خسرو روضه خوانان ایران: شجریان

درود بر رهبر انقلاب اسلامی: حضرت آیت الله خامنه ای

خسرو روضه خوانان ایران: شجریان

درود بر رهبر انقلاب اسلامی: حضرت آیت الله خامنه ای

چرا؟

اول :

همه استادان در مراسم تشییع جنازه و ترحیم استاد الهه شرکت بودن که مثل همیشه دو استاد بیهمتای آواز ایرج و گلپا هم بودن . اما خبری از خسرو آواز شجریان ( !!!!!! ) نبود !!!

چرا ؟

چرا آقای شجریان در این مراسم شرکت نکردن ؟ استاد منوچهر میگن : باین علت که رای مثبت جمهوری اسلامی رو بگیرن که یعنی من خواننده های زن رو دوست ندارم !!!!!!!!!!

جالب اینه که میگن استاد ایرج با اون سن و سال بسیار بالا با عصا میان تو این مراسم ولی جناب خسروآواز افتخار ندادن شرکت کنن !

بازم فرق استادای واقعی رو با خوانندگان درجه دو و درجه سه بدونین !!

مطلب زیر از استاد منوچهره (عکسش هم در زیره ) :

                          آدما ی علاقمند به موسیقی دو دسته ان :

 ۱ ) دسته آسمانی

۲ ) دسته زمینی

۱) آدمای دسته  آسمانی از موسیقی چیزایی مثل پرواز کردن الکی و بدون بال ، غرق تو شعرای عرفانی شدن و واسه خود خواب و رویا درست کردن ، قیافه گرفتن به خلق الله ، بی هنری محض ، خودشو بالاتر از مردم دونستن ، عاشق موسیقی متمایل به نوحه و عربی مآب ، انکار سابقه تاریخی موسیقی ایرانی ، و.............. دارن . در این دسته هنرمندایی چون خسرو آواز ، علیزاده ، همایون شجریان ، لطفی ، کلهر و مشکاتیان قرار دارن .

۲) آدمای دسته دو از موسیقی چیزایی مثل با مردم بودن و با مردم زندگی کردن ، عاشق شعرهای مردمی و ساده و زیبا شدن ، توی واقعیت زندگی کردن ، عاشق موسیقی ملی و فاخر ایرانی ، عاشق سابقه تاریخی موسیقی ملی ایران و..... دارن . در این دسته هنرمندایی چون گلپا ، ایرج، شهناز ، شریف ، صارمی ، اسد و جهانگیر ملک ، و....... قرار دارن .

نظرات 62 + ارسال نظر
نیما دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 12:03 ب.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید
۱) ابتدا می خواهم آدرس عکسی از خانم هایده و استاد گلپا را برای شما بگذارم.
http://i1.tinypic.com/6jq26j9.jpg
۲) لطفا چند تا از آثار استاد منوچهر را در مورد موسیقی معرفی کنید.
۳) این طور که من می دانم ملک ها با هم هیچ نسبتی نداشتند.
لطفا به سئوال های من پاسخ دهید.

مجید دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 03:26 ب.ظ

آقانوید اساتید رو با اسم کوچک خطاب نکنید. به جای استاد منوچهر بگویید استاد دامغانی. بعضی ها ایشان را به اسم کوچک نمی شناسند. درود بر ایرج و گلپا.

علی دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 07:35 ب.ظ

نوید جون کارت حرف نداره ای ول

رضا دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 09:04 ب.ظ

لطفا سیاست رو از تو وبلاگت پاک کن تا بهت سر بزنم

انوشیروان دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 11:33 ب.ظ

دمت گرم نوید . دمت گرم استاد منوچهر دامغانی .
این پستت فوق العاده بود .

مجید سه‌شنبه 29 آبان 1386 ساعت 06:59 ق.ظ

راستی شما با منصور صارمی نوازنده سنتور نسبتی دارید؟

مرجان سه‌شنبه 29 آبان 1386 ساعت 08:02 ق.ظ

بابا شمام دلتون خوشه . چه استاد منوچهری ؟ همتون سر کارین . یه یارویی با نام مستعار منوچهر اومده تو وبلاگهای دیگه این حرفا رو زده آقا نوید هم همونا رو برمیداره میذاره اینجا. یه لقب استاد هم واسش اضافه میکنه . همین .

بفرماینن اینم عکس استاد منوچهر دامغانی که در اینجا گذاشتم . البته عکس ایشونو از اینترنت پیدا کردم .

نیلوفر سه‌شنبه 29 آبان 1386 ساعت 07:06 ب.ظ

سلام..

دوکی جواب به نیما سه‌شنبه 29 آبان 1386 ساعت 08:41 ب.ظ

نیما جون عکس خیلی خوبی بود زنده باد گلپا . گلپا همه کاراهایش مردانه است می گه من اینم اما شجریان موزیانه هر کاری می کنه بعد میاد ربنا رو می خونه .افکار تو به درد آدمای قرن ۱۲ می خوره . کسی که مثل گلپا مشهور میشه و شهرت جهانی پیدا می کنه اگه بیاد ادای آدمای غیر طبیعی رو دربیاره از زن فرار کنه که مبادا باهاش دست بدم یا برقصم می شه شجریان و طرفدارای اون هم می شه امثالی مثل تو که هنر بی نظیر و صدای استثنائی گلپا رو ول کرده اومده فقط یه عکس از گلپا و هایده رو می بینه خوبه که این عکس هست و الا شما حرفی واسه گفتن نداشتید اگه این مورد رو عیب می دونید بیاین اونو در سطح جهانی مطرح کنیم به آدم می خندن . این همه هنر پیشه مشهور در دنیا اگه بگن من با هنر پیشه زن بازی نمی کنم چون مثلا نمی خوام ببوسمش می گن برو شتر بچرون . آدم اگه بخواد مشهور بشه باید به تمام معنا آرتیست بشه . ببینه دنیا چی می خواد نه اینکه یه مشت آدم کوته بین و عقب مانده چی می خوان شما ایده وتفکر یه دکتر یا مهندس با کلاس رو با فکر آدمای جاهل و به اصطلاح متعصب مقایسه کن ببین چقدر فرق میکنه اون دنیا رو چطور می بینه و این یکی چطور.

سروش سه‌شنبه 29 آبان 1386 ساعت 10:15 ب.ظ

من هر چی تو وب گشتم نتونستم اثری از استاد منوچهر دامغانی پیدا کنم.البته منوچهر دامغانی وجود داره ولی اینکه استاد موسیقی باشه من بعید می دونم.دوستان اگه اطلاعات بیشتری دارن در اختیار ما هم بگذارن.اگر چنین استادی باشه باید بیشتر از اینا تو اینترنت اسمش بیاد!!!

محسن سه‌شنبه 29 آبان 1386 ساعت 10:40 ب.ظ

منوچهر دامغانی مشابهت اسمی با یه شاعر قدیمی به همین نام داره . استاد منوچهر دامغانی نوازنده سنتور در کنسرتهای بین المللیه . رشته موسیقی ملی احتمالا زیر نظر استاد منصور صارمی ( عموی نوید !) کار کرده .فک کنم آقامجید بهتر بشناسدش . و ایشون بیان معرفی کنن . نوید جون تو هم بگو عکس استاد منوچهر رو از کدوم سایت گرفتی .

مجید چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 07:19 ق.ظ

نوید جان اگر اجازه بدهی من شرح کامل فعالیت های استاد دامغانی رو برات می فرستم تا این دوستان عزیز اما بی سواد ساکت بشن.

آقا کمال الدین / اصلاحی نوید چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 10:00 ق.ظ

روز قدس از رادیو آهنگی شنیدم با صدای شجریان که برای قدس خوانده بود.بی اختیار یاد روزهای انقلاب افتادم که در اوضاع نابسامان مملکت و موسیقی ایشان و چند نوازنده هم دوره ایشان شروع به ساختن و خواندن آهنگهای انقلابی ! کردند و پس از مدتی تکصدای موسیقی سپس خسرو اواز و استاد لقب گرفتند.مهم اینه که در زمان حضور بزرگان موسیقی ایشان خواننده درجه ۳ رادیو هم نبود.کسانیکه به آهنگهای استاد ایرج در فیلمها ایراد میگیرند بهتره کمی تحقیق کنند تا بفهمن که شجریان قبل از انقلاب در برنامه چهارشنبه سوری به خواندن این شعر زیبا پرداخته بود:گلپونه نعنا پونه همه میدونند این م...که مفت خور شهر تهرونه !

امیدوارم این مدرک مشت محکمی بر دهان یاوه گویان باشه.در غیر اینصورت ............ جهان پهلوان حاج حسین رضازاده ............... شجریان و خاندان عصمت و همه طرفداران این عزیز ........... به دست اول انقلاب و منتقد این روزهای صدا و سیمایی که از آن به استادی رسید.

ناصر چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 07:59 ب.ظ

آقا مجید منوچهر دامغانی وجود خارجی نداره!!اونی که تو اینترنت بعد از سرچ کردن میاد اون یه شاعر قدیمیه.حالا اگه شما مستنداتی دارین با دلیل و مدرک برای بازدیدکنندگان ارائه کنید.

ناصر چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 08:01 ب.ظ

آقای کمال خان چرا اینقدر به خودت زور می زنی مواظب باش چون جنس ایرونی زود پاره میشه.
شما اگه مشکلت زیاده میتونی تو دستشویی حلش کنی.

یکی پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 12:18 ق.ظ

چرا ؟
آره راست میگی !
چرا گپال باید در فیلمی بازی کنه که قسمتی سکسی داره ؟
واقعا زشته استاد شجریان رو با جوجه کاباره ها مقایسه می کنی.....
شما یه بار میگید چرا شجریان کنار زن عکس گرفته یه بار میگید شجریان از زن فرار میکنه همتون دیونه اید

آقا کمال الدین پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 05:46 ب.ظ

ناصر جان الهی من قربونت برم عزیزم که اینقدر نگران منی.دستت درد نکنه.حالا که صحبت از ٌٌٌدستشویی کردی عجیب یاد صدای شجریان میوفتم که همیشه اونجا به گوشم میرسه.از یادآوریت بینهایت ممنونم .به مامان سلام منو برسون.

یکی پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 10:09 ب.ظ

هههههه

آقا کمال
معلوم نیست چه چلغوزی باشه نوشته آقا !!!
پس یه چلغوز چه جوری مغزش می تونه آواز استاد شجریان را درک کنه ... آره فقط در حد چهچه های مسخره گپال هستی ..
آقا چلگوزززززززززززززززززززززززززززززززززززززززز
خیلی آقایی
گپال بره همون فیلم های بزن بزن رو بازی کنه بهتره تا بیاد چهچه بزنه که دقیقا مثل اینه که از بالایی یک تپه یه حپی را با لگد پایین می اندازند . جری هم خودشون فرق دستگاه ها را بلد نیست تمام آواز هاش یکی است ولی در پایان گوینده به دلخواه خودش اسم یک آواز یا دستگاه رو می بره ... برو بابا صدای گپال بیشتر تو دستشویی کاربرد داره چون باعث اعصاب خوردی میشه و در نتیجه فشار انسان (نه تو) رو بالا میبره به نکته خوبی اشاره کردی

دوکی جواب به یکی پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 10:25 ب.ظ

اولا بامطلبی که نوشتی معلوم شد شما که خودت رو یکی معرفی می کردی اسمت نیما هست البته این برداشت منه چون به حرفهای من که واسه نیما نوشته بودم تو با اسم یکی عکس العمل نشون دادی دوما یه مدتی بود که خبری از تو نبود چون رو تو کم کرده بودم باز اومدی ما هم در خدمتیم عرض شود که نگین بی همتای موسیقی آوازی ایران استاد گلپا یک فیلم بازی کرده حالا باشد که صحنه ای هم داشته. گلپا حرکت ناشایستی در اون فیلم انجام نداده اگه شریجان یا همون شرک به جای گلپا تو اون فیلم بود باید نصف فیلم سانسور می شد چون شریجان(شرک) تو عالم حقیقی با دخترهای ۴۰ سال کوچکتر از خودش ازدواج می کنه با این حساب ببین تو عالم سینما چه کارهایی می کرد در ضمن گلپاست که با حنجره طلایی خودش روح و روان آدم رو جان تازه ای می بخشه اما شریجان(شرک) چی وقتی می خونه آدم یاد ابن ملجم قاتل حضرت علی(ع) می افته.فکر کنم واسه این دفعه کافی باشه.

یکی جمعه 2 آذر 1386 ساعت 02:08 ب.ظ

دوکی

من گفتم که تو اصلا درک نداری و در حدی هم نیستی که بتونی رو منو کم کنی . چون تو فقط چیز هایی شنیدی ولی از همه چیز بی خبری ...
پس برو خودت رو عوض کن چون بوی گند می دی
دوستی هم خدمت من عرض کرده بود که شجریان به خاطر خواندن سپیده و ...است که بهترین خواننده شده
گپال هم برای شاه و شاه بانو می خوند و به همین دلیل بهش اجازه می داندند که کنسرت کاباره و... به زاره...اگه قبل از انقلاب هم شاهنشاه شجریان واسه شاه و بانوش میخوند و همیشه جلو صدا وسیما بود قطعا قبل از انقلاب هم شجریان بهترین خواننده بود

فرقی نمی کنه همه می دونند که شجریان بی نظیره و با شخصیت است نه مثل بعضی جوجه کاباره ای ها
پس برو یه ساعت شنی بخر تا بفهمی گپال بیشتر چهچه میزنه یا جری و یا سپید دندان و یا سندرلا و یا ....

نوید اصلاح شو جمعه 2 آذر 1386 ساعت 07:48 ب.ظ

نوید تو که اینقد ادعات میشه چرا هر نظری رو تایید میکنی هر کی هرچی از دهنش درمیاد میگه اونوقت تو به خودت میگی مسلمون.کارت خیلی بدآموزی داره.من نمیدونم چرا تاییدیه گذاشتی این همه چرت و پرت رو تایید میکنی پس چیو تایید نمیکنی.
اینایی که تایید کردی همه رو قبول داری؟اگه نداری و به دموکراسی صرف عقیده داری پس باید تایید رو هم برداری.

مجید شنبه 3 آذر 1386 ساعت 07:18 ق.ظ

من به عنوان یک طرفدار واقعی گلپا از اینکه می بینم آدم های بی فرهنگ و بی تربیی مثل آقا کمال الدین هم طرفدار این استاد بزرگ آواز هستند واقعا شرمنده می شوم. واقعا متاسفم که در وبلاگی مطلب نوشتم که در آن یک آدم بی خانواده خیلی راحت رکیک ترین الفاظ را نثار خانواده هزاران نفر از مردم می کند. من از آواز شجریان خوشم نمی آد. اما تا حالا به خودم اجازه ندادم بهش توهین کنم. چه برسه که به طرفداراش توهین کنم.بابا توی استادیوم هم دیگه کسی از این کلمات استفاده نمی کنه!!!! جناب آقای آقا کمال الدین شما بهتره بری از همون جهان پهلوان حسین رضازاده طرفداری کنی. تو با فرهنگ و ادبیات حاکم بر هنر و موسیقی به کلی بیگانه ای. استاد گلپا بزرگتر از اونه که به طرفدارایی مثل تو نیاز داشته باشه.

از دوکی به یکی شنبه 3 آذر 1386 ساعت 11:05 ق.ظ

می گم عجب حس بویایی قوی داری که از این فاصله بو ها رو تشخیص می دی پسر خوب و مامانی چرا بوی گند و تعفن شریجان(شرک) رو نمی تونی تشخیص بدی گفتی گلپا واسه شاه خونده نه لابد می خواستی شریجان(شرک) بیاد با اون صدای خفه بخونه همون بهتر بره موهاشو مثل زنها رنگ کنه و تو بم لودر برونه حتما موقع لودر سواری مرغ سحر می خوند صدای لودر با صدای شرک چه شود البته صدای لودر خیلی بهتره در ضمن لقب شرک خسرو آواز نیست بلکه ترمز آواز هست چون با خوندن شرک کلا آواز ایرانی ایست کرده نه صدای خوبی نه خلاقیت نه شعر زیبا نه قدرت حنجره عیاشی هم که تو خون ترمز آواز استاد شرک هستش واسه چی رفته خواننده شده معلوم نیست.

آقا کمال الدین شنبه 3 آذر 1386 ساعت 03:20 ب.ظ

مجید جان دلبندم من طرفدار استاد ایرج هستم و لاغیر.فلذا با توجه به توهین شما دوست عزیز به این حقیر که پایم را حریم ادب فراتر نگذاشتم مجبورم به لیست مهمانان ویژه جهان پهلوان اسم شما عزیز رو هم اضافه کنم تا باعث عبرت شما و دیگر طرفداران درختیان مشهدی دهاتی شود.

یکی شنبه 3 آذر 1386 ساعت 07:50 ب.ظ

دوکی به نظر خودت صدای گپال خیلی زیباست و یا جری ؟؟
و چهچه های بی در و پیکر گپال به نظرت خیلی عالیه ؟؟؟
گلپا هم باید شما اصلا درک و فهم نداری !! من نگفتم چرا بخونه من گفتم گپال هم برای حکومت خونده اگه کار اشتباهی باشه هر دو کردند در صورتی که اهدافشون هم خیلی فرق داشت
دوما بوی تو رو از هر جا میشه شنید .....
اگه فرصت شد یه کمی برات می نویسم
پمنا چرا نظر قبلیمو تایید نکردی ؟

alisamrad شنبه 3 آذر 1386 ساعت 08:13 ب.ظ

سلام نوید
من چند تا پست واسه وبلاگت داده بودم.
برا من شگفت انگیز که تو هم از [قلب] ایرج [قلب] پشتیبانی می کنی و هم از حکومتی که حضرت امام [قلب] [نیشخند] اونرو پی ریزی کرده.
ولی اینجا یه پرسش پیش میآد و اون اینکه حکومتی که حضرت امام سر کار آورده جلوی ادامه کار پروردگار آواز گرفت.
این دوتا رو تو چه جوری کنار هم کاشتی من نمی دونم.

ولی , خوب میگی, منم تا اندازه ای پذیرفتم که ایرج , گلپا , وفایی و یا حتی مسعودی از شجریان بالاترن.

مجید یکشنبه 4 آذر 1386 ساعت 07:22 ق.ظ

آقا کمال الدین جون نازنین به جای اینکه منو به مهمونی یکی دیگه دعوت کنی من تو رو به مهمونی خودم دعوت می کنم.تو خونه ما برای خوشگلایی مثل شما همیشه جا هست.

مجید یکشنبه 4 آذر 1386 ساعت 07:27 ق.ظ

دوستان عزیز (طرفداران گلپا، ایرج، شجریان و...)
این آقا کمال الدین رو تحویل بگیرید. داره بال بال میزنه که یه نفر دعوتش کنه خونشون. بهتون نصیحت می کنم این فرصتو از دست ندید. بسیار بچه خوشگل و نازنینیه. خیلی هم حرف گوش کنه. تازه پول هم نمی گیره.

آقا مجید عزیز نظر آقاکمال رو پاک کردم . قرار شده شما در مورد استاد منوچهر دامغانی بهمون بگین .

دوکی به یکی دوشنبه 5 آذر 1386 ساعت 01:11 ب.ظ

هی بچه زیاد جوش نزن یه موقع میالاعاغلاتدذربشیه فهمیدی به رمز گفتم تا آبروت نره نیما خوان در ضمن صدای گلپا مسلمه که بهتره پرسیدن نداره شریجان یه آدم پاچه خوار و منافقی هست که خودش هم نمی دونه چی کار داره میکنه با جمهوری اسلامی هست از اون ور کراوات میزنه حاضره هر کاری بکنه صداش پخش بشه وقتی پخش شد می گه صدای منو پخش نکنید مثلا می خواد ادای گلپا و ایرج رو در بیاره که ما هم هستیم . کلاغ اومد خوندن بلبل رو تقلید کنه خوندن خودش هم یادش رفت البته صدای کلاغ هزاران بار از صدای ترمز آواز ایران شریجان(شرک) خیلی خیلی بهتره.در ضمن شرک رو هم که می شناسی همون دیوی که عاشق یه دختر شده بود سه نسخه از کارتونش در اومده برو نگاه کن بوی شریجان رو از اونجا می تونی حس کنی ماشاا... حس بویایی تو هم خیلی قوی هستش. واسه خودت یه گونی اسپند دود کن . هاهاهاها آمده ام کله زنم عشق تو را به موی رنگ شده برم.

آقا کمال الدین سه‌شنبه 6 آذر 1386 ساعت 02:07 ق.ظ

مجید عزیزم ممنونم که منو به مهمانی دعوت کردی که خوشگلهایی مانند درختیان درجه ۳ و فرزند برومندش همایون درجه ۱۸۰ قبلا خدمت رسیدن.چشم حتما به اتفاق جهان پهلوان حاج حسین رضازاده میام منزل شما تا حسابی به شما و درختیان سایر طرفداران ایشان عرض ادب کنیم.ای مجید عشق درخت آماده باش آماده باش...

مهیار/عاشق استاد ناظری سه‌شنبه 6 آذر 1386 ساعت 02:53 ق.ظ

هی میخوام هیچی نگم نمیشه............

یکی خیلی سالاره
حرف دل منو زدی یکی جون
گفتی اینا یک بار میگن چرا حضرت شجریان با زن عکس میگیره یکبارم میگن چرا از زن فراریه!!!!!

ایول یکی جان ایول میدونی چرا؟؟؟؟؟

چون اینا بیکارن و صد البته بیسواد

اقا بیسواد و بیشعور.............

همایون سه‌شنبه 6 آذر 1386 ساعت 02:41 ب.ظ

نوید خان باز تو کم آوردی
تو معلومه که حزب بادی

یه بار گیر میدی که چرا استاد شجریان با یه خانم عکس گرفتند

و یه بار هم چرا در مراسم تشییع حاضر نشدند .؟؟؟!!!

آدمای بهونه گیر اینجوریند دیگه

منصور سه‌شنبه 6 آذر 1386 ساعت 05:17 ب.ظ

وبلاگت خیلی مسخره شد.یه مدت بازارت خوب بود ولی حالا به گند کشیده شده.غیر از فحش وناسزا و تحقیر چیزی دیگه نمیشه اینجا پیدا کرد.دوستان لطفا به وبلاگهای وزینی چون خدای آواز-دل آواز-گلپا -تحریرو... سر بزنید.

شما برو به وبلاگهای وزینت ( !) سر بزن دوست عزیز . ما داریم تحلیل میکنیم کدوم آوازه خوان بهتره . دارین میبینین که طرفدارای شجر کم آوردن !

ناصر سه‌شنبه 6 آذر 1386 ساعت 10:09 ب.ظ

سلام.
شما همش در مورد آقایان شجریان گلپا و ایرج مینویسید .چرا یکبار در مورد استاد رامبد صدیف که یکی از ارکان آواز ایرانی هستند مطلبی نمیگید.لطفا این کار رو انجام بدید چون واقعا ایشون به حقشون در این موسیقی نرسیدن!

من اسم ایشون رو از شما میشنوم .
آیا ایشون مثل ایرج و گلپا میخونن ؟
اگه شما خودتون ایشونو میشناسین و خواننده خوبی هستن بفرمایین مطلب بنویسین و واسم بفرستین همینجا بزارمش .

من شنبه 10 آذر 1386 ساعت 07:44 ق.ظ

جون من تو اسم صدیف رو تا حالا نشنیدی؟!!! . . .دمت گرم! واقعا تسلط و اشراف شما به موسیقی آوازی ستودنی است . . . البته از نویسنده اسن دست مطالب انتظار بیشتری هم نمی‌ره. . .

خب من الان ۱۴ سالمه بعدا میدونم دیگه . شما اگه میدونی به ما بگو یاد بگیریم .

... دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 05:35 ب.ظ

این استاد منوچهره یا اوستا منوچ !!!!

ناصر دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 11:28 ب.ظ

رامید صدیف کیست؟

در سال 1318 در آذربایجان متولد شده است. از نه سالگی نزد یکی از دوستان پدرش که آواز را از تعزیه و تکایا آموخته بود به فراگیری آواز پرداخت. پس از آن توسط حسین یاحقی به مکتب سلیمان امیر قاسمی راه یافت و به آموختن گوشه های ردیف موسیقی دستگاهی پرداخت. صدیف برای تکمیل ردیف و فراگیری تصنیف ها توسط محمود کریمی از محضر عبدالله دوامی استفاده کرد و همچنین به یاری ابراهیم بوذری به حضور اقبال آذر رسید و یک دوره ردیف را نیز نزد وی آموخت. او در سال های اخیر کنسرت های را در ایران و خارج از کشور برگزار کرده است. یکی از کاست های او ترجیع بند نام دارد.


حامد دوشنبه 12 آذر 1386 ساعت 11:46 ب.ظ

تقدیم به استاد شجریان-استاد گلپا-استاد ایرج و استاد رامبد صدیف.

´´´´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶
´´´´´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´´´¶¶´´´´´´´´...´´´´´´´´´´¶¶
´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶´¶
´¶´´´´´´´´´´´´´´´´¶´´´´´´´´´´´´´¶
´¶´´´´´´´´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´´´´´´´¶
´¶´´´´´´´´´´´´¶¶´¶´´´´´´´´´´´¶´´´¶
´¶´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶´´´´´´´¶¶¶¶´´´´¶
´¶´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´¶¶´´¶´´´´¶
´´¶´´´´´´´´¶¶¶¶¶´¶´´´´´¶¶¶¶¶¶´´´¶
´´¶¶´´´´´´´¶´´´´´¶´´´´¶¶¶¶¶¶´´´¶¶
´´´¶¶´´´´´´¶´´´´¶´´´´¶¶¶¶´´´´´¶
´´´´¶´´´´´´¶´´´¶´´´´´¶´´´´´´´¶
´´´´¶´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´´¶´´¶¶
´´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´¶¶¶´´¶
´´´´´¶¶¶´´´´´´´¶¶¶¶¶´´´´´´¶
´´´´´´´´¶¶¶´´´´´¶¶´´´´´´´¶¶
´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´¶¶¶¶¶¶´
´´´´´´´´´´¶¶´´´´´´¶¶´¶
´´´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´¶´¶¶
´´´´´´´´´¶´´¶¶´´´´´¶´´´¶
´´´´¶¶¶¶¶¶´¶´´´´´´´¶´´¶´
´´¶¶´´´¶¶¶¶´¶´´´´´´¶´´´¶¶¶¶¶¶¶
´´¶¶´´´´´´¶¶¶¶´´´´´¶´¶¶´´´´´¶¶
´´¶´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´´¶
´´´¶¶´´´´´´´´´¶´´´¶´´´´´´´´´´¶
´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶

پژمان چهارشنبه 14 آذر 1386 ساعت 03:41 ب.ظ

هرچی می خوای به این به اصطلاح ویلاگ معلوم الحال پاسخ ندهی،اما نمی شود چون در آن صورت فکر می کنی هرچه می نویسی حقیقت محض است...!!!! راستی اگر ۱۰۰ سال هم بگذرد تو هنوز ۱۴ سالته؟؟؟ آقا نوید!!!!... من رو تو و رفقات(احسان و انوشیروان و...) خوب می شناسید، چند ماه پیش تعداد زیادی پیام برای تو فرستادم، که پاسخ های مناسبی به گفته های بی پایه و اساس تو بود. ولی بد نیست چند مورد دیگر را هم بدانی. (البته اگر به نقدنویسی آگاهی داری و به اصول وبلاگ نویسی احترام می گذاری، که اطمینان دارم نه تنها این موارد را نمی دانی بلکه هرگز از موسیقی ملی ایران زمین نیز حتی در حد اطلاعات عمومی هم بهره ای نبردی و گرنه اینقدر در مطالب خود گاف نمی دادی!!!! حالا هم از تو می خواهم این مطلبم را فقط در صورتی که مطلقا سانسور نمی کنی و بر آن از این به اصطلاح اصلاحی های خودت اضافه نمی کنی و از طرف خودت و نه به نقل از من به این و آن لقب عطا نمی کنی، متن من را ارسال کن. و اگر هم در انجام چنین کاری ناتوان هستی، اصلا متن من را ارسال نکن و فقط خودت و رفقات بخونین کافیه.... چون دوستداران واقعی و فهیم موسیقی ملی ایران زمین از من و تو به مفاخر عالی مقام موسیقی ایران آگاه ترند.)
۱- این آمار و ارقام عجیب و قریب را در مورد اساتید موسیقی و کاست هایشان از کجا می آوری؟ مثلا در پیام های گذشته خود گفته بودی فلان آقا کاستش به تعداد ۱میلیون فروش کرده و استاد شجریان کاستش اینقدر فروش کرده است. آدم حسابی تا حالا ۱ میلیون کاست در ایران منتشر شده که کسی نوارش اینقدر فروش کنه؟؟؟(بهتره برای اطلاع از پرفروش ترین کاست ها به مراکز فرهنگی هنری سری بزنی آمار دستت می یاد.) بعد این آقا منوچهر را از کجا پیدا کردی؟دوست داری این جوری بگی من هم هستم!!!! چرا با واقع بینی ،اصلاح اندیشه هاو اطلاعات موسیقیایی خود وبلاگ مناسبی ارایه نمی دهی؟
۲- این آهنگ استاد محمدرضا شجریان در ارتباط با قدس را فکر کنم فقط گوش های گرامی شما شنیده است!!!! جدا شرم آور است چرا ین همه اطلاعات کذب و بی اساس را ارسال می کنی؟(وقتی هم که به همین دلایل واضح بهت میگم این وبلاگ سیرک نمایت را ببند ناراحت می شوی و مطالب را سانسور میکنی)!!!!
۳- این به اصطلاح وبلاگی که تو راه انداختی فقط شده میدان تخریب شان و منزلت هنری و اجتماعی جناب استاد محمدرضاشجریان(البته یکبار در پیام های قبلی خدمتت عرض کردم که تو و امثال شما بسیار کوچکتر و ناتوان تر از آن هستید که چنین کاری را انجام دهید) و یکسری سخنان از پایه دروغ و کذب را به استاد شجریان نسبت می دهی و مسلم بدان طرفداران بی شمار ایشان هم تو را بدون پاسخ نمی گذارند و ممکن است در این بین به افراد مورد علاقه تو هم توهین شود.واقعا هدف وبلاگ تو اینقدر پوچ است.
۴-اساتید گرانمایه و ارزشمند بسیاری برای پایداری و درخشش موسیقی ملی ایران زحمت کشیدند که از برجسته ترین آنها خورشید درخشان آواز ایران زمین جناب استاد محمدرضا شجریان است(البته اگه تو و رفیقت انوشیروان دوباره نمیگین آقای ایرج ماهم فوجی یاما،مریخ،اورست یا مشتری است).حتی اکثر وبلاگ های مشهور و با دانش که مطالب در ارتباط با استاد گلپایگانی و آقای ایرج می نویسند تو و مثلا وبلاگ کذاییت را قبول که ندارن هیچ،حتی تو را عامل مهم و مخرب استاد گلپا و آقای ایرج می دانند.
۵-این نکته را در جواب قسمتی از پاسخ تو به آقای کمال الدین در مورخه چهارشنبه ۳۰ آبان بهت میگویم که نوازندگان و اساتید هم دوره جناب استاد محمدرضا شجریان به غیر از استادان عالیقدر مانند استاد پایور، استاد عبادی،استاد کسایی، استاد ناهید، استاد شریف،استاد شهناز و... بزرگانی چون استادان:پرویز مشکاتیان،محمدرضا لطفی،برادران کامکار،محمد موسوی،حسین علیزاده و....هستند که هرکدام این اساتید عالی مقام به همراه استاد شجریان آثار بدیع و درخشانی از خود در موسیقی ملی ایران زمین به یادگار گذاشته اند ولی متاسفم از اینکه این واقعیات در محدوده فکری و گنجایش موسیقیایی تو و رفقات نمی گنجد. درضمن قبلا در این رابطه به یکی از رفقای عزیزت پاسخ داده بودم ولی بدنیست تو هم این را به اطلاعات ناقص و بسیار ضعیف موسیقیایی خود اضافه کنی که ترانه هایی مانند گل پونه در روزهای چهارشنبه سوری که استاد شجریان در گذشته اجرا می کرده جز ترانه های محلی تهران قدیم در سبک تهرانی موسیقی ملی است.(البته اگر از سبک های موسیقی ایران چیزی بدانی) مانند ترانه مبارکباد معروف که در دستگاه چهارگاه ساخته شده است و بسیار با ترانه آقای ایرج در فیلم گنج قارون فرق میکند که جز هیچ بخش از موسیقی ایران نیست.البته سو تفاهم پیش نیاد فیلم گنج قارون بسیار ارزشمند است و من حتی برعکس تو قصد توهین به آقای ایرج را هم ندارم . آقای نوید گرامی بهتر نیست قبل از این همه گاف به اندازه یک عدس کوچک فکر کنی و بعد مطلب ارسال کنی که وبلاگت به خانه دروغ پروری تبدیل نشود... درضمن شانس آوردیم تو فقط ۱۴ سال داری و ۳۰ یا ۴۰ سال پیش یادت هست؟؟؟!!!!(آهان یادم رفته بود به یک پدر موسیقی دان!!!!و استاد منوچهر!!!! دسترسی داری) از این گذشته نوید اگر به خاطر مبارکت رجوع کنی یکبار بهت عرض کردم که جناب استاد محمدرضا شجریان با ۵۰ سال تلاش و ممارست ارزنده و گرانبها در آواز ایران،از ابتدا استاد بی نظیر آواز ایران بوده،هست و خواهد بود. چرا اینقدر به خودت فشار می آوری و زور می زنی که بگی استاد شجریان،استاد درجه ۳ است و غیره. استاد شجریان هم اگر در مراسم زنده یاد بانو الهه شرکت نکرده است حتما موردی پیش آمده که استاد شجریان نتوانسته در این مراسم شرکت کند.والا در مراسم استاد یاحقی با آقای ایرج با هم شرکت کردند.ولی خوب استاد نمی دانستند که برای عدم حضور در مراسم بانو الهه باید از شما اجازه بگیرند!!!!! از طرفی استاد شجریان چندین شاگرد خانم در سطح عالی آواز دارند پس خلاف نظر شما از خوانندگان خانم نه تنها دوری نمیکنند که به آنها تعلیم آواز هم می دهند. من در جمله هیچ قصد بی احترامی به استاد گلپا و آقای ایرج ندارم،ولی این چیه یاد گرفتی و همش تکرار میکنی با عدم حضور آقای ایرج و استاد گلپا، استاد شجریان توانست بدون رقیب در پس از سال ۵۷ عرصه موسیقی را از آن خود کند. خوب آقای ایرج هم می توانست در داخل و خارج ایران فعالیت موسیقی خود را در اوج خفقان حکومت داشته باشد.درضمن در پیام های گذشته ات همش از رعایت ادب دم می زدی در حالیکه خودت اصلا ادب را رعایت نمی کنی. بعد هم یاوه گویی صفتی است کاملا برازنده خودت،مشتت را هم خرج نکن ((اوف)) می شود.
۶- امیدوارم با یک تصمیم منطقی لااقل وبلاگی درست کنی که به طور واقعی از جنس موسیقی باشد و یا حتی یک حامی واقعی آقای ایرج باشی.موفق باشی.

((با آرزوی پیروزی و کامیابی برای همه اساتید موسیقی ایران زمین به ویژه جناب استاد محمدرضا شجریان و استاد علی اکبر گلپایگانی))

مرسی از جواب خوبتون .
من هنوز تو ۱۴ سالم . مگه میخای واسم کیک تولد بفرستی که همیشه سنم رو میپرسی ؟؟؟؟؟؟؟ برگرد به کامنتهای مقلات قبلی میفهمی من دقیقا چن سالمه !!! نکنه شما همون حاجی کمال هستی که منو با دخترا اشتباه میگرفت ؟؟!!!!
استادایرج مثل استاد گلپا برنامه گلهاش خیلی زیاده شما نمیتونی میونه گلپا و ایرج رو بهم بزنی !!!!!!!
هزار سال هم بگی شجریان یه خواننده درجه دو و درجه سه هستش . ضمنا میگم استادان بیان خوب جواب شما رو بدن .

پژمان پنج‌شنبه 15 آذر 1386 ساعت 09:22 ق.ظ

تو آنقدر بی خرد هستی که حتی مطالب گذشته خود را هم از یاد میبری؟اسم من پژمان و اگر مطالب کذایی قبلی خود را بخوانی این را خوب می فهمی که من ارتباطی به حاجی کمال ندارم.درضمن اصلا مهم نیست که تو :۱-دختری یا پسر۲- استاد محمدرضاشجریان از نظر تو خواننده درجه دو یا سه۳-همیشه از خودت مایه بگذار و اگر جواب منطقی داری که قطعا نداری خودت پاسخ گوی مخاطبین باش.به رفقای استادت!!!!چرا آویزان میشوی؟۴-من وظیفه داشتم چه با لحن تند و چه آرام نظرات خودم را به تو گوش زد کنم،ولی تو ظاهرا همان روش غلط خود را می خواهی ادامه دهی که هیچ ربطی به موسیقی این مملکت ندارد و یکسری کذبیات آشکار را در رابطه با استاد شجریان بگویی و چند نفر از رفقای بی آگاه تر از خودت هم آن را تایید کنند و مخاطبان خود را آزار دهی و به جان هم اندازی!!!!!!!۵- جالب یکبار از نظر تو استاد شجریان توده ای،شاه دوست و بار دیگر طرفدار رژیم استبداد کنونی است،اما استادی که به تمام سنت های این مملکت مانند چهارشنبه سوری پایبند است از دل مردم برخاسته.و اگر برنامه های چاووش را در اوایل سال۵۷ به وجود آورد چون تمام مردم ایران از توده ای،مجاهد،چریک،بی حجاب و با حجاب با هم انقلاب کردند و از آن جا که استاد شجریان هنرمندی مردمی است وظیفه خود دانست که با مردم همراه باشد.بعد هم فکر می کنم احسان خواجه امیری فرزند آقای ایرج باشد که در انواع و اقسام سریال های رژیم استبداد کنونی آهنگسازی میکند و می خواند(که البته از نظر من خوب است فقط جوابی بود که بدانی چه کسی به این رژیم آویزان است).وگرنه استاد محمدرضا شجریان برگزیده مردم فهیم ایران زمین است.و من نه هزار بار بلکه یکبار به تو گفتم که جناب استاد محمدرضا شجریان همیشه در موسیقی ایران زمین بی نظیر بوده است ولی تو گوش شنوا نداری که اصلا مهم نیست و ارزشی ندارد.

((با آرزوی پیروزی و بهروزی برای جناب استاد محمدرضا شجریان))

اولا رژیم استبداد یعنی چی ؟ اگه منظورت اینه که بده باید بدونی من جمهوری اسلامی رو دوستش دارم از شاه بهتره .
دوما ایرج و گلپا برام فرقی ندارن و بلکه استاد گلپا رو بیشتر دوستش دارم . ولی هر دو از شجریان هزار بار بهترن !!!!
شجریان همش ۶۰ تا برنامه گلها داره ایرج ۲۰۰ تا و گلپا ۳۰۰ تا .
اینم جواب من . امیدورام راضی شده باشی آقای باخرد .

کمال پنج‌شنبه 15 آذر 1386 ساعت 10:28 ق.ظ

نویدجون یه بار به من بدی میام ازت دفاع میکنم و میزنم تو پوز پژمان خرف .

چی رو یه بار بدم آقا کمال ؟!!! شما همینجوری باید از موسیقی اصیل ( گلپا و ایرج ) در مقابل موسیقی نوحه خونی ( آقای شجریان ) دفاع کنی اگه راست میگی !!!

پژمان پنج‌شنبه 15 آذر 1386 ساعت 05:52 ب.ظ

تو آقا نوید و رفقای فاضلت که حالا آقای کمال بی کمال هم به آنها اضافه شده اصلاح پذیر نیستید،پس بهتره شما را در لجن زاری که برای خود و رفقای موسیقیدانت درست کردی رها کرد تا حسابی در آن غوطه ور شده و بهره ببرید و در جهل مرکب خود بمانید.۱- آقای!!!!!بی کمال خرف خودتی و.....۲- آقای!!!بی کمال هرموقع هم خیر سرت رفتی دستشویی همش یاد خودت باش و مراقب باش اتفاقی برات نیفته؛!!! ۳- ببین نوید تو انسانی هستی که کاملا حذب بادی و همچنین آدم ضعیف النفسی هستی و هرگز ثبات عقیده نداری و منتظری ببینی طرفداران استاد شجریان چه می گویند و تو ۱۸۰ درجه عکس آن را بگویی.آدم ناحسابی اگه تو از این رژیم استبداد راضی هستی چرا از خواندن مجموعه های چاووش(ترانه های انقلابی۵۷)استاد شجریان ناراضی هستی که البته نارضایتی تو اصلا اهمیتی ندارد ولی می خواهم بهت ثابت کنم که تو حتی به مطالب ارسالی خودت هم اعتقادی نداری.یکروز طرفدار شاهی و یک روز طرفدار دیگری.۴- در مورد ارقام و اطلاعات عمومی موسیقی ملی ایران هم با تو اصلا بحث نمیکنم چون آب در هاون کوبیدن است و تو به اندازه عدسی در این مورد اطلاعی نداری. ۵- ای کاش تو لااقل به قول خودت در مورد آثار استاد گلپایگانی یا حتی همان آقای ایرج مطلب می نوشتی،لااقل وبلاگت از این پوچی،انحراف و هرزگی در می آمد. و این طور به شخصیت استادان شایسته و بی تکرار موسیقی ملی ایران چون استاد محمدرضا شجریان بی احترامی نمی کردی.(البته تو و امثال تو در این باره عددی نیستید). در آخر هم امیدوارم روزی سرعقل آیی و وبلاگ شایسته ای ترتیب دهی و از این بی سامان گرایی و بی اطلاعی رهایی یابی.تا آن روز تو با این وبلاگ کذایی و دوستان استادت!!! خوش باش. موفق و موید باشی.

((با آرزوی پیروزی و بهروزی برای استادان جاویدان موسیقی ملی ایران زمین استاد محمدرضا شجریان و استاد علی اکبر خان گلپایگانی))

یکی پنج‌شنبه 15 آذر 1386 ساعت 06:23 ب.ظ

هییییییییییییی خیلی تند میری...
برو تحقیق کن ببین گپال و جری در زمانی که در اوچ (ببخشید اوج) بودند به غیر از کاباره رفتن و مشروب خوردن کار دیگری انجام دادن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/// که تو اینقدر از شون (البته هردو با هم یه نفرند پس ازش نه ازشون) دفاع میکنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/////////

فقط استاد .......استاد شجریان گل

علی جمعه 16 آذر 1386 ساعت 04:17 ق.ظ

چه بخواید چه نخواید هم استاد شجریان وهم احسان خواجه امیری شیر نوش حکومت اسلامیند.
البته استاد شجریان در طول عمرش دو حکومت تجربه کرده هم حکومت پادشاهی محمد رضا آریا مهر و هم حکومت متبرکه ی جمهوری اسلامی ایران , اما احسان تنها همین حکومت مقدس اسلامی رو تجربه کرده.
بهر رو هنر می تونه تا اندازه فراوانی مورد هنایش حکومت باشه.
باید پذیرفت که نوای استاد شجریان حزن یگانه ای داره که با حال و هوای حکومت اسلامی بویژه در پایه نوحه خوانی و سوگواری همسانی فراوانی از خودش نشون می ده و چون گرایش حکومت مقدس جمهوری اسلامی بیشتر بسوی این گونه از موسیقی بوده از این رو شاید بتوان گفت: شوند برگزیدن استاد شجریان از میان شمار فراوان خوانندگان پیش از دگرگونی سال ۵۷ در ایران همگونه بودن نوای ایشان با باورین اندیشه , اندیشورزان جمهوری اسلامی می باشد, چه آنکه هدف بنیادین ایشان همسان سازی همه ی پاره های حکومت جمهوری اسلامی ایران با شریعت حقیقه ی ناب محمدی در ملکوت اعلی علیین می باشد.

باید بگم که نویدم پر بیرا نگفته خوب تو طول این همه سال کسی بغیر از استاد شجریان نبوده , یا خودش بوده یا شاگرداش و هیمنه ی سبکش.


چون رقیبان در نبرد از پیش ما پنهان شوند
در ره ما کوه ها حیران و خاکستر شوند

علی جمعه 16 آذر 1386 ساعت 04:37 ق.ظ

اصلاحی

تا رقیبان در نبرد از پیش ما پنهان کنند
در ره ما کوه ها حیران وخاکستر شوند

انوشیروان / در جواب پژمان جمعه 16 آذر 1386 ساعت 08:12 ب.ظ

اولن نوید جون پیام شخصی که اسمش کماله خیلی توهین آمیره لطفا بهش توجه نکن .
دومن جناب پژمان زیاد تند میری شما . لطفا پیاده شو باهم بریم !

1 ) شما که ادعات میشه از موسیقی سرت میشه بیا با من بحث کن ! شما وقتی میای سر بسر یه پسربچه 14-15 ساله میذاری و در داخل حرفات اینهمه توهین بهش میکنی ( که متاسفانه نویدجون هم واقعا متوجه نمیشه شما چقدر بی ادبانه بهش حمله ور میشی ! ) مشخص میکنه که خود شما آدمی کم ظرفیت ، و بینزاکت و البته با اطلاعات موسیقی بسیار کم میباشی .
2 ) آمار فروش نوارها کاملا مشخصه . اگه شما سری بزنی به نمایندگیهای شرکت آوای نوین اصفهان ( که یکی از معتبرترین توزیع کننده های آلبوم در ایرانه ، میفهمی که تعداد آلبومهای فروش رفته استاد گلپا بتنهایی بالای یه ملیون بوده ! نوار بیاد فردین و نیاز استاد ایرج هم هر کدوم بیش از 750 هزار فروش داشتن و نوار شب بارانی استاد ایرج ( به قول وبلاگ خداوندگار آواز) بیش از 850 هزار عدد فروش داشته است . پس در مورد چیزی که نمیدونی بهتره سکوت کنی تا شخصیتت زیر سوال نره ! آلبوم آقای شجریان در چند سال گذشته ( فریاد ، غوغای عشقبازان ، سرود مهر و...) هیچکدوم نتونستن بیش از 300-400 هزار تا بفروش برن !! این در حالیه که نوارهای همایون ( پسر آقای شجریان بیش از نیم ملیون فروختن !!)

3 ) وبلاگ آقانوید دوست عزیز من بهترین بلندگوی مخالفان موسیقی مبتنی بر نوحه خونی هست و گمون نمیکنم شما با آزادی بیان مخالفتی داشته باشی . ضمن اینکه منهم مثل خیل خوانندگان این وبلاگ اعتقاد دارم تاکنون هیچ توهینی به کسی در این وبلاگ نشده و تنها کسی که همیشه با انواع و اقسام اهانتها روبروست خود نوید عزیزه که نمونه توهین مستقیم رو الان شما در پیامها میبینین که البته از جانب طرفداران باصطلاح با فرهنگ آقای شجریان انجام میگیره ( راستی مدتی نبودم و گرنه نمیذاشتم اینهمه به نوید دوست داشتنی توهین بشه !) شما که خیلی دور تند برداشتی بگو ببینم کدوم مطلب نوید توهین یا تخریب توش بوده ؟!! بنظر من اینایی که شما میگین همش عین واقعیته و چیزی برای توجیه نداره ! البته باید یادآوری کنم که یکی از بزگترین تویهن کننده ها خود شما انسان کم ظرفیت هستی که هرگز نمیتونی به خودت بقبولانی که لفظ استاد رو به استاد بیهمتا ایرج نسبت بدی در حالیکه حتی خود آقای شجریان ( که هرگز یه استاد آواز اصیل نبوده و نخواهد بود ) گفته استادی چون ایرج وجود نداره و به وجود نخواهد اومد.

4) در مورد اساتید ساز و نوازندگان اصلا حرفشو نزن که ما طرفدارای ایرج و گلپا امثال لطفی و علیزاده و کلهر و مشکاتیان رو در حد شاگردی استادانی چون شهناز و شریف و افتتاح و ملک و صارمی و کسایی و ....... هم نمیدونیم . نوازنده هایی که در واقع با همکاری که با امثال شجریان کردن در بعد از انقلاب انواع و اقسام آهنگهای بی ارزش به طرفداری از حکومت درست کردن در حالیکه اساتید واقعی که گفتم همشون تا همین دو سه سال پیش مانند ایرج و گلپا سکوت کرده بودن و اجازه ساز زدن و آهنگسازی نداشتن . در حقیقت تنها اونایی میتونستن ساز بزنن و آواز بخونن که بنوعی به حکومت اسلامی وابستگی داشتن و اگه فشار بیش از حد مردم فرهنگ دوست در زمان آقای خاتمی نبود الان نه اینها و نه ایرج و گلپا هنوز که هنوزه اجازه خوندن نداشتن .
5 ) شما اینقده بی نزاکتی که چشم خودتو به آوازهای اصیل و بینظیر استاد ایرج ( که بحق پهلوان آواز ایرانه ) بستی و رفتی چسبیدی به ترانه های گنج قارون . یعنی شما فقط یه کور هنری تمام عیار هستی !! اگه کسی تونست مثل استاد ایرج افشاری یا همایون یا ماهور بخونه ما دست از طرفداری از ایشون بر میداریم ولی مسلما هیچ کس نمیتونه به گرد استاد ایرج برسه چه بسه به شجریان که در زمان شاه یه خواننده درجه دو یا سه بوده و اگه انقلاب نمیشه معلوم بود که الان جایگاهش در حد خوانند هایی مثل جمال وفایی و پوران و.... بود. راستی اگه فهم داشتی لااقل یه اشاره ای هم به اجراهای آوازی درخشان استاد بیهمتا ایرج میکردی که ما در گوشی شنیدیم حتی یکی از وبلاگنویسهای معروف ادعا کرده استاد ایرج گوشه ها رو خیلی خیلی بهتر از شجریان اجرا میکنه !! در خاتمه اگه بنا باشه به ترانه مردمی گنج قارون اشاره کنی که پدر جد شجریان رو راه نمیدادن تو فیلمهای مردمی اون زمان بخونه ( !!) منم لازم میدونم اشاره کنم به ترانه شهر نویی جناب شجریان توی تلویزیون زمان شاه که میخونن : گلپونه نعنا پونه همه میدونند این م...که مفت خور شهر تهرونه !! یا اونجا که میخونه : مثل اویی که سوار شتره دولا و پهنا میمونه ( یه همچو چیزی !) و........
6 ) نویدجون نظرات این پژمات رو تایید نکن حالا که فهمیده طرفدارای استادان بیهمتا ایرج و گلپا یکین میخواد بین اونا تفرقه بندازه . لااقل منو خبر کن بگم کدوم پیامش تفرقه افکنانه هستش تا با حذف اون، زبون دراز این شخص منافق رو کوتاه کنیم !

مرسی آقا انوشیروان .
شما همیشه بهترین هستی .
یه سوال داشتم من که توی پیام آقا کمال توهینی بخودم نمیبینم .
دوم اینکه من نمیتونم پیامهای آقا پژمان رو تایید نکنم ایشون درسته که اطلاعات موسیقیشون کم و یه طرفه هست ولی بهرحال زحمت میکشه و اینجا میاد وقت میزاره . بهرحال از شما واسه این جواب فوق العاده قوی ممنونم دوست عزیز .

پژمان شنبه 17 آذر 1386 ساعت 01:51 ب.ظ

آره شما به استادی خودتون استاد!!!!! انوشیروان و استاد !!!!!نوید بنده را عف بفرمایید. به روباه گفتن شاهدت کیه گفت دمبم....
کوچولو (نوید) من خدمتت عرض کردم تا این منجلاب وبلاگ نما را داری با رفقای آگاه و بادانش موسیقی دانت!!!!!!!!!!!!!!! خوش باش.حالا دیگه بده دست ننه عروس! چه فاجعه ای جناب استاد!!!!!!!!!!!!!انوشیروان استادان لطفی، مشکاتیان و..... را قبول ندارن!!!! وا مصیبتا دنیای موسیقی ملی ایران زمین تیره و تار شد....... درضمن آقای!!! انوشیروان ببخشید که شما چشمه ادب،فرهنگ و هنرید!!!!!! زبان دراز و منافق خودتی و...... یکبار خدمت آقای نوید عرض کردم با ایشان و امثال نوید چون تو(انوشیروان) در مورد موسیقی ملی ایران زمین و اطلاعات و ارقام موسیقیایی اصلا دیگر بحثی ندارم چون واقعا شما دو نفر (اگه واقعا ۲نفر باشید) ماخذ و منبع غنی و کاملی از موسیقی هستید و ایران تا به حال اساتید موسیقی شناس و منتقدی چون شما را ندیده است!!!!!!!!!!!!!!!تو انوشیروان جان با ۸۵۰هزارتا!!!!!!! خوش باش..... جناب استاد!!! انوشیروان هرچند میدانم آب در هاون کوبیدن است ولی در ارتباط با این دو ترانه محلی خراسانی و تهرانی که تو و نوید به خیال خام و باطل خود به عنوان نقطه ضعف جناب استاد محمدرضا شجریان میدانید خدمتتان عرض کنم بیش از این اسباب خنده و مسخره خوانندگان را فراهم نکنید...... اما واقعا با هر دوی شما(نوید و انوشیروان) هر روز و هر کجا که خواستید حاضرم حضورا بحث و گفتگو کنم. چون دیگر ماهیت این وبلاگ بر همگان روشن است!!!!
درضمن آقای نوید هیچ منتی هم نیست اگر دلت می خواهد اصلا متن ارسالی من را چاپ نکن. همین که تو و رفقای موسیقی دانت!!! می خوانید کافی است.
در پایان هم اگر شخصی متن های من را توهین طلقی کرده است بنده قصد اهانت به کسی را نداشتم و فقط پیام های من پاسخ واقعی و روشنی بود به مطالب بیش از حد اشتباه تو و رفقات. بازهم از صمیم قلب برای تو و رفقای گرامیت آرزوی موفقیت و کامیابی دارم و امید دارم روزی وبلاگ تو،.وبلاگ ارزشمندی شود و مطالب سودمندی در آن دیده شود.موفق و پیروز باشید.پژمان

((با آرزوی بهروزی و سعادت برای مفاخران موسیقی ملی ایران زمین به ویژه جناب استاد محمدرضا شجریان و جناب استاد علی اکبر گلپایگانی))

من جوابی در کامنت شما نمیبینم بجز توهین به من و آقا انوشیروان !!!!
قضاوتش با خوانندگان .

انوشیروان شنبه 17 آذر 1386 ساعت 07:15 ب.ظ

جواب منطقی و علمی شما رو دیدیم جناب پژمان خان علامه دهر !!
شما لطفا به این وبلاگ سر نزن چون ممکنه دچار بیماریهای روانی و افسردگی روحی بشی. این وبلاگ فقط مربوط به دو استاد بیهمتای آواز گلپا و ایرج هستش نه آوازخوانان نوحه خونی چون شجریان و نوازندگان خائن و پاچه خوری مثل لطفی و علیزاده و ......... خلاصه دارودسته روضه خون و مرده پرست شجریان که بیست و پنج سال تمام در غیاب گلپا و ایرج موسیقی این مملکت رو به لجن کشیدن و نوحه خونی رو به خیال خودشون جایگزین موسیقی مردمی اصیل و ایرانی ایرج و گلپا کردن .
برو و پشت سر خودتو هم نگاه نکن تا با خوندن حقایق وبلاگ نوید ( منم هم همون نوید بدون . قبوله ) سرسام نگیری . برو قربونش .

یکی شنبه 17 آذر 1386 ساعت 07:35 ب.ظ

پاسخ:
من هیچوقت نظرات بی ارزش رو تایید نمیکنم . اگه شما حرفی باس گفتن داری بفرما وگرنه من هرگز نظرات توهین آمیز شما رو تایید نخواهم کرد !
ضمنا شما گفتی من وبلاگ دیگه ای دارم . خب کجاست این وبلاگ ؟ لااقل باس خودم بگو تا برم ببینمش !!
البته راستش من تصمیم دارم یه وبلاگ دیگه باز کنم راجه به فوتبال و تیم محبوبم استقلال تا اونجا حال قرمزهای بیحال رو بگیرم !

دوکی شنبه 17 آذر 1386 ساعت 10:39 ب.ظ

می گن شریجان (شرک ) دیگه نمی تونه بخونه از اول هم نمی تونست بخونه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد