حرف بی ربطی هم نمی زدند. ما باید شهامت این را داشته باشیم که یک بار برای همیشه تکلیفمان را با خودمان روشن کنیم و ببینیم اگر بین عقلمان و اعتقادمان تناقض به وجود آمد کدام را ترجیح دهیم........)
این کار راهم فقط با موسیقی نکردند.همه هنرها کم و بیش محدود شدند .

احسان چهارشنبه 10 بهمن 1386 ساعت 07:36 ق.ظ

این هم که می بینید بعد از مدتی بسیاری از افراد مجوز فعالیت دریافت کردند فقط به خاطر فشارهای داخلی و بین المللی است. وگرنه این آقایان هنوز هم هر هنری را گناه کبیره می دانند.
اما اینکه چرا آقای شجریان (و ناظری) مجوز فعالیت دریافت کردند، دو دلیل عمده دارد:
۱) هرچند گناه پرداختن به موسیقی در نظر علما(!!!) در حد گناه زنای با محارم است، اما همواره در طول تاریخ اسلام برای آن درجاتی قائل شده اند. به عنوان مثال بحث غنا را مطرح کرده اند و گفته اند موسیقی که همراه با حالات شهوانی(!) باشد یا شادی زیادی در انسان ایجاد کند حرام است. اینها به این بهانه جلوی کار اکثر هنرمندان را گرفتند.
اما واضح است که سبک کار آقای شجریان به گونه ای بود که چنین وصله ای اصلا به آن نمی چسبید. در آن نه از ریتم های تند (شش هشتم) خبری بود و نه از شعرهایی که به طور مستقیم مسائل عاشقانه را مطرح کنند. بنابراین از آن احساس خطر کمتری می کردند.

احسان چهارشنبه 10 بهمن 1386 ساعت 07:46 ق.ظ

2) جلوگیری از فعالیت آقایان شجریان و ناظری به دلیل فعالیت هایی که با سرودهایشان در همگامی با انقلاب کرده بودند، برای جمهوری اسلامی هزینه ای به مراتب بیشتر داشت. چرا که مردم می دیدند که اینها به طرفداران انقلاب هم رحم نمی کنند.

اما دکر دو نکته در همین رابطه ضروری است :
۱) سبک کاری و سلیقه هنری آقای شجریان بعد از انقلاب به وجود نیامد که بگوییم به خاطر این بوده که مجوز کار بگیرد. شما می توانید به کنسرت های حافظیه همراه با آقای لطفی در سال های ۵۴ و ۵۶ و حتی کنسرتی که در سال ۴۹ همراه با آقای عبادی اجرا کردند مراجعه کنید. سبک کاری ایشان بعد از انقلاب نسبت به پیش از آن کوچکترین تغییری نکرد.

[ بدون نام ] چهارشنبه 10 بهمن 1386 ساعت 07:56 ق.ظ

2) سرود های انقلابی که آقای شجریان خواندند مطلقا در دفاع از جمهوری اسلامی نبود. کسانی که مدعی هستند آقای شجریان سرودهای بسیجی(!!!) خوانده اند، یک نمونه را مطرح کنند. خط فکری آقای شجریان و یارانش(سایه و لطفی) به کلی در تقابل با جمهوری اسلامی قرار داشت.
پاسخ آقای سیکی بماند برای بعد ( چون هنوز به این نتیجه نرسیده ام که بحث با ایشان سودی داشته باشد)

سیکی چهارشنبه 10 بهمن 1386 ساعت 11:17 ق.ظ

اسم من به شما آقا احسان
شما چقد حرف مفت میزنی ؟؟؟؟
۹۰٪ ترانه ها شجریان در اون زمان انقلابی بود تو هنوز بدنیا نیومده بودی ما تو متن کار بودیم . از شهید و برادر کاکلش آتشفشونه (((!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)))))) گرفته تا ربنا و شرکت تو کلاسهای تلاوت قرآن و شرکت در مسابقه های قرانی (!!!!!!!!!!!!!!!!!!) اونم از طرف یه خواننده بقولی معروف و خواننده گلها (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) اینا همه نشون میده که شجر چی بوده !!!!!!!!!!!!

مهیار/عاشق استاد ناظری پنج‌شنبه 11 بهمن 1386 ساعت 01:54 ق.ظ

بیا طرز حرف زدن این سیکی کانا رو ببین..........
مفت هیکلته اشغال بیشعور.........

احسان درست میگفت........

اصلا شجریان همه ی اینکار هارو کرده
خوب کرده و به تو ربطی نداره...............

همینی که هست

احسان ول کن بحث کردن فایده نداره.....

جناب دکتر دوکی حداقل شما وقت پر ارزشتون رو تلف نکنید.


سیکی جلقی ببند دهنت رو

پیمان پنج‌شنبه 11 بهمن 1386 ساعت 01:55 ق.ظ

اقا احسان سرود های انقلابی که آقای شجریان خواندند مطلقا در دفاع از جمهوری اسلامی نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هر سال همین موقع تمام کانالای رادیو و تلوزیون فقط آهنگهای گروه معلوم الحال چاووش (لطفیو علیزادهو مشکاتیانو و...)و ایران شجریان یا وطن ناظری رو میزارن :اتحاد اتحاد رمز پیروزیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واگه اینا رو نمیخوندن که چپ و راست و شب و روز اجازه کنسرت دادن نداشتند.
ولی استاد گلپا و بقیه زیر این ننگ نرفتن و با رژیم همکاری نکردن و برای خودشیرینی آهنگی برای ایرن نخوندن

پیمان پنج‌شنبه 11 بهمن 1386 ساعت 02:01 ق.ظ

سیکی عزیز درود بر تو آفرین بر تو ادامه بده.
آقا نوید خواهشا در پست بعدی در مورد گروه معلوم الحال چاووش هم افشاگری کنید فکر میکنم الان موقع مناسبی باشه

مهیار/عاشق استاد ناظری پنج‌شنبه 11 بهمن 1386 ساعت 02:28 ق.ظ

در ضمن برید تو وبلاگ پرشین فلاورز ببینید کی بیشترین اجرا در گلها رو داشته و محبوب ترینه..............

تا خفه شید..........

احسان پنج‌شنبه 11 بهمن 1386 ساعت 07:01 ق.ظ

آقای سیکی
آقای شجریان سرودهای انقلابی زیادی خواندند. اینو که من خودم هم گفتم. شما حرف جدیدی نزدی. من گفتم هیچ کدوم از سرودها مطلقا در حمایت از جمهوری اسلامی نیست. همین سرود ((برادر کاکلش آتشفشونه)) که اتفاقا یکی از زیباترین سرودهای انقلابی هست که در تاریخ این مملکت ساخته شده و شنیدنش مو بر تن هر انسانی راست می کنه، کوچکترین ارتباطی به جمهوری اسلامی نداره. البته من الان شعر کاملش یادم نیست. اما یه چیزایی یادمه :

احسان پنج‌شنبه 11 بهمن 1386 ساعت 07:07 ق.ظ

شب است و چهره میهن سیاهه
نشستن در سیاهی ها گناهه
تفنگم را بده تا ره بجویم
که هرکه عاشقه پایش به راهه
برادر بی قراره
برادر شعله واره
برادر دشت سینه اش لاله زاره
تو که با عاشقان دردآشنایی
تو که هم رزم و هم زنجیر مایی
ببین خون عزیزان را به دیوار
بزن شیپور صبح روشنایی

***
شب و دریای خوف انگیز و طوفان
من و اندیشه های پاک و پویان
برایم ناوک و خنجر بیاور
که خون می بارد از دلهای سوزان
برادر نوجوونه
برادر غرق خونه
برادر کاکلش آتشفشونه
تو که با عاشقان..........

احسان پنج‌شنبه 11 بهمن 1386 ساعت 07:11 ق.ظ

من همچنان منتظرم تا یکی از دوستان فقط یک بیت برای من بیاورد که شجریان در آن از جمهوری اسلامی دفاع کرده باشد. البته لطفا مثل سیکی فقط شعار ندهید.

احسان پنج‌شنبه 11 بهمن 1386 ساعت 07:20 ق.ظ

دوستان خواهش می کنم بین انقلابی بودن و طرفداری از جمهوری اسلامی تفاوت قائل شوید. گروه های زیادی در انقلاب فعال بودند. قرار نبود آخر کار یک گروه بیاید و همه چیز را به نفع خودش مصادره کند. اگر این اتفاق افتاد به دلیل شعور بسیار بالای ملت ما (!!!) بود.
تعجب می کنم چطور نمی دانید که سایه، لطفی و علیزاده توده ای بودند. جهت اطلاعتان عرض کنم که جناب لطفی که الآن این قیافه عصر حجری را برای خودشان درست کرده اند، در آن زمان حتی مسلمان نبودند، چه رسد به اینکه طرفدار جمهوری اسلامی باشند.آقای علیزاده که هنوز هم اعتقاداتشان را حفظ کرده اند. آقای شجریان بر خلاف این دو فردی مذهبی بود. ( ایشان از کودکی در رادیو مشهد قرآن می خواندند و شرکت ایشان در مسابقات قرآنی ( که آن را یکی از نقاط ضعف ایشان می دانم) چیزی نبود که منحصر به بعد از انقلاب باشد.

احسان پنج‌شنبه 11 بهمن 1386 ساعت 07:28 ق.ظ

آقا پیمان عزیز
دوست عزیز مگه ما با هم دعوا داریم که سیکی رو تشویق می کنی به فحش دادن به من ادامه بده؟ اگه من بی احترامی به شما کردم معذرت می خوام. اما اون سه تا سرودی که شما نام بردی هم کوچکترین ربطی به جمهوری اسلامی نداره. هر جاییش ربط داره بنویسید تا همه بدونن. در مورد استاد گلپا هم که فرمودید زیر بار این ننگ نرفتند بعدا صحبت می کنیم. چون موضوع بحث الآن آقای شجریانه.

احسان پنج‌شنبه 11 بهمن 1386 ساعت 07:37 ق.ظ

آقا مهیار
اولا خوشحالم از اینکه متوجه شدید در مورد من اشتباه فکر می کردید. من به شما به عنوان یک شخصیت علمی بسیار احترام می گذارم و بسیار مفتخر می شوم اگر افتخار دوستی با شما را پیدا کنم.
اما از شما خواهش می کنم به جای اینکه اعصاب خودتونو خرد کنید شما هم به بحث ما بپیوندید. جای دکتر دوکی هم محفوظه. تا در مورد این بحث نظرشو نگه سر بحث بعدی نمی ریم.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 11 بهمن 1386 ساعت 09:53 ق.ظ

البته آقایان؟؟؟ بد نیست هر دفعه که این موسیقیدان؟؟؟ با فرهنگ؟؟؟ و آگاه؟؟؟ به همراه اوسای؟؟؟ عالی مقام؟؟؟ منوچ خان چرند آبادی نقدی سازنده و مفید؟؟؟ برای مشتاقان؟؟؟ موسیقی ملی ایران زمین ارسال می فرمایند، جوابی هم نوش جان کنند!
۱- نوید من به دفعات و با جزییات کامل پاسخ پیام های بی ربط ، بی مایه و کذب تو و هم قطاران اندیشمند؟؟؟ و استاد؟؟؟ تو را دادم. ولی چه فایده که میخ آهنی در ذهن سنگ تو فرو نمی رود. تو واقعا خجالت نمی کشی در لجن زار و سیرکی که به نام وبلاگ راه انداختی از هر موضوع بی اساسی سخن می گویی الا موسیقی! تو حتی سعی نکردی و نمی کنی(چون سواد تو و هم فکرات؟؟؟ بیش از این نیست!) در مورد استاد گلپایگانی و آقای حسین خواجه امیری(آقای ایرج) و آثار و روش موسیقیایی ایشان به ویژه استاد علی اکبرخان گلپایگانی مطلب بنویسی تا دست کم این چرت آبادی که راه انداختی کمی رنگ و بوی موسیقی به خود بگیرد. در اینکه تو (نوید) از نظر روانی مشکلات ریشه ای داری که شک ندارم ولی یا واقعا آدم بی کاری هستی و می خواهی با این مزخرف گویی ها وقت خود را پر کنی و یا واقعا آدم محدودی از نطر موسیقی هستی. و این را بدان که با این رویه ای که راه انداختی هیچ کس به اندازه تو به استاد گلپایگانی و آقای خواجه امیری لطمه نمی زند.
۲- هر دفعه در این گلستان؟؟؟ موسیقی تو یک واژه گرانبها ظهور می کند: ((افشاگری))، بسی خیال باطل، افشاگری شایستگی های استاد عالی مقام جناب محمدرضا شجریان، واقعا افکار شیرینی دارید...
۳- آقای نوید تو واقعا از ثبات عقیده داشتن بویی بردی؟ یکبار طرفدار خدا، قرآن، رهبر و بسیجی و دائم یاوه گویی می کنی که استاد شجریان ضد انقلاب است و با این خانم و آن ضد انقلاب عکس می گیرد و اشعار فلان شاعر ضد انقلاب را می خواند(در حالی که عکس های آقایانی که طرفدارشان هستی را با خانم های مختلف در جشن تولدی در پاریس و در قبل و بعد از سال ۵۷ را نمی بینی که البته از نظر من کوچک ترین ایرادی ندارد) و بار دیگر استاد شجریان را انقلابی و طرفدار رژیم می دانی و می گویی به همین دلیل است که ایشان می توانند در ایران بخوانند و کنسرت دهند. ببین آدم حذب باد(آقا نوید) هر عقیده ای که داری اصلا اهمیتی ندارد، در این که این رژیم استبدادی و دیکتاتوری است شکی نیست. ولی این را تو و هم راهان دانشمند؟؟؟ و موسیقی دانت؟؟؟ بدانید که استاد محمدرضا شجریان از ابتدا در خانواده ای که در آن قرائت قرآن متداول بود به دنیا آمد و بسیار قبل از انقلاب ۵۷ استاد شجریان قرآن می خواندند که اگر اکنون هم قرآن بخوانند فکر نمی کنم از نظر هر انسان لاییکی ایراد داشته باشد و یا استاد شجریان آواز افشاری مثنوی مولوی و ربنا را سال ۵۸ خواند که هنوز حتی حجاب دیکتاتوری به مردم تحمیل نشده بود. (((یکی از دوستانت پیام داده بود که استاد شجریان سرودهای بسیجی خواندند و گروه چاووش چنین و چنان و نوید افشاگری کن))) چقدر باید کسی اینقدر کور دل،منزوی،بی اطلاع از موسیقی و حسادت تمام وجود او را گرفته باشد که اینگونه سخن بگوبد. آخر انسان ناحسابی تمامی تصانیفی که استاد محمدرضا شجریان در سال ۵۷ خواندند شاعرهای آن یا استاد عارف قزوینی (البته اگر ایشان را بشناسید) است که برای سال های بسیار پیش است و یا برای کسانی چون ه .ا. سایه(که به قول نوید خان؟؟؟ شاعر ضد انقلابی است) و یا دیگر شعرا که کوچک ترین وابستگی به این رژیم مستبد ندارند. و اگر به آثار توجه کنید به هر گروه سیاسی الا رژیم مستبد کنونی می توان آثار را نسبت داد. از طرفی در سال ۵۷ تمام ملت ایران از مردم عادی گرفته تا مجاهدین خلق،چریک های فدایی،توده ای ها،لاییک ها، مذهبی ها همه چه درست و چه نادرست در انقلاب سال۵۷ شرکت کردند، که هر هنرمند واقعی باید همراه تمامی مردم باشد. حال اگر انقلاب ما مسیرش منحرف شد و رژیم مستبد کنونی آن را به نفع خود مصادره کرد ارتباطی با جناب استاد محمدرضا شجریان ندارد.
در گذشته استادان شایسته ای چون : جلیل شهنازها،یاحقی ها،بهاری ها،مجدها،ظریف ها و کسایی ها در موسیقی ما آمدند که ارزندگی آنها بر کسی پوشیده نیست که اتفاقا با استاد شجریان آثار بسیار ماندگاری دارند، اما چقدر باید انسانی سیاه دل و کینه ورز باشد که این گونه در مورد اساتید گروه چاووش سال ۵۷ و اساتید کنونی موسیقی ایران زمین چون استادان : پرویز مشکاتیان،محمدرضا لطفی، حسین علیزاده و دیگر اساتید شایسته موسیقی ایران زمین این گونه چرند گویی کند.
۴-هر چند که این سخنان برای تو نوید و رفقای فاضلت؟؟؟ اثری ندارد ولی خوب است هر بار که چرند تازه ای رو می کنی جوابی هم حتی مختصر تحویل بگیری.
۵- اینقدر خودت و دوستانت را معطل نکن تا قیام قیامت هم گزافه گویی کنی، از شایستگی و محبوبیت بی کران جناب استاد محمدرضا شجریان ذره ای کاسته نخواهد شد.
۶- راستی در پایان می خواستم جوابی هم برای آن دوستت داشته باشم که اظهار فضل فرموده بودند که استاد شجریان در برنامه ارزشمند و بی تکرار گلها(خدا استاد پیرنیا را رحمت کند) این تعداد برنامه داشت و آقای ایرج آن تعداد، دوست عزیز اولا اختلاف سنی استاد شجریان و آقای ایرج را در محدوده موسیقیایی یکدیگر در نظر بگیر ثانیا خمره رنگ رزی نیست که استاد شجریان مانند بعضی ها هر روز برنامه تولید کنند.
جناب استاد محمدرضا شجریان در اکثر زمینه های هنری شایسته و استاد بی تکرار بوده،هست و خواهد بود. و هر کور دلی که نمی تواند این را بفهمد واقعا کور باد.
۷- در ضمن مثل همیشه به تو می گویم که اگر می خواهی مطالب من را ذره ای سانسور کنی یا از این مسخره بازی های اصلاحی خودت به آن اضافه یا کم کنی و از طرف خودت به این و آن لقب دهی، این مطالب من را ارسال نکن و فقط خودت و رفقای استادت؟؟؟ بخوانید. چون خوانندگان واقعی و فهیم وبلاگ های موسیقی ایران زمین خود بر تمام مسایل موسیقی ایران آگاهند. پیروز باشی.

((با آرزوی موفقیت برای تمامی اساتید موسیقی ایران زمین به ویژه جناب استاد محمدرضا شجریان و جناب استاد علی اکبر خان گلپایگانی))

سیکی پنج‌شنبه 11 بهمن 1386 ساعت 11:21 ق.ظ

دوست عزیز آقا مهیار اسم من به شما .
ممنون که اینجا نظر دادی . البته من داشتم با آقا احسان حرف میزدم نه شما . ولی بهرحال ممنون . آقای شجریان خواننده همیشه فرصت طلبی بوده که وقتی تو انقلاب فهمید ایرج و گلپا و بقیه خواننده های درجه یک و استاد قدغن شدن شروع کرد به سرود خوندن به نفع نظام .
البته بدترین کاری که کرد و از یه خواننده گلها بعیده شرکت تو مسابقه قرآن خونی در همون زمان بود !!!!!!!!!!!!!! تا نشون بده چقدر به اسلام و مسلمین و نظام اعتقاد داره .
هزار تا کنسرت آبگوشتی هم که اجرا کرده همیشه پاسدارها و بسیجیها بادی گردش هستن و اسکورتش کردن !!!!!!!! البته من خودم حداقل بیست بار شاهد بودم و تو کنسرتهای آبگوشتیش شرکت کردم تا از بیکاری دربیام!!!!!!!!
ضمنا ترانه هایی چون شتره دولا پهنا میکنه - تا ته توش میکنه !!!!!!!!!! از شاهکارهای آواز شجریانن !!!!!!!
ترانه آشغال ایران ای سرای امید یه نمونه از کثافتکاریهای آقای شجریانه!!!!!!!!!!!!!! یا ترانه های دیگه اش چون شهید !!!!!!! که توش یه جمله مزخرف اینجوری میگه : ؛برادر کاکلش آتشفشونه ؛ که این یارو عهدیه که واسه فاحشه خونه ها میخوند نیز چنین ترانه بیمعنی نداره !!!!!!!!!!!
در خاتمه آقا مهیار از من درخواست کردین من به جلق زدن ادامه بدم .
چشم . من همین الان عکس همایون رو موقعی که ۱۴ ساله بود گذاشتم جلوم و دارم جلق میزنم . البته همیشه اینکارو میکنم . اگه عکس شما تو همین سنتون بود واسه من نوب و آبدرمیومدو من هیچوقت از جلق زدن دست بر نمیداشتم !!!!!

پژمان پنج‌شنبه 11 بهمن 1386 ساعت 11:22 ق.ظ

این پیام (بدون نام) را من فرستادم اگر برای تو ایرادی ندارد و اذیت نمی شوی لطفا نام من را به پیام اضافه کن.یادم رفت نامم را ارسال کنم. با سپاس

پژمان پنج‌شنبه 11 بهمن 1386 ساعت 11:50 ق.ظ

وقتی در چند پیام پیش آقا نوید بهت میگم این سیرک و فاضلاب وبلاگ نما ی تو شهر نویی بیش نیست به رفیق دانشمندت؟؟؟انوشیروان خان نباید بر بخورد. ثابت شد بهت با این در و گوهری که این سیکی میفرستد. آدم ناحسابی کدام پاسدار؟ کدام بسیجی؟ خسته نمی شوی اینقدر مزخرف می گویی؟ خوشم می یاد باز تو به هر نحوی بلیط کنسرت جناب استاد محمدرضا شجریان را می گیری و برای رفع بی کاری به کنسرت می روی، ولی من برای رفع بی کاری هم به آوای آقای ایرج گوش نمی دهم. بعد هم دوست عزیز وقتی تو معنی ترانه ها را نمی فهمی، تقصیر کیست؟ این ترانه مقامی خراسان هم که نمی دانم چرا نوید و امثال تو نمی فهمید(به قول تو شتر .....) یک ترانه فلکولوریک است، بهتر از این نیست که میگن :(( اگه نرقصی می شینم عقده دل وا می کنم و.... میگم حسن جغجغه رو نون بده و چایی بده حالا میگم دربیاره کفشارو دمپایی بده.....)) اینقدر در جهل نباشید. پیروز باشید.

((با آرزوی موفقیت و کامیابی برای جناب استاد محمدرضا شجریان و جناب استاد علی اکبر خان گلپایگانی))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد