خسرو روضه خوانان ایران: شجریان

درود بر رهبر انقلاب اسلامی: حضرت آیت الله خامنه ای

خسرو روضه خوانان ایران: شجریان

درود بر رهبر انقلاب اسلامی: حضرت آیت الله خامنه ای

جوابیه وبلاگ دلاواز

پاسخی به مطالب وبلاگ فراموش شده دلاواز در رابطه با هنرهای شجریان

بقلم: استاد منوچهر

بتازگی در وبلاگ دلاواز در خصوص ویژگیهای شخصیتی و هنری شجریان (خواننده درجه دو گلها) مطالبی عناون شده که هر کس نداند فکر میکند شجریان خواننده نیست بلکه استغفرالله خود خدا یا پیغمبر است که از آسمان نازل شده است!! این مطالب بقدری کوته فکرانه و متعصبانه نوشته شده که غیر از افسوس و دریغ چیزی برای خواننده فلک زده باقی نمیگذارد!! در اینجا پاسخی بر برخی مطالب ارائه شده در این وبلاگ وابسته به لابی شجریان و شجریانیسم منحط داده میشود تا این وبلاگنویسان مفلوک و جیره خور به خود بیایند و در باره کسی که هیچ اعتقادی به مرام اسلامی و حکومت مقدس جمهوری اسلامی ندارد (از جناب نوید عزیز میخواهم عکس ایشان با دختر جوانی که در اروپا گرفته اند و دوستان ارجمندم در سایت ملکوت آن را منتشر کردن و در آن چیزی نمیبینیم جز دست در گردن دخترک نامحرم انداختن توسط استاد!! نشان دهند تا مشخص شود این به اصطلاح هنرمند مردمی و لابد آزادیخواه (!) از چه سلوک و مرامی برخوردار است!! و مطالب کذبی که در باره ایشان نوشته شده تا چه اندازه از واقعیت به دور است!!) با نام و یاد خداوند منان به این موارد اشاره میکنم. امیدوارم دوستان صاحب سخن بیطرفانه بخوانند و بیطرفانه در مورد مطالب آن نتیجه گیری کنند.

نویسنده فرموده اند: "به‌نظر من، این بسیار بسیار مهم است که آوازخوان، چه شعری را برای آوازش برمی‌گزیند و چه پیامی را درون‌مایه و دست‌مایه‌ی کار هنری‌اش قرار می‌دهد و این قطعاً باید به‌عنوان یکی از معیارهای رتبه‌بندی آثار هنری شناخته شود..... اما به‌نظر من، مهم است که ببینیم فرد از صدایی که دارد چگونه استفاده می‌کند و در چه جهتی و با چه روشی آن را به‌کار می‌بندد.

جواب: دقیقا همینطور است که شما میفرمایید. آقای شجریان که صاحب گرفته ترین صدای آوازی تاریخ است و همگان بر آن صحه میگذارند (و در واقع خود شما هم غیرمستقیم دارید به آن اشاره میکنید!)، از همین صدای خود در راه ناصحیح استفاده کرده و میکنند! ایشان به دلیل شهرت خوانندگی اش از انقلاب (بدلیل ممنوعیت تمام صداهای دیگر!) دختر زیباروی جوانی را در آغوش میگیرند بدون اینکه متوجه باشند یا اعتنا کنند که این کارشان سواستفاده از صدا و هنر و شهرت و نوعی بی اعتنایی به محرمیت و نامحرمیت است!!

فرموده اند: "ابتذال، سطحی‌نگری،‌ترویج احساسات‌ عوام‌پسندانه (پوپولیستی) و گرایش به سمت‌ترانه‌هایی که از لحاظ ادبی نه تنها ساده، بلکه غلط هستند و کمترین ارزش ادبی و مفهومی ندارند؛ برخی از آفات هر موسیقی به‌حساب می‌آید. در این بین، شجریان فقط به‌خاطر صدایش شجریان نیست.....و هنرش را به «ابتذال» نیالود و دامن هنر را از بی‌هنری پاک نگاه داشت. به‌قول خود شجریان: «ما راضی نشدیم که هر جایی کار کنیم».

جواب: بله ایشان راضی نشدن هر جایی کار کنند!! به غیر از کنسرتهای آنچنانی اروپایی در بین زنان لوده و بی حجاب و بدون کوچکترین پایبندی به اسلام و ارزشهای دینی هرگز خود را به ابتذال!!! آلوده نکردند!! هرگز با ضدانقلابیون ساکن آمریکا و اروپا و سایر قاره ها نشست و برخاست نکردند و عکس یاردگاری نگرفتند و به خون شهیدان دهن کجی نکردند!! هرگز جناب نویسنده!! ما معنای ابتذال را میفهمیم!

خود جناب استاد فرموده اند: " اجاره‌خانه نداشتیم بدهیم؛ ولی هر جا هم نمی‌رفتیم کار کنیم...»!!

جواب: عجب!! با برگزاری هزاران کنسرت در مدت سی سال پس از انقلاب که اتفاقا اغلب آنها نیز در خارج از کشور بوده و آمار آن در وبلاگ دوست عزیزمان نوید موجود است، شما دیگر نباید دم از بی پولی بزنید! پس میلیون ها (بخوانید دلار!) پول بی زبان که از جیب مردم در سراسر دنیا به جیبتان واریز شده برای خریدن خانه کافی نبوده؟؟ راستی پول های پروژه  بم (!!) چی شد!؟؟

فرموده اند: "..........این که کسی صدایی خوش داشته باشد و این یگانه دارایی او باشد، به هیچ وجه دلیل ارزشمندی آوازی که می‌خواند نیست. متأسفانه و به غلط، این تفکر در میان جوانان و بدنه‌ی جامعه‌ی ما رواج پیدا کرده است که آن‌گاه یک آواز شنیدنی و زیباست که خواننده‌اش صدایی خوش دارد.. "

جواب: همین که طرفدراران صدا و البته هنر آقای شجریان میپذیرند که صدای ایشان در برابر بسیاری صداهای دیگر که در مدت سی سال گذشته سکوت کرده اند صدایی نیست!! اعترافی مناسب است!

فرمددین: "شجریان گاهی ما را با شعرهای جدیدی که تا کنون نشنیده‌ایم آشنا می‌کند، و گاهی زیباترین شعرهایی را که قبلاً شنیده بودیم ولی از یادشان برده‌ایم و در کنج حافظه خاک می‌خورند‌، دوباره از گنجه‌های فراموشی بیرون می‌آورد و گرد و خاک آن‌ها را می‌گیرد و تازگی و طراوت همیشگی آنها را به یاد ما می‌اندازد.

جواب: بله درست است! شجریان تبحر خاصی در دزدیدن و بازخوانی ترانه ها و تصنیف های دیگر خوانندگان و استادان دارد و 80% ترانه های ایشان مسروقه از سایر آوازخوانان است! بنابراین شنونده براحتی بیاد میآورد که فلان ترانه ای که شجریان میخواند مال کدام خواننده نگونبخت و احتمالا مرحوم است که ایشان با خواندن دوباره آن ترانه یا ترانه ها را کاملا بدون آن حال و هوا و شرایط و صدا و ساز میخوانند و در واقع در امانت های گرانبهای گذشتگان بیصدا خیانت میکنند!

فرمودین: "بر خلاف آن چیزی که برخی تصور می‌کنند، شجریان یکی از متواضع‌ترین آوازخوان‌های ما روی صحنه است. "

جواب: از این جوکها بیشتر بگین تا بخندیم!! تواضع و فروتنی ایشان را د مصاحبه ها و کتابهایشان (!!) دریافته ایم!! اینکه آواز در ایشان (و همایون عزیزشان) تمام میشود!! اینکه هیچ صدایی در ایشان تاثیری ندارد چون همه صداها از ایشان کمترند (راز مانا) و..... بهتره مقداری واقع بین باشید دوست عزیز! با این ادعاها بیشتر خودتان را کوچک و شجریان را خوار میکنید!

فرمودین: "شجریان هرگز سعی نکرده است و نمی‌کند که با تحریر (چهچهه)های بلند و طولانی و نمایشی، موجب تحریک حضار و گرفتن تشویق‌های مداوم از آن‌ها شود. شجریان هرگز به این کار معروف نبوده است که مثلاً فلان ثانیه پشت سر هم تحریر زد. این در حالی است که سایر کسانی که گاهی نام‌هایشان در سطح نام شجریان مطرح می‌شود تماماً نه تنها این کار را کرده‌اند و می‌کنند‌،‌ بلکه گویا علاقه‌ی زیادی هم به چنین قیافه گرفتن‌ها و به رخ کشیدن‌هایی دارند ".

جواب: شما دارین از گلپا و ایرج انتقاد میکنین و در خفا به خیال واهی خودتان بر این دو بزرگ میتازید!! هر ننه قمری هم میفهمد که مخاطب شما ایرج و گلپاست! باید عرض کنم که شرافت ایرج و گلپا قابل خرید و فروش نیست! آنها تا وقتی که اجازه نداشتند نخواندند و جنجال هم نکردند و وقتی هم که برگشتن آلبومهایشان میلیونی به فروش رفت! چرا کسی دیگر نوار شحریان را نمیخرد!؟ دوستی میگفت شجریان که قبلا نوارهاش بد نمیفروخت الان در کل کشور سی هزارتا نمیفروشد و اشاره میکرد به آلبوم غوغای عشقبازان (با آن نام مسخره و تحریک کننده اش!!) که در تهران 15 هزار تا بیشتر نفروخته!! (یعنی هزاران برابر کمتر از آلبومهای امثال رضا صادقی و...) و صدها بار کمتر از آلبومهای افتخاری و... در مورد تحریر هم خود آقای شجریان در اجراهای مختلف سعی کرده اند با شدت و هر حدت هر چه تمامتر تحریر کنند ولی چون نتوانسته اند این اتهام را به دیگر خوانندگان وارد کرده اند که آنها دارند خودنمایی میکنند و آن را به دهان امثال شما انداخته اند!! باشه! شما با همین تحریرهای کوتاه و بدون فخر فروشی آقای شحریان حال کنید! کسی کاری به کارتان ندارد ولی فقط لطفا استادان آواز را در مظان اتهام قرار ندهید!

فرموده این: "این مورد (تکنیک بینظیر!!) که مورد تصدیق دوست و دشمن است، خوشبختانه بی‌نیاز از توضیح و تفسیر است. شجریان، در حال حاضر به‌عنوان پرچم‌دار موسیقی کلاسیک ایران و آواز اصیل ایرانی، بر قله‌های رفیع تکنیک و مهارت ایستاده است و به‌نظر بسیاری از اهالی فن، شاید برترین آوازخوانی باشد که موسیقی ایرانی در طول تاریخ از این لحاظ به خود دیده است.....و.... دهها جمله مشابه دیگر...

جواب: اتفاقا خودتان چند جمله بالاتر اعتراف کردید که شجریان لااقل در تحریر عددی نیست!! تحریری که رکن اصلی آواز است! همه خواننده ها از لایه ها و پرده های پایین شروع میکنند و به تحریر که اوج آواز است میرسند! این را نمی دانید آقای طرفدار؟! حتی آوازی چون دشتی نقطه اوجش گوشه عشاق است که آنهم یک تحریر مفصل و در اوج است! پس لطفا وراجی نکنید! اگر از خود آواز چیزی سرتان میشود جوابم را بدهید تا باهاتون بحث کنم در غیر اینصورت اینطوری پارازیت ول نکنید! شجریان نه تنها بترین آوازخوان نیست بلکه به دلیل تقلیدهای بیجا از متاخران خود را در حد یک خواننده بازخوان و مقلد مطرح ساخته است. کدام اثر شجریان کار خودش است!؟ کدام ترانه محصول ذوق خودش است؟! 80% تصنیفهاش که سرقت هنری است!!

بقیه حرفهایتان آنقدر چرت است و پرت و پلا گفته اید که واقعا جواب دادن به آنها وقت تلف کردن است هر چند تا همین حالاش هم وقتم را تلف کردم تا به چند مورد کاملا بی منطق شما پاسخ دهم! شما در این عریضه و مناجات نامه (!!) طولانی حتی به یک مورد فنی و تخصصی آواز در این استاد بلامنازع اشاره نکرده اید! و سعی نموده اید با جملات دهن پرکن و وراجیهای بی معنی شجریان را تا حد خدایی و پیغمبری بالا ببرید در شرایطی که همگان میدانند آقای شجریان کیست و در چه جایگاه شخصیتی و هنری قرار دارد!

پایدار باشید طرفداران آبکی و توخالی!

نظرات 68 + ارسال نظر
حسین یکشنبه 5 آبان 1387 ساعت 11:57 ب.ظ

نوید جان با این تفرقه اندازی ها میخوای به کجا برسی
یه سوال
گلپا و شجریان با هم مشکل دارند؟؟؟؟؟

غریبه دوشنبه 6 آبان 1387 ساعت 10:59 ق.ظ

این نویسنده چرا چیزی از خودش نمی نویسه و فقط نقد کردن کارهای استاد شجریان رو اون هم در حد بچگانه بلده.اگه چیز جدیدی داری رو کن که امثال این حرفا رو از متعصبین کوته نظر به وفور شنیده ایم.

افشاگر سه‌شنبه 7 آبان 1387 ساعت 09:50 ب.ظ

سلام

بابا شما نمیدونین مگه ؟؟

این نوید که قبلا دستش رو شده

یه استادی در فرانسه بود که بیچاره روحشم خبر نداشت

عکس اون رو گذاشته بود تو وبلاگ می گفت این استاد منوچهر هستش !!!!!

اما یه نفر زیطتب نوید رو زد !! و معلوم نیست از چه طریقی یارو رو می شناخت

بهش خبر داد که بیا یه نفر به نام نوید داره از عکست سو استفاده می کنه !!

گندش که در اومد نوید هم مجبئر شد عکس یارو رو بردازه !!

و بدین ترتیب معلوم شد که نوید خان یه دروغگوی بزرگ هست !!!!!!

همین

فرهاد چهارشنبه 8 آبان 1387 ساعت 12:35 ق.ظ http://farhad-ar.blogfa.com

فرمایشات شما کاملا درسته و بنده همه حرفهای شما رو قبول دارم..ولی دوست عزیز کاش شما دیگه مثل طرفداران حضرت استاد شجریان!!! به کسی توهین نمیکردین..آخه آدم اقلا به کسی توهین میکنه که ارزشی داشته باشه تا با توهین بیاد پایین..گرچه هرگز با توهین به کسی به ارزش خودمون افزوده نمیشه

مراد چهارشنبه 8 آبان 1387 ساعت 10:46 ق.ظ

من به نوید کاری ندارم ولی استاد منوچهر دامغانی یکی از بزرگترین موزیسین های صد سال اخیر خاورمیانه است.البته این منوچهر که اینجا نوشته فکر نکنم همون استاد منوچهر دامغانی باشه چون اولاً ایشون(استاد منوچهر دامغانی) خیلی مودبن و ثانیاً اینکه ایشون فوت شدن.

سروش جمعه 10 آبان 1387 ساعت 03:42 ب.ظ

سلام نوید.
جدا" این استاد منوچهر همون استاد منوچهر دامغانی خودمونه یا یکی دیگس؟
راستی از روشنک خبر نداری؟مدتیه که نیست!من خیلی نگرانشم!!

بله فکر کنم همون منوچهر دامغانیه . به هر حال ایشون مطالب رو به ایمیلم میفرستن و زیاد نمیشناسمشون .

در مورد روشنک والله من فکر میکنم مسافرتن .. ولی من با ایشون ارتباط زیادی ندارم . بهتره از فرهاد یا فلاورز بپرسین اوان شاید بهتر بدونن.

حسین جمعه 10 آبان 1387 ساعت 11:44 ب.ظ

نوید جان جواب منو ندادی
شجریان و گلپا با هم مشکلی دارن؟؟؟؟؟

نه چه مشکلی؟
آندو به مدت نیم قرن با هم رفیق بودن و هنوزم همیشه باهم هستن.

فرشید شنبه 11 آبان 1387 ساعت 08:53 ب.ظ

آقای شجریان شعر های خوبی انتخاب می کنند . ولی در بیان کلام .شعر را خوب وصحیح ادا نمی کنند .
که متاسفانه در بین شا گردانشان هم این عیب یک سنت شده . وشاگردان بجای اینکه جنبه های مثبت کار ایشان را یاد بگیرند .جنبه منفی و نقطه ضعف استاد را چسبیده اند .

حسین یکشنبه 12 آبان 1387 ساعت 12:23 ق.ظ

خوب پس هدف تو از این مقایسه ها چیه؟؟؟

علی یکشنبه 12 آبان 1387 ساعت 07:43 ب.ظ http://www.moviestar.blogfa.com

من هم طرفدار استاد گلپا و ایرج هستم و هم طرفدار استاد شجریان و معتقدم همه ی اینها اساتید آوازند و این که ما از استاد شجریان بد بگیم یا از اساتیدی چون اکبر گلپایگانی و حسین خواجه امیری اصلا درست نیست. همه ی این اساتید برای آواز و موسیقی اصیل و سنتی ایران تلاش کرده اند و نباید به آن های دیگر توهین کرد و شما اگر می خواهید که موسیقی سنتی حفظ بشود نباید تفرقه انگیزی کنید. پس بهتر است یا وبلاگ نوشتن را رها کنید یا اینکه به اساتید محترمی چون استاد شجریان و ... توهین نکنید.
(وبلاگ بنده در مورد دانلود موسیقی ایرانی با صدای استاد ایرج است ؛ البته ترانه های فیلمی ایشان)

بهزاد یکشنبه 12 آبان 1387 ساعت 10:03 ب.ظ

بابا اگه شجریان نبود که موسیقی سنتی کلا از بین رفته بود و چیزی ازش نونده بود.شاگردای شجریان بسطامی و افتخاریند. شاگردای طرفدارای شما کیان.

علی دوشنبه 13 آبان 1387 ساعت 01:44 ب.ظ

مگه الان که سکانش دست دار ودسته شجریان چیزی ازش باقی مونده . ایشان بفرمایند سی سال پیش چه تحویل گرفتند والان چی دارند به نسل بعدی منتقل کنند . بهتر بود ایشان و دار دسته ایشان عوض تلاش برای خانه نشین کردن پیشکسوتان آواز ( گلپا وایرج وخوانساری ) به زشت ترین شکل ( با بستن انواع تهمت ها ) کمی هم به فکر عقوبت این رفتار زشتشان بودند .

دوکی به بهزاد دوشنبه 13 آبان 1387 ساعت 02:35 ب.ظ

آقا نوید خیلی خوب نوشتید ممنون از شما در ضمن بهزاد نوشته اگه شجریان نبود موسیقی سنتی از بین رفته بود من میگم اگه خروس نباشه صبح از بین میره؟ اون موسیقی که با نبود شجریان می خواد از بین بره همون بهتر که اصلا نابود بشه . اساتید بزرگی مثل گلپا ایرج بنان قوامی خوانساری ادیب طاهرزاده اقبال دوامی ظلی صبا و خیلی ها در موسیقی ایرانی زحمت کشیدند به ثمر نشوندنش حالا یه خواننده معمولی که اصلا هم خلاق نیست فقط ردیف اجرا میکنه نباشه طوری نمی شه که هیچ یه ذره هم بهتر میشه خلاقیت و نوآوری جا می افته و باعث پیشرفت موسیقی می شه.

آزاد سه‌شنبه 14 آبان 1387 ساعت 03:38 ق.ظ http://www.blog.cheshmehregi.com

سلام دوست گرامی
تشکر از حضورتان در چشمه ریگی . راستش در این روزها خیلی سرم شلوغ بوده و هست برای همین نتوانستم به وبلاگ دوستان سری بزنم . راستی الان یک نگاهی به پروفایل کردم دیدم نوشته سن:45 سال . و در آخر یکی از گزینه ها محصل است . فکر می کنم باید آن پروفایل را آپ دیت کنید .
بازهم منتظرتان هستم . موفق و سربلند باشید

من حدود ۱۵ سالمه دوست عزیز!

محسن سه‌شنبه 14 آبان 1387 ساعت 12:45 ب.ظ

درود بر خسرو آواز ایران زمین حضرت استاد الاساتید* شجریان *(دامه برکاته)
تا کور شود هر آنکه نتواند دید!!!!!

حیدر علی اف سه‌شنبه 14 آبان 1387 ساعت 04:59 ب.ظ

بفر مایند با استناد به کدام اثر ایشان خسرو آواز ایران شدند .
( لابد با ز خوانی صد باره مرغ سحر و یا آواز ابوعطا با اسم نوا .... ) اصلا ایشان تا به حالا هیچ لقبی در آواز نداشته اند .لطفا لقب سازی ممنوع .

هزار گلخانه آواز (استاد شجریان) چهارشنبه 15 آبان 1387 ساعت 12:05 ق.ظ http://hgavaz.blogfa.com

:بله فکر کنم همون منوچهر دامغانیه . به هر حال ایشون مطالب رو به ایمیلم میفرستن و زیاد نمیشناسمشون .:
جالبه نمیدونی کی واست ایمیل داده بعد به نام منوچهر دامغانی می نویسی؟
یعنی اگه منم فردا یه ایمیل با نام استاد گلپا برات بفرستم تو به همون نام گلپا ثبت میکنی؟
خیلی بچه ایی

استاد منوچهر هرگز به ایمیلام جواب نداده . اون فقط میفرسته منم تو وبلاگ میزارم. فامیلیشو هم نمینویسه . فقط مینویسه منوچهر . تازشم شما به جای من بودین مطالب به این خوبی و علمی رو نمیذاشتین تو وبلاگتون ؟

محسن چهارشنبه 15 آبان 1387 ساعت 11:21 ق.ظ

با استناد به ۱۰۰۱ اثر زیبا و شنیدنی که گوشهای کر بدخواهان را لیاقت شنیدن چنین آوازی آئمانی و ملکوتی نیست.
درود بر شاهنشاه موسیقی جهان*استاد شجریان*
تا کور شود هر آنکه نتواند دید.

محسن چهارشنبه 15 آبان 1387 ساعت 11:24 ق.ظ

با استنتد به ۱۰۰۱ اثر زیبا و شنیدنی که گوش کر بدخواهان را لیاقت شنیدن این صدای آسمانی و ملکوتی نیست.
درود بر شاهنشاه موسیقی جهان *استاد شجریان*
تا کور شود هر آنکه نتواند دید.

هزار گلخانه آواز (استاد شجریان) چهارشنبه 15 آبان 1387 ساعت 12:02 ب.ظ http://hgavaz.blogfa.com

برای همین میگم بچه ایی دیگه.
مگه هر کی به نام منوچهر بهت ایمیل داد استاد منوچهر دامغانیه؟
در ضمن من اونقدر فهم و شعور دارم که به اساتید موسیقی ایرانی مانند استاد شجریان و گلپا و ایرج و ... توهین نکنم.

بهزاد چهارشنبه 15 آبان 1387 ساعت 10:05 ب.ظ

بابا این حرفا چیه.آقای علی شجریان کی ژیشکسوتان آواز رو خانه نشین کرده؟مگه شجریان کیه که کسی رو بازنشست کنه.دوکی جان شجریان بهترین آواز خوان تاریخ موسیقی ایرانه.

شمس الدین چهارشنبه 15 آبان 1387 ساعت 11:08 ب.ظ

با سلام و درود به پیشگاه دوستان هنرمند.

من پس از مدتها تحقیق به این نتیجه رسیدم که در هنر آواز خوانی سه کس پیمبرانند:(هرچند که لا نبی بعدی)
۱-استاد علی اصغر کردستانی
۲-استاد قمرالملوک وزیری
۳-استاد محمدرضا شجریان

البته ناگفته نماند که بزرگان دیگری چون طاهرزاده-ظلی-اقبال السلطان-گلپایگانی-حسین خواجه امیری- بنان و...هم کارهای در خور توجهی انجام داند و شایسته تجلیلند.

یه بیت شعر تقدیم خوانندگان این وبلاگ وزین:

بکوش خواجه و از عشق بی نصیب مباش
که بنده را نخرد کس به عیب بی هنری
(حافظ)

مهندس پنج‌شنبه 16 آبان 1387 ساعت 10:37 ب.ظ

هر کس بمیرد و استاد شجریان را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

دوکی به مهندس جمعه 17 آبان 1387 ساعت 06:02 ب.ظ

آقا خوب نوشتی همه میشناسند که ایشون چه پدیده ای هستند البته در عالم منافقی و هزار رویی.

مهندس به دوکی یکشنبه 19 آبان 1387 ساعت 11:29 ق.ظ

طبق آن حدیث شریف اگر شما بمیرید به مرگ جاهلیت مرده اید!!!

یک زوار یکشنبه 19 آبان 1387 ساعت 05:12 ب.ظ

ببخشید شجریان همون نوحه خون مشدی منظورتونه که اشعار سعدی رو با لهجه شیرین مشهدی می خونه !

بی نام شنبه 25 آبان 1387 ساعت 02:50 ب.ظ http://ندارم

با سلام.
محبت کنید و پاسخ دهید.
به نظر شما این گونه رفتارها مثل مقایسه ی اسباب بازیهای چند طفل نمی باشد که در دنیای شیرین کودکانه ی خود با هم به لج و لجبازی و دعوا می پردازند.
تا به کی اید ببینیم دوستداران گلپا از شجریان-دوستداران شجریان از گلپا وایرج-دوستداران شیوه ی قدمایی(سینه به سینه) منظور از میرزا عبدالله گرفته تا لطفی از مکتب وزیری
و بالعکس.
وووووو................
نمی دانم اینچنین باید موسیقی ایران بماند؟؟؟؟؟؟؟؟
دوست عزیز به دلیل شرایط نا مطلوب در زمان نوشتن از خطاهای نگارشی بنده درگذرید.
با تشکر.

با نام شنبه 25 آبان 1387 ساعت 10:53 ب.ظ

چو دانی و پرسی سوالت خطاست .

ایشان ( شجریان ) و دار ودسته ایشان در خانه نشین کردن گلپا وایرج ومرحوم خوانساری ( در حالی که هر سه در اوج قدرت خوانندگی بودند ) نقش اساسی داشته اند . آیا این خدمت است به هنر یا خیانت به آن ؟؟؟؟؟؟

دوکی به مهندس یکشنبه 26 آبان 1387 ساعت 02:17 ب.ظ

حرف و حدیث رو ول کن به صحت و واقعیت مسئله فکر کن

مهندس شنبه 2 آذر 1387 ساعت 09:58 ب.ظ

واقعیت همونی هست که عرض کردم.

یه شعر تقدیم به استاد شجریان:

تو دوری از برم دل در برم نیست
هوای دیگری اندر سرم نیست

دوکی به مهندس سه‌شنبه 5 آذر 1387 ساعت 02:22 ب.ظ

آقا اون واقعیت نیست بلکه خوابیت هست شما تو خواب خرگوشی هستید جان شما راست می گم.

مدرس آواز چهارشنبه 6 آذر 1387 ساعت 08:49 ق.ظ

آقای استاد شجریان درسته که دو دانگ صدا بیشتر نداره ولی ردیف های میرزا عبد اله را بطور کامل حفظ کرده اند. و این در توسعه آواز اصیل بسیار موثر وراهگشا است .
در ضمن در آواز صدای شش دانگ اصلا لازم نیست . وعملا با دو دانگ صدا می شود بیشتر دستگاه ها را خواند . مثال زنده اون هم خسرو آواز ایران استاد شجریان است .فقط پشت کار مهم است . من خودم مدرسم ولی سه دانگ صدا دارم . فقط در اوج ها مشکل دارم .که این قسمت ها را می توان استادانه رد کرد.

در پاسخ دوکی جمعه 8 آذر 1387 ساعت 09:07 ب.ظ

آقا شما همون دوکتو بریس.اگه دهن باز نکنی کسی چیزی نمیگهْ!!
معمولا موسیقی برای آدمهاست و اونها در موردش اظهار نظر میکنن.

فرهاد اردکانی شنبه 9 آذر 1387 ساعت 03:09 ق.ظ http://farhad-ar.blogfa.com

جناب مدرس آواز:بنده فکر کنم در یکی دیگه از وبلاگها هم به شمات جواب داده باشم.
اولا کی گفته شجریان دو دانگ صدا داره؟؟؟ ایشون فقط نارسایی صدایی دارند نه مشکل وسعت
درثانی با دودانگ صدا همه دستگاهها را میشود اجرا کرد نه بیشتر!!!
سوم : بنده هم چاردانگ صدا دارم اما حتی خودم هم از صدای خودم متنفرم!!! بله اگر دو دانگ صدا مثل اساتیدی چون بنان...محمودی...داریوش رفیعی و .. باشد بله اصلا محشره
و در آخر ... ردیف میرزا عبدالله؟؟؟ شجریان؟؟؟ شما که مدرس آواز هستین میشه بفرمایین چندتا ردیف آوازی داریم ...اگه به این سوال جواب بدین خودتون متوجه میشین چه کسی یا کسانی ردیف آواز ایران رو حفظ کردند.
شجریان هم استاد بزرگی هستند هم کارهای استادانه ای داشتند اما دلیل نمیشه از چیزی که هستند ایشون رو بالاتر بدونیم

آزاده شنبه 9 آذر 1387 ساعت 09:15 ق.ظ

نوید جون وبلاگت خیلی خوشگل شده. تبریک.

جوجو شنبه 9 آذر 1387 ساعت 06:01 ب.ظ

این رو بچه هم میفهمه که بحث های فوق رو گلچین کردی که صدای شش دانگ گلپا رو به رخ بکشی ؟؟؟؟؟

فرهاد چهارشنبه 13 آذر 1387 ساعت 10:15 ب.ظ

تحریر های عربی را آقای شجریان در آواز ایران نهادینه کرد (خالق اثر ربنا ). و شاگردان ایشان ( نظیر استاد آهنگران ) این رسالت را دنبال خواهند کرد.درود بر شجریان که ساز غربی ویلون را به زباله دان انداخت . ایشان اینقدر پای بند فرهنگ است که در کنسرت های خود چمپاته زدن روی زمین را بر نشستن روی صندلی که آنهم نماد غرب زدگی است ترجیح داد. درو د بر خسرو آواز ایرانی .اصلا اول به استاد شجریان پیشنهاد شد که در فیلمهای فردین بخوانند که ایشان بخاطر تقدس هنرشان نپذیرفتند وبه پول نه گفتند . اگر ایشان اراده کنند مست مستم گلپا را از خود گلپا بهتر می خواند .

سامان پنج‌شنبه 14 آذر 1387 ساعت 10:44 ب.ظ

آقا نوید ما رو سیاه نکن مست مستم رو که استاد شجریان خوانده است .
عمرا گلپا پیش درآمد مست مستم ساقیادستم بگیر رو بتونه بخونه .اصلا شجریان با این اواز مشهور شد .

دوکی به پاسخگو و فرهاد جمعه 15 آذر 1387 ساعت 09:32 ب.ظ

اولا اسمتو بگو ببینیم افتخار صحبت با کی رو داریم که ما رو آدم حساب نمی کنه ثانیا اگه آدم بودن به اونی هست که تو کلته آره فقط شما آدمید متوجه منظورم که هستید؟ آقا فرهاد فکر کنم شجریان دیده صداش با ویولون همخوانی نداره به همین علت گذاشته کنار. حقم داره صدای روح نواز ویولون با صدای اوس شجر هماهنگ نیست حیف اون سه تار و بقیه. بهترین آلت موسیقی برای اوستا شجر قابلمه و دبه و این چیزاست.اگه با غرب زدگی مخالفه چرا کت و شلوار می پوشه چرا کراوات می زنه جواب بدین خب.اینا همه شگردهای منافقانه و حیله گرانه این آدم هست.کفن می پوشه چمباتمه می زنه سرشو می گیره به طرف شکمش شروع می کنه به خوندن.مرد حسابی اگه چیزی بارته قشنگ بیا سرتو بگیر بالا بخون چرا کله رو کردی لای پاچه هات.اگه شجریان تو فیلمای فردین می خوند یک دونه اش هم به فروش نمی رفت خود شجریان اینو می دونسته نخواسته نون فردین رو آجر کنه.در ضمن اگه شجریان می تونه بیاد مست مستم رو مثل گلپا بخونه بهتر از اون رو نخواستیم اصلا اندازه این حرفا نیست.به به شجریان مست مستم رو بهتر از گلپا می خونه جک سال ۸۸ رسید.آقا سامان دستت درد نکنه خیلی جالب و با مزه نوشتید.ممنون از شما آقا نوید گل.

صادق شنبه 16 آذر 1387 ساعت 06:39 ب.ظ

آقا درست به عرضتون رسوندن . صداو سیما وارشاد تو مشت ما هواداران استاد شجریان است . حالا منظور ؟؟؟؟ تا کور شود ......

سامان یکشنبه 17 آذر 1387 ساعت 09:29 ق.ظ

ببخشید نشستن رو صندلی نماد غرب زدگی است !!!!
پس لابد داریوش کبیر غرب زده بوده که دوهزار وپانصد سال پیش روی صندلی نشسته ( مدرک کتیبه های تخت جمشید )لطفا اگه زحمت رفتن تا تخت جمشید رو به خودتون نمیدین اقلا تلوزیون که نگاه می کنید چشم های ضعیف تون رو باز کنید .
البته چون اهل مباحثه اید حتما می فرمایید که اونکه داریوش برآن تکیه زده صندلی نیست بلکه نشستنگاه چهار پایه صندلی نماست .

صادق یکشنبه 17 آذر 1387 ساعت 05:50 ب.ظ

مرگ بر آمریکا. مرگ بر شوروی .مرگ بر صدام یزید کافر. مرگ بر اسرائیل .........

صادق یکشنبه 17 آذر 1387 ساعت 10:33 ب.ظ

درسته ما اهل مباحثه سازنده هستیم . اما اگه با چشم بصیرت نگاه کنی ان چیزی که داریوش ستمگر برآن تکیه زده جحاز شتر است نه صنذلی . و دلیل آن هم شکل ده ها شتری است که روی کتیبه ها موجود است .

رسول چهارشنبه 20 آذر 1387 ساعت 09:42 ق.ظ

منهم به نوبه خودم نشستن داریوش ساسانی رو روی صندلی محکوم می کنم. درود بر خسرو آواز ایران که زیر بار ننگ نشستن روی صندلی نرفت .

سجاد پنج‌شنبه 21 آذر 1387 ساعت 10:40 ب.ظ

صحیح است .صحیح است . صحیح است .احسنت . احسنت .

سروش شنبه 30 آذر 1387 ساعت 05:14 ب.ظ

استاد گلپایگانی شب یلدا را بر شما وخانواده محترمتان تبریک عرض می کنم. آن شب یلدایی که شما در تلویزیون (قبل از انقلاب ) برنامه ای زیبا و بی نظیر اجرا کردید هرگز از ذهن ما فراموش نمی شود . آن شب یکی از بهترین شب های یلدای ما ایرانیان بود .

مهرداد چهارشنبه 4 دی 1387 ساعت 10:40 ق.ظ

باسلام:این واقعیتها به قدی روشن است که نیاز به توضیح ندارد.مثل شجر مثل دانشجو یانی میمانندکه جهت اعتراض به مساله مهمی سر کلاس نمی آیندوتنها نیمکت نشین این کلاس که به تمامی دوستان خودوهم میهنهای خودخیانت میکند شجر است والان حدود۳۰سال است که همکلاسی های او بیرون ازکلاس ماندندوهنوزم حاضر به خیانت علیه مردم خود نیستند.

عبد الظاهر یکشنبه 8 دی 1387 ساعت 07:20 ب.ظ

اگه گلپا هنرمند بزرگی است چرا مثل استاد شهرام ناظری سبیل پر پشت و بلندی نداره ؟ یا چرا مثل علیزاده موهاشو از پشت نمی بنده ؟ و یا مثل لطفی ریش دراز و نرمی نداره ؟ یا مثل استاد الاساتید شجریان و شاگردانشان فوکل نمی گذاره ؟ پس چون ظاهر گلپا هیچکدام از مشخصه های یک هنر مند واقعی و انقلابی رو ندارد . بنابر این نباید اجازه فعالیت داشته باشد .

سجاد یکشنبه 8 دی 1387 ساعت 08:04 ب.ظ

من هم تصویر مبتذل نشستن داریوش ساسانی رو روی صندلی دیده ام . مطابق تحقیقاتی که اینجانب انجام داده ام . او این حرکت ناشایست رو به تقلید از ناپائون بنا پارت انجام داده است . و بنابر این اقدام داریوش عین غربزدگی است . و امیدوارم روزی او را به سزای اعمالش برسانند.

مهدی(گلچین گلچین ها) دوشنبه 16 دی 1387 ساعت 09:39 ب.ظ

خودتون رو گول نزنید دیگه ؟
فقط ایرج و افتخاری دیگه هیچ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد