خسرو روضه خوانان ایران: شجریان

درود بر رهبر انقلاب اسلامی: حضرت آیت الله خامنه ای

خسرو روضه خوانان ایران: شجریان

درود بر رهبر انقلاب اسلامی: حضرت آیت الله خامنه ای

شجریان واقعی!

یک قانون طبیعی وجود دارد که انسان به آنچه منع میشود یا کمتر بدست می آورد حریص تر است. و یک اخلاق دیگر هم در خیلی از ایرانیها به نظر من شاید وجود داره که همیشه دنبال خبرهای پرهیجانند.
آقای شجریان همواره از این دو اصل برای منافع خود و محبوبیت به شدت حسن استفاده را کرده اند. ایشان به خوبی میدانند که اگر در بحبوحه تحولات خودجوش مردمی توجه محافل خبری را با یک اظهارنظر تند به خود جلب کنند چقدر موثر است. اینهایی که مینویسم نظرات شخصی من است و قصد تخریب ایشان را هم ندارم ولی تا الان تمام برداشتهایم درست بوده و هرجا من انتقادی نوشتم از این هنرمند آواز متعصبین به من بدون هیچ دلیلی حمله کرده و حاضر به ادامه بحثهایی که از طریق ایمیل با آنان میکردم نشدند و با الفاظی چون "با احق نمیشود بحث کرد" از زیر بار خیت شدن فرار کرده اند و یا صاحبان وبلاگها نظرات انتقادی بنده را فیلتر میکردند.میدانید جرا؟این برمیگردد به حس رستم جویی ایرانیان که همواره دنبال سلطان در رشته خاصی هستیم:سلطان آواز=شجریان، سلطان فوتبال=علی کریمی،  و سایر سلطانها که شاید هیچکدام لیاقت این سلطانیت را نداشته باشند و با چاشنی کردن تعصب جای بحث و انتقاد رو هم به این سلطانها را میبندیم.هیچکس در هر رشته از تمام جهات کامل نیست و بیاییم مانند آمریکاییها معتقد به تیم ورک یا کار گروهی باشیم.
بگذریم گفتم که آقای شجریان از این بلبشوی انتخاباتی استفاده کرد و در یک مصاحبه نه چندان صریح صدای خود را صدای خس و خاشاک نامید و بار دیگر از صدا و سیما خواست آثارش را پخش نکنند الا ربنا. حال جای سوال اینجاست که 90 درصد آثاری که در صدا و سیما پخش میشود از کارهای برنامه گلهای استاد است که حق تولید و پخش وغیره متعلق به رادیو تلویزیون ملی ایران و بعد انقلاب متعلق به صدا و سیمای کنونی است و شجریان حقوق خود را به عنوان کارمند صدا و سیما دریافت کرده و حقی ندارد.بگذریم که با زیرکی خاصی بی بی سی با پخش سرود سپیده اینطور القا کرد که منظور ترانه های انقلابی است و خود شجریان هم گفتند که ترانه های من هیچ سنخیتی با اوضاع کنونی ندارد و با اینکار به شجریان رو دست زد و او متوجه نشد و اون مقاله کیهان هم همین را آتو گرفت. اگر هم پخش همزمان تصنیف سپیده با جمله عدم سنخیت که شجریان اعلام کرد آگاهانه بوده و شجریان هم میدانسته پس شجریان را میتوان حامی مخالفان احمدی نژاد دانست ولی اینهم چیزی است که معلوم نیست.
شجریان باز به نتیجه دلخواهش رسید و آن قرار گرفتند در صدر خبرها و وبلاگها و روزنامه ها بود و این خبر که ورد مجالس که "آی شنید شجریان دوباره به صدا سیما اعتراض کرده!!!!" و این در حالی بود که با این آلبوم های ضعیف آخرش که حتی از پس یک بازخوانی هم برنیامده بود (مخصوصا تصنیف "دیدی ای مه"گلهای 176 که به گل به مستان معروف بود که به رهبری ارکستری استاد صبا و با پیش درآمد و سلوی مهدی خالدی به نهایت زیبایی و با کیفیت ضبط خوب هم موجود بود)داشت در مقابل خوانندگان جوان کنار میرفت و همایون شجریان هم کمتر از طرف آهنگسازان مورد توجه قرار گرفته بود خواست با این طرفند روح جدیدی بدمد بر پیکره بی جان آواز خود و پسرش.
------ اگر ذره ای حقانیت دارد همایون شجریان هم باید همین درخواست را بکند تا ببینیم معروف میشود-----
نخیر همایون درخواست نکرده و صدایش همین الان دارد از صدا و سیما پخش میشود پس پسر استاد صدایش برای خس و خاشاک نیست و من اگر جای استاد بودم اگر اعتقاد قلبی به حرفم داشتم که من عاشق مردمم با پسرم که به مردم پشت کرده دیگر روی سن نمیرفتم. هروقت همایون هم همین درخواست را کرد آنوقت مطمئن باشید بزرگترین اشتباه رو کرده چون او که شجریان پدر نیست که چنان اعتبار شناخته شده ای را کسب کرده باشد(البته به ناحق).آقای شجریان تا آخرین لحظات متعهد به نظام پهلوی بود و وقتی که گروه موسیقیون مذهبی از او خواستند که بین "مرکز حفظ و اشاعه"(با تمایلات مذهبی) و رادیو (حکومت پهلوی) باید یکی را انتخاب کند رادیو را انتخاب کرد و با داریوش صفت رابطه شان تاریک شد ولی در لحظات اوج انقلاب همین کاری که الان میکند را کرد و در زیر زمین ترانه انقلابی ضبط کرد و خود را از سرنوشت استادن واقعی چون ایرج و گلپا نجات داد و از طرفی آشنایی آیت الله خامنه ای با پدر ایشان در مشهد و شناخت از خوانواده مذهبی ایشان باعث شد(این دو عامل)که ایشان به عرصه آواز بگردند وگرنه ایشان را گفته بودند در یک اداره کشاورزی کار کند و آواز را فراموش کند و شدند تنها خواننده گلهایی بعد انقلابی که شناخته شده بودندو مطرح و در نبود سایر اساتید و عطش موسیقی در فضای بسته آن زمان و رفتار توام با ناز ایشان از ایشان به سرعت یک چهره کاریزمای آوازی ساخت. مردم فمجبور بودند فقط برای شجریان بلیط بخرند و ایشان هم از ارزانترین نوازندگان استفاده میکردند که حداکثر سود را داشته باشد و به اینکار میگفتند جوانپروری و میدان دادن به جوانان. الان طوری شده که اگر کسی بگوید شجریان استاد من است یا من از نوارهای ایشان استفاده کرده ام جامعه سلطانپرست این خواننده را دوست میدارد و هرچه این نزدیکی بیشتر دوست داشتن هم بیشتر. و به همین دلیل است که هیچ آوازخوانی چیزی جز خوبی و اظهار شاگردی چیزی نمیگوید. باید بگویم در تعلیم شاگردان هم ایشان همه را به دستگاه تقلید تبدیل کردند الا پسر خودش و در یکجا با زیرکی در مصاحبه با یک تلویزیون بیگانه گفتند دو نفر هستند که از همه بهترند و تمام رموز آواز را به پایان برده اند یکی "سینا سرلک" و دیگری "همایون شجریان"در حایکه ایرج بسطامی، علی جهاندار، صدیق تعریف و بسیاری دیگر که خود کلی بارشان بود کنار زده شدند علت این بو که هدف "همایون"بود و نفر بدی برای این انتخاب شده بود که کسی شک کند که استاد تبعیض قائل است بنابراین سعی کرده یک حریف دست و پا بسته و تقریبا نابلد را رقیب همایون کند که از قضا سینا سرلک بر اساس همین تشویق، روحیه دو چندان گرفت و موفق تر هم شاید شد. یک واقعیت است که اکنون "سالار عقیلی" در حالی که شاگر د صدیق تعریف بوده الان خیلی بهتر از همایون است و ازدواجش با شاگرد مکتب مرتضی محجوبی (البته از طریق فخری ملکپور) یعنی حریر شریعت زاده باعث شد فنون موسیقی ناب ایرانی را هم ناخواسته فرابگیرد و این را در بازخوانی تصانیف قدیمی اش میتوان دید بخصوص تصنیف"ز داغ حسرت در آتشم"روی ملودی عارف قزوینی که به بهاردلکش معروف است که اول بار توسط استاد شهیدی و ارکستر گلها اجرا شده بود را بازخوانی کرده اند و به زیبایی
و ریزه کاریهای مینیاتوری تصنیف را تا حدود زیادی بخوبی پیاده کرده اند. حال مقایسه کنید با بازخوانی تصنیفهای"شب جدایی"(ساخته مجید وفادار در دشتی که با ارکستر گلها با صدای استاد حسین قوامی اجرا شده بود) و یا "آتشی در سینه دارم جاودانی" که به کل دچار اشکال ایرادات فراوانند. تنها ابتکار افزایش مترونم بوده که وضع را بدتر هم کرده. خواب برای یک پدر دیدن اینها سخت است. در تنبک نوازی هم پیرو سبک "تلاپ و تروپ" یا "فرهنگفری" است که با احترامی که به این خدابیامرز میگزارم اما در بین آشنایان موسیقی ایرانی (نه موسیقی سرودی) جایی ندارد. تکنیکهای اساتیدی چون حسین تهرانی، محمد اسماعیلی، امیر بیداریان نژاد، بهمن رجبی و جهانگبر ملک کجا و فرهنگفر کجا! چه رسد به همایون.
درخواست پدر از گروه دستان که با پسرم کنسرت بگذارید به خاطر من، به گوشم رسیده چون گروه دستان بیشتر تمایل دارد با سالار عقیلی کنسرت بدهد و قبل از آن هم با وی کنسرتی داشت به نام "دریای بی پایان" و بعد از این کنسرت باز هم با سالار عقیلی همکاری کرد.چون این گروه یکی از معتبرترین گروه های فعال موسیقی سنتی کنونی است
اما بشنوید از دعوت نکردن از همایون شجریان برای خوانندگی ارکستر ملی در حالیکه سالار عقیلی و سینا سرلک هردو خواننده آنند. با این ترفند اعتراض به صدا و سیما اینهم می افتد به گردن اینکه ما را دوست ندارند و کنار گذاشته اند به دلایل سیاسی.الان خوانند اصلی ارکستر ملی نه قربانی بلکه سالار عقیلی است که خیلی از موفقیتهایش را مدیون ارشد طهماسبی (شاگردی که از استادش علیزاده برتر شد کنارگذاشته شد توسط مافیهای موسیقی ایران) است.
همچنین از سالار عقیلی دعوت میشود که معتبرترین ارکسترهای کلاسیک اروپایی برنامه اجرا کند.
اینها همه برای یک پدر سخت است.اما ترفند ترفند قدیمی است و اینبار با تلاش من و امثال من جلوی گول خوردن دوباره دوستداران موسیقی گرفته خواهد شد. خواننده درجه دو ایران هیچ کس به تنهایی نخواهد بود سلطان الکی شجریان نمیتواند همایون را به مقام سلطانی آبکی برساند مگر خود همایون بدون تکیه به قدرت پدر خود به آموختن و تمرین بپردازد.البته آوازخوانهایی را میشناسم که در حد نزدیک به خوانندگانی چون شهیدی و قوامی و محمودی خوانساری میخوانند ولی خاموشند و سکوت را بر مجادله با پدرخواندگان موسیقی کشور ترجیح داده اند.بقیش باشه برای بعد اگه تحمل داشتید.خوش باشید. 

 

منبع: http://shabzendeha.blogfa.com

نظرات 34 + ارسال نظر
مهدی یکشنبه 24 آبان 1388 ساعت 10:01 ب.ظ

درود بر استاد شجریان.

دوکی دوشنبه 25 آبان 1388 ساعت 09:04 ب.ظ

ممنون آقا نوید مثل همیشه حقایق رو خوب بیان کردید.

حسن آذرآبادگانی دوشنبه 25 آبان 1388 ساعت 11:04 ب.ظ

نظرات جالبی بود

کامران چهارشنبه 27 آبان 1388 ساعت 10:05 ق.ظ

این چرندیات چیه نوشتی لیاقت تو همون ساسی مانکنه که مثل خودت توی میدونا میچرخه و نمایش میده . بچه قرتی تو چی میفهمی شجریان کیه .

استاد اعظم جمعه 29 آبان 1388 ساعت 10:26 ب.ظ http://antishajar.blogfa.com

سلام
بسیار استفاده کردیم
در ضمن وبلاگ آنتی شجر هم بروز شد

[ بدون نام ] چهارشنبه 4 آذر 1388 ساعت 09:51 ب.ظ

بعد انقلاب خیلی راحت می توان مشهور شد فقط یکی دو دانگ صدا . یک نوه عمو در صدا وسیما و یک سنگ پا رو لازم است.که خوشبختانه نودونه درصدمتقاضیان شهرت خوانندگی واجد این شرایط هستند . دیگر مثل قبل از تست های مشکل صدا و داوران سخت گیر و دلسوز هنر آواز خبری نیست .

رضا جمعه 6 آذر 1388 ساعت 11:38 ب.ظ

گرچه آقای گلپایگانی آثار ماندگار و بی نظیری را خلق کرده اند ولی متاسفانه از تمام ظرفیت ایشان استفاده نشد . ایشان یک فرصت طلایی و تکرار نشدنی برای هنر آواز بودند.

رضا یکشنبه 15 آذر 1388 ساعت 10:06 ب.ظ

گلپا و ایرج یعنی همان کسانی که راه حجاز و عراق و ..... را بر دیگرمدعیان بستند .از این بابت مورد غضب وحسادت هنرمندنماهای تنگ نظری که انقلاب را فرصتی مناسب برای تصفیه حساب وعقده گشایی یافته بودند . قرار گرفتند ....واین وسط آواز این مملکت مظلوم اصلی بود ......

مهدی123 چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 05:44 ب.ظ

جالب و خواندنی بود

به نکات زیبایی اشاره داشتید که من از
مافیای موسیقی خیلی خوشم آمد اگر شد بیشتر توضیح دهید تا همه بفهمند که خوانندگان بسیار و خیلی بهتری در این زمان داریم اما به دلایلی نمی بینیمشون

اسماعیل خانی سه‌شنبه 8 دی 1388 ساعت 10:32 ب.ظ http://honarkade88.mihanblog.com/

دوست عزیز سلام . . .
حالتون چطوره ؟؟؟
عزیز من اسماعیل خانی هستم ...
از من خواسته بودید بیام وبلاگتون به همین خاطر مزاحم شدم . . .
جسارتا عرض می کنم واقعا اون ادبیات صحبت کردنتون درست نیست ...
دوست خوبم . . . حضرت علی می فرمایند : در مورد چیزهائی که نمی دونین دشمنی نکنین ...
اصلا از شما جوون انتظار اون حرفا که در وبلاگ خانم حسینی نوشتید رو نداشتم ...
در هر صورت من در خدمتم ... و منتظر مرحمت شما هستم . وبلاگ من بروی همه بازه ...
منتظر قدمهای پر از مهرتون هم هستم تا تشریف بیارید و من و خوشحال کنین ...

اینم یکی از ماه های منه ... می تونی تماس بگیری و اینجوری صدای گرمتونم می شنوم ...۰۹۱۹۱۸۰۹۱۹۸

مراقب خودتون تو این هوای سرد زمستونی باشین

بنده حقیر پروردگار اسماعیل خانی

سلام
خب شما چرا آزاده خانم رو ناراحتش میکنی؟ ایشون بهترین تهلیل کننده آواز در ایرانه شما یه چن وقته مایین اذیتشون میکنین هدفتون چیه؟ شما اگه رو در روی ایشون قرار بگیرین و بخواین باهاشون بحث کنین بخدا دو دقیقه دووم نمیارین و شکست سختی میخورین. ایشون یه دانشمند اوازه که تهلیل آواز همه وبسایتا رو انجام میده تازشم پولی نمیگیره. بعدشم بابام ناراحت میشه اگه به شما زنگ بزنم. پس شمارتون به درد من نمیخوره

علی شنبه 12 دی 1388 ساعت 04:47 ق.ظ

من نمیگم یه البوم
بلکه یک تصنیف یا یک آواز از ایرج یا گلپا به من معرفی کنید که مثلا هایده(اصطلاحا کاباره ای نباشه) با تحریرهای کلیشه ای.
یعنی تصنیف یا آوازی با رنگ وسازبندی مثل شجریان افتخاری بسطامی ناظری بنان تاج طاهرزاده و....
شاید من هنوز نشنیدم.
خدا وکیلی اون آواز زنده رود اولش که میگه آآآآآآآآآآ
یاد نون خشکی یا کسی که دل درد داره شما رو نمینذازه.
همچین ملتی با این سلقیه که ۹ میلیون بابت ماشینی مثل ژراید میدن و حاضر نیستند با ۳-۴ میلیون بهترین اتومبیل دوست دوم خارجی سوار شن حقه شونه که هر بلایی میخوان سرشون بیارن از ماست که بر ماست.
با این قدرت تشخیص.

جالبه
این دوست عزیزمون با این آیدی تا حالا با سه تا اسم اومدن نظر دادن که توی یکیش از ایرج و گلپا بشدت تعریف کردن و گفتن شجریان یه نوحه خونه نه اوازخون!!

[ بدون نام ] دوشنبه 21 دی 1388 ساعت 08:35 ب.ظ http://shajar-cancer.blogsky.com

سلام
آقا نوید وبلاگ منو هک کردن!!!
لطفا لینک جدید منو بذارین. چون وبلاگم هک شده تازشو درست کردم
http://shajar-cancer.blogsky.com

سلام
وبلاگ منو شجریانیهای نامرد هک کردن
لطفا لینک جدید رو بذارین
با تشکر از شما دوست خوبم
http://shajar-cancer.blogsky.com

مهدی عسگری دوشنبه 21 دی 1388 ساعت 08:53 ب.ظ

نویدجون قالب جدید مبارک!
خیلی قشنگ شده.
راستی این عکس خودته؟
اگه خودت باشی خیلی لمس کردنی و خوشگلی ها

تشکر از شما
در جوابتون بله عکس خودمه. مرسی.

محمود چهارشنبه 30 دی 1388 ساعت 01:13 ب.ظ

نوید جون شما خبری از آزاده اخنم (فلاورز) نداری؟
میدونی الان کجاست و چرا وبلاگشو حذف کرده؟
مرسی از جوابی که خواهی داد.

من نمیدوم
جریان چیه؟

عاشق صدای حضرت استاد شجریان جمعه 2 بهمن 1388 ساعت 07:29 ب.ظ

عجب وبلاگ مزخرفی داری؟ تو کلا با موسیقی سنتی مخالفی؟ و با سو استفاده از استاد گلپا میخوای تفرقه بندازی؟ استاد گلپا صدای خوب و پخته ای داره ولی هیچکس به پای استاد شجریان مردمدار نمی رسه. توی قسمت نظرسنجی هم اسامی کسانی رو اوردی که اکثرا شاگرد شجریانند و به شاگردی او افتخار می کنند. شجریان زندگی سالمی داشته و داره ولی بقیه خیلی لکه های سیاه تو زندگی دارن. بهتره غرض ورزی رو کنار بگذاری و عاقلانه ببینی. تو همون بهتر بری دنبال روضه خونیت و خامنه ای رو الگوت قرار بدی برادر. نکته بعد اگر شجریانکنسرت رو رها میکرد و به تشییع جنازه میومد آیا به هوادارانش و کسانی که بلیط کنسرت رو خریده بودند بی احترامی نکرده بود؟ مگه مردم مسخره اند که ولشون کنیو چند ماه سر کارشون بذاری. همینه دیگه شما مرده پرستید تا مشکاتیان زنده بود هیچ کاری نکردید و اذیتش کردید و حالا که مرده ازش استفاده می کنید تا رفیق شفیقش رو بکوبید. وجدان داشته باشید و فکر کنید

[ بدون نام ] شنبه 3 بهمن 1388 ساعت 06:51 ب.ظ

وبلاگت قشنگ شده . ولی اینقدر بی پرده نوشتن جرات می خواهد یا نفوذ در اون بالا بالاها . در هر صورت هرکدوم رو که داشته باشی ما که حسود نیستیم .اصلا هر دو شو داشته باش..

دوستدار استاد ایرج پنج‌شنبه 8 بهمن 1388 ساعت 01:02 ق.ظ

آقا چرا اطلاع رسانی نمی کنین که دوستان به سایت www.whopopular.com برن و در بخش موسیقی به استاد HOSSAIN KHAJEAMIRI(IRAJ رای بدن در ضمن این سایت به دلایل سیاسی فیلتر و باید با فیلترشکت وارد بشین.

دوستدار استاد ایرج پنج‌شنبه 8 بهمن 1388 ساعت 01:09 ق.ظ

آقا چرا اطلاع رسانی نمی کنین که دوستان به سایت www.whopopular.com برن و در بخش موسیقی به استاد HOSSAIN KHAJEAMIRI(IRAJ رای بدن در ضمن این سایت به دلایل سیاسی فیلتر و باید با فیلترشکت وارد بشین.

اسماعیل غلامی حاجی آبادی دوشنبه 3 اسفند 1388 ساعت 01:00 ق.ظ http://1122.ir

سلام. این چنین تاختن به کسی که یک تنه یکی از پایه های فرهنگی سال های گذشته ما بوده ،شیوه دوستداران واقعی حضرت آیت الله خامنه ای نیست.

الان نه قصد دفاع دارم از استاد نه قصد رد کردن حرف های شما. اما چه خوبه یاد بگیریم شیوه انتقاد صحیح رو.

اول برا خودتون مشخص کنید به چی می خواهید انتقاد کنید. به نظرم اگر یاد بگیریم از کارهای افراد انتقاد کنیم نه از شخصیتشون خیلی عالی می شه.
مثلا من از شما به خاطر اینکه عاشق حضرت امام و حضرت آیت الله خامنه ای هستم خوشم میاد ولی مطمئنم این چنین هجمه به افراد نه راه و رسم امام بود نه حضرت آقا.

نمی دونم سنتون چقدره نوید عزیز. اما انتقاد درست و حسابی اونه که بوی تعصب ازش نیاد.
شما عنوان وبلاگت نوشتی عاشق ایرج و گلپا و تو مطلبت هرجا بی مناسبت یا با مناسبت همین مطلب رو اوردی.

بحث طولانی شد. ولی اگه قرار به انتقاد همین جوری باشه ، در مقام مقایسه خدمات استاد شجریان به فرهنگ و موسیقی و مملکت و نظام و جنگ و جبهه و انقلاب و نظام بسیار بسیار بیشتر از اون بزرگانه.

برا نمونه عرض کردم. قصد مشاجره یا مباجثه نداشتم.

زنده باد هر کی قلبش به عشق فرهنگ می تپه. نوع تپیدن مهم نیست، خود تپیدنه که مهمه.

زنده باشید عزیز

بابک یکشنبه 16 اسفند 1388 ساعت 01:18 ب.ظ http://noweblog.com

آقای نوید خان در مثال مناقشه نیست، اما باید اینو بگم که خر چه داند قیمت نقل و نبات!!!
متاسفانه شما نه می فهمی هنر چیه، ونه آزادگی و رسالت هنر رو می فهمی."هر کسی از ظن خود شد یار من"

از آشنایی با شما خوشحال شدم خودتونو خوب معرفی کردین

یوسف پنج‌شنبه 20 اسفند 1388 ساعت 09:27 ب.ظ

سلام نوید جان چند تا حرف درست گفتی چند تا هم بی ربط ۱ اینکه موسیقی شجریان غمگینه درست اما اشکالش چیه در همه دنیا موسیقیهای فاخری هست که خیلیاشون غمگین هستن کسی هم اشکال نمیگیره غم موسیقی ما همش مقصرش شجریان نیست یه مقدار زیادیش هم ذاتی این موسیقیه تازه مگه گلپا و ایرج اوازهای محزون نخوندن اما شجریان واقعا با موسیقیش ادمو تو فکر میبره که این نه حسنه نه عیب بسته به شخصیت شما داره سعی کن حرفاتو زورکی به خورد مردم ندی

رضا نجیبی یکشنبه 1 فروردین 1389 ساعت 12:06 ب.ظ

سلام خوبی آقا نوید؟ سال نو فرخنده.
من حاظرم علی رغم میل باطنیم به تکرار بدیهیات و فقط به خاطر این که خودت از هنر اهورایی و صدای داوودی استاد شجریان بزرگ به خاطر تعصب بی جا محروم نشی ،در مورد شجریان باهات صحبت کنم.
سال خوبی داشته باشی
najibi@mailfa.com

سکوت سرد دوشنبه 23 فروردین 1389 ساعت 12:33 ب.ظ

با سلام. شکی نیست که آقای ایرج و گلپا از اساتید موسیقی سنتی هستند ولی در وصف استاد شجریان هم همین بس که ایرج زبردست رباعی سرای شهیر معاصر میفرمایند:

دست نفست ستاره ها را چیده ست*شب با دف ماه تا سحر رقصیده ست*همچون سحر از عطر اذان سرشاری*انگار لب تو را خدا بوسیده ست!!

ایمان شنبه 4 اردیبهشت 1389 ساعت 07:24 ب.ظ

خیلی کوچیکتر از اونی که درباره نابغه موسیقی جهان نظر بدی برای فرهنگ و تمدن ایران زمین متاسفم که یک ابله بی شعور عوضی مثل تو به خودش اجازه اظهار نظر درباره استاد بده ما که میدونیم از کجا دارین میسوزین اندکی صبر سحر نزدیک است....

با این ادبیاتت خود خودتو نابغه نمیدونی؟!

سیاوش ایران پرست سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 07:43 ق.ظ

استاد یگانه و خار چشمان ذوب شدگان در ولایت قلابی
استاد شجریان مردی برای تمامی تاریخ هنر ایران
مرد آزاده ای که در زمان رستاخیز 57 و رستاخیز خرداد 88 حرف حق را زد و در کنار مردم ایتاد نه در برابر مردم
دشمنان شجریان و دگر آزاد مردان بی غش عرب زدگانی هستند که ملیت و اصالت و شرف و آبروی خود را برای بادمجان دور قاب چینی حاکم جائر بر باد داده و می دهند
حاکمان جائر و ستمگری که برای حفظ بقای خود اسلحه روی جوانان کشیدند و در کمتر از یک ماه بیش از یکصد و هفتاد ایرانی آزادیخواه را کشتند . ننگ بر حاکم جائر و ننگ بر کسانیکه خواب خرگوشی آنان را از دریافت کامل واقعیت دور نگه داشته است رحمت خدا بر شهدای آزادی
لعنت خدا بر یزید زمان خامنه ای و عنترش
ایران و ایرانیان سربلند و پیروز

یزید خودتی به حضرت ایت الله خامنه ای توهین نکن

[ بدون نام ] یکشنبه 19 اردیبهشت 1389 ساعت 12:36 ق.ظ

درود بر خسرو آواز ایران استاد محمدرضا شجریان

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 30 اردیبهشت 1389 ساعت 01:58 ب.ظ

دور از هر تعصبی شیفته آواز استاد شجریانم

شهریار دوشنبه 3 خرداد 1389 ساعت 10:23 ب.ظ

بازم استاد شجریان چیزی در چنته دارد و مغرور است . اون علی چلاق شما که اندازه یه بچه پنج ساله هم سواد نداره و خودش را از خدا و ملائکه و ... هم بالاتر می دونه .
راستی نوار ساسی مانکن چیزی داری تو دست داداش؟

نه من گلپا و ایرج گوش میدم

[ بدون نام ] جمعه 11 تیر 1389 ساعت 01:25 ب.ظ

دمت گرم دلم خنک شد من به عنوان کسی که ۱۲ ساله تمبک را از مکتب استاد رجبی شاگردی می کنم کاملا با نفس حقت موافقم.

میلاد یکشنبه 7 شهریور 1389 ساعت 02:19 ق.ظ

بزرگش نخوانند اهل خرد که نام بزرگان به زشتی برد
پاینده باد آوای ملکوتی حضرت محمد رضا شجریان
در ضمن بی سواد این جوری می نویسند *تحلیل* نه این جوری ×تهلیل!×

فرشاد علیپور چهارشنبه 26 مرداد 1390 ساعت 01:36 ب.ظ

جون مادرت تواین وبلاگ مسخرت جز توهین به استاد شجریان چیز دیگه ای هم نوشتی ؟دلیل این همه توهین چیزی جز حسادت به توانایی ها محبوبیت واعتبار استاد نیست

ایرج و گلپا توانییشون بیشتره یا شجریان؟؟؟

امین شنبه 9 مهر 1390 ساعت 03:31 ب.ظ http://ندارم

عده ایی چون عقده استاد خسرو آواز ایران را به دل دارند نمی فهمند که استاد نیازی به این اراجیف ندارد آنقدر در جهل خود غرق هستند که از فهم و شعور بدور هستند .....

حمید0 پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1402 ساعت 07:55 ب.ظ

مغرضانه نوشتی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد