خسرو روضه خوانان ایران: شجریان

درود بر رهبر انقلاب اسلامی: حضرت آیت الله خامنه ای

خسرو روضه خوانان ایران: شجریان

درود بر رهبر انقلاب اسلامی: حضرت آیت الله خامنه ای

واقعیتهایی در باره استاد شجریان و احیانا استاد شهرام ناظری

بقلم یک اهل هنر واقعی (م.):

1) شجریان موقعی در موسیقی مطرح شد که همه اساتید دیگه خانه نشین شده بودن یعنی بعد از انقلاب.

2) وقتی همه اساتید و حتی خواننده های معمولی اجازه نداشتن بخونن شجریان رادیو و تلویزیون و کاست فروشیها رو دربست در اختیار گرفت.

3) مردم وقتی دیدن همه ممنوع شدن هاج و واج موندن! همونقدر شگفت زده شدن که دیدن فقط یه خواننده معمولی و درجه دو در رژیم خائن شاهنشاهی یعنی شجریان حق خوندن داره .

4) مردم هر کاری کردن نتونستن به این صدای جدید (یعنی شجریان) عادت کنن! این صدا بدجوری روی مغزشون سمباده میکشید!!!

5) بدتر اینکه نه تنها این صدا هر روز و هر شب از رادیو و تلویزیون پخش میشد و انقلابی میخوند، یکی دیگه هم پیدا شد که صداش شبیه همین صدا بود و اتفاقا اونم فقط انقلابی میخوند : یعنی شهرام ناظری!

6) بعدش دیگه رقابت این دو صدا بود برای سبقت گرفتن از هم!! این اتفاق بیست سال تمام و بدون وقفه ادامه پیدا کرد و بسیاری از مردم فقط بخاطر خفه کردن این دو صدای غیرقابل تحمل رادیوها و تلویزیونهاشون رو شکستن و دور انداختن!!

7) شجریان که متوجه شد شهرام ناظری چهچهه های شیهه مانندی میکشه و براش رقیب سختی شده ، نوار دستان رو داد بیرون . که اتفاقا توی این نوار هم از شهرام ناظری تقلید کرده و هم روی چهچهه او چهچهه زده!! یه رو کم کنی کوتوله ها!!!

8) شجریان و شهرام ناظری تو این مدت دوتایی یه میلیون مرتبه کنسرت گذاشتن هم توی ایران و دهات دور و نزدیک و هم توی کشورهای دیگه . این رقابت روز به روز شدیدتر میشد ! ولی خیال هر دو از یه نظر راحت بود : گلپا و ایرج نیستن و دیگه هرگز نخواهند بود !! بنابراین دم غنیمته !! بتاز تا بتازیم!!

9) بعدش هوشنگ ابتهاج شاعر توده ای و کمونیست به شجریان تذکر داد آقا قربونت برم مردم هوش و حواسشون جمعه اینقده قربون صدقه انقلاب نرو واست بد میشه!! کاکل برادر آتشفشونه هم شد ترانه؟؟!!!!!!!! این باعث شد شجریان بره و توده ای و شاهنشاهی بخونه : شهریاران بود خاک مهربانان این دیار !!!!!!!! اونم توی بدترین موقع که شاهپرستان خائن توی مملکت تلاش میکردن تا حکومت انقلابی رو براندازی کنن!

10) شهرام ناظری هم که دید قافیه تنگه و مردم عقل دارن رفت و عارف شد و زد توی رگ زهد و عرفان و تصوف و سبک نوی در موسیقی اصیل ایرونی (!!!!) پایه گذاری کرد . ایشون در این سبک جدید به جای ردیف و دستگاه و گوشه و سولفژ از کلمه "هی و های" به دفعات استفاده میکنه و شنونده رو یاد کسی میندازه که شب و روز داره اسب هی میکنه ، بدین مضمون: هی هی هی هی های های های های هی هی هی های های های های هی هی هوی هوی هوی هوی هی هی هی های های هی هی هی هی هی هایو هوی هایو هوی ... البته این سبک جدید از سبک سبیل و زلفهای ایشونم تاثیر گرفته است . به تصور بسیاری از اهالی هنر این سبک ابداعی استاد شهرام ناظری تا مدتهای مدید (شاید تا یه بیست سال دیگه!) روی سبک نزدیک به روضه خونی استاد شجریان رو سفید خواهد کرد!