خسرو روضه خوانان ایران: شجریان

درود بر رهبر انقلاب اسلامی: حضرت آیت الله خامنه ای

خسرو روضه خوانان ایران: شجریان

درود بر رهبر انقلاب اسلامی: حضرت آیت الله خامنه ای


 از پرهام

خطاب به همه اونایی که فکر میکنند شجریان به موسیقی سنتی خدمت کرده:
سبک شجریان گوشه خوانی است و هیچ ربطی به موسیقی سنتی ندارد. موسیقی سنتی یعنی برنامه گلهای رنگارنگ و که با تلاش و کوشش اساتیدی چون پیرنیا، یا حقی، ملک، گلپایگانی، شهیدی، ایرج و خیلی دیگر از بزرگان پا گرفت!

لابد نمیدانید شجریان نتوانست در برنامه گلهای رنگارنگ و بخصوص برگ سبز که ویژه هنرمندان ویژه است، جایگاهی پیدا کند و بعد از انقلاب که اکثر نوازندگان خانه نشین شدند و بسیاری از خوانندگان موسیقی سنتی منع شدند، شجریان توانست خودش را مطرح کند. در واقع هیچ رقیب دیگری نداشت. وگرنه میبایست همچنان مانند گذشته در گمنامی بسر برد. به همین دلیل هم بعد از انقلاب یا اوخر انقلاب برنامه را با نام "گلهای تازه" راه اندازی کرد و و با ارایه سبک گوشه خوانی (هی هی هییی هیی هی هی)، بدعت جدیدی در موسیقی سنتی ایران گذاشت که به شدت مورد انتقاد بزرگان موسیقی آن زمان قرار گرفت.
شجریان به خاطر نبودن تقریبا هیچ رقیبی (چون اصلا کس دیگری حاظر نبود و نمی توانست در آن زمان اجرا کند)، به یکه تاز موسیقی سنتی ایران تبدیل شد و نسل بعد از انقلاب کاست های موسیقی سنتی را فقط از شجریان پیدا می کردند.
شجریان فراموش کرده است که همین دولت چقدر به وی کمک کرد تا از هیچ به بلندی برسد و بعد از آن سر از شبکه های ماهواره خارج از کشور برای آنکه خودش را مطرح کند، درآورد. درست مثل اکثر افراد مجهول الهویه و بدنامی که برای مطرح کردن خود با شبکه های خارج از کشور مصاحبه سیاسی می کنند.
این به نظر من و دقیقا از نشانه های افرادی است که کمبود شخصیت دارند. یعنی دقیقا قبل از زمان انقلاب که نتوانست هیچ جایگاهی در موسیقی سنتی داشته باشد. هنرمندان نباید سیاسی باشند. یعنی من ندیده ام هیچ کدام از هنرمندان بزرگ و اصیل، حتی آنهایی که محبور شدند از ایران خارج شوند و یا در ایران ممنوع شدند، چنین کاری انجام دهند.

لابد نمی دانید: استاد شجریان قبل از انقلاب با اسم مستعار "سیاوش" کار می کرده و بعد انقلاب اسمش را عوض کرده. دلیلش را خودتون باید حدس بزنید.


وقتی به هر آمپول زنی میگند "آقای دکتر" و به هر شاگرد مکانیکی هم می گند "آقای مهندس"، در "استاد" بودن شجریان بحثی نیست!

نظرات 6 + ارسال نظر
احسان پنج‌شنبه 6 آذر 1393 ساعت 12:34 ب.ظ

دمت گرم این ادم هوس باز وریا کار را رسوا کردی دماوند روضه خوانان ایران

مجید .س پنج‌شنبه 6 آذر 1393 ساعت 12:41 ب.ظ

شجریان در زمانی که همه صداها خاموش شدند ظهور کرد خودش تنها بود ویکه تاز میدان شد صداوسیما واهنگسازهایی چون لطفی مشکاتیان وذوالفنون به معروفیت او کمک کردند وهرکه را مانع حضور خود میدید با تخریب او از سر راه برداشت حالا هم صداهای زیبا را نمیتواند ببیند

بابک جمعه 15 اسفند 1393 ساعت 09:51 ب.ظ

تو هنوز که هنوزه نشستی یه گوشه داری زر می زنی؟

یه شخص یکشنبه 11 مرداد 1394 ساعت 08:16 ب.ظ

خوب چرت و پرت برا خودت گفتی ، این چرندیات فقط و فقط ساخته ذهن فاسد و پوچ تو هست.خوشم میاد اعتراف میکنی که حکومت شاهنشاهی 2500 سال قدمت پر افتخار داره ولی این حکومت چی ، فقط 35 سال دزدی و زورگویی با خودش داره.
مهم نظر مردمه که همه آدمها قبولش دارند. این همون شجریانی هست که این حکومت مذدور حتی از مرگش هم هراس دارد.

Hades یکشنبه 26 شهریور 1396 ساعت 11:22 ق.ظ

بیشعور تفرقه انداز! مرتیکه تو چی از موسیقی ایرانی میدونی میای اینجا ور ور میکنی؟ اینکه شجریان بی رقیب تقصیر امثال شما سیاسیون بود نه خودش. خاک بر سرت کنن! شجریان آوازایی خونده که بعضیا نتونستن بخونن و بعضیا هم چیزایی خوندن که شجریان نخونده. اینکه همه چیز شد شجریان تقصیر شما ها بود.

سرباز وطن سه‌شنبه 8 اسفند 1402 ساعت 01:05 ب.ظ

وطن پرستی آن نیست که به روایت کاسه لیسان تحریر می شود، بلکه از عمل و نحوه رفتار با هموطنان آشکار می شود. پیرمردی هندی و بیسواد با گرایشات تند مذهبی و ترویج دروغ و خرافات بنام خمینی آمد و یک ملت را به بیراهه و انحرافات فکری کشاند. تصویری و تفسیری نادرست از اسلام، برای تضعیف قدرت ایران و مردمانش و غارت منابع طبیعی به ریاست انگلیس تبلیغ کرد. حالا یک عده با ظرفیت و امکاناتی که این جماعت مروج، به آنان دیکته می کند هر گونه بخواهد در حمایت از ولایت به مردم سرزمینش توهین می کند؛ چون مغزشویی شده یعنی از خودخواهی به بیگانه پرستی روی آورده. ما همان کودکانی هستیم که دیروز در یک کوچه قدیمی و یک مدرسه با هم بازی می کردیم و در خاک این وطن رشد کردیم. نباید بخاطر مکاتب مذهبی و سیاسی دل شکنی کنیم و جانب نااهلان را به هموطن خود ترجیح دهیم. آنکه می گفت نگذارید این انقلاب دست نااهلان بیفتد خود اهل این سرزمین نبوده که بخواهد تصمیمات یک ملت را زیر سؤال ببرد. پیروان خمینی! آب زلال ایران را گل آلود کردید و جای تخم نیکی بذر دشمنی را در سرزمین نیک ایران پاشیدید. آگاه باشید که بزودی سیل باران بیگانه پرستان را غرق خواهد کرد و ایران آباد خواهد شد. لازمست زودتر چشم کوته بین خود را به روی حقیقت باز کنید و تظاهر را کنار بگذارید تا اهرمنان دور شوند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد