خسرو روضه خوانان ایران: شجریان

درود بر رهبر انقلاب اسلامی: حضرت آیت الله خامنه ای

خسرو روضه خوانان ایران: شجریان

درود بر رهبر انقلاب اسلامی: حضرت آیت الله خامنه ای

نورعلی برومند کیست؟؟

افشای هویت نورعلی برومند 

به قلم: استاد منوچهری دامغانی 

این روزها بحث های داغ اینترنتی در باره توهین ها و تحقیرهای هنرمندان بوسیله شخصی به نام نورعلی برومند جریان دارد. این شخص در نوارها و گفته های موجود به اهانت مستقیم به برخی خوانندگان آواز ایران از جمله دو ستاره درخشان و باشکوه موسیقی اصیل ایرانی یعنی ایرج و گلپا پرداخته است. بگذارید نخست اندکی در باره زندگی این فرد حرف بزنیم و ایشان را معرفی کنیم و بعد بگوییم آیا یک مثلا استاد آواز! حق دارد به هر قیمتی به خوانندگان دیگر توهین و ناسزا روا دارد؟

ü      در سال 1285 در تهران به دنیا آمد.

ü      در سال 1311 در کلاس ششم طبیعی دبیرستان مردودو دوباره قبول شد!

ü      همان سال به آلمان رفت تا بلکه بتواند درس بخواند. از آنجا که در این کشور وارد شدن به دانشگاه مثل آب خوردن است!! و هیچ کنکوری وجود نداشته و ندارد، رشته پزشکی را شروع کرد!

ü      در سال 1317 و پس از دو ترم مشروط شدن در این رشته (یعنی معدل زیر دوازده آوردن!!) و اخراج از دانشگاه آلمانی برلین به ایران برگشت!

ü      چند سال شاگرد اسماعیل خان قهرمانی بود و ردیف آوازی کار کرد.

ü      در سال 1330 بدون داشتن مدرک دانشگاهی!! در درندشت سیستم دانشگاهی ایران، به استادی دانشگاه تهران پذیرفته شد!! و شروع به تدریس موسیقی کرد!

ü      در سال 1347 وارد مرکز حفظ و اشاعه موسیقی شد و این نکته آغازی بود به حمایت همه جانبه و پارتی بازی! در حق هنرمندان دست پرورده خود از جمله: محمدرضا شجریان، محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، شهرام ناظری و پرویز مشکاتیان یعنی افرادی که پس از پیروزی انقلاب ضمن ورود به مرکز حفظ و اشاعه موسیقی رادیو در پاکسازی!! خوانندگان تراز اولی چون ایرج، گلپا، شهیدی، خوانساری، قوامی، بنان، سیما بینا، اخوان، جمال وفایی و....... به طور مستقیم و غیر مستقیم نقش داشتند! قبل از انقلاب افرادی چون شجریان، علیزاده، ابتهاج و لطفی با تشکیل باند تخریب! در فراری دادن اساتید آواز گلپا و ایرج از برنامه گلهای تازه نقش موثر و غیر قابل اجتنابی داشتند! در حقیقت این جریان فکری سانسورچی و ریشه کن کننده موسیقی اصیل و نیز محروم کننده گوشهای مردم از آوازهای ایرج و گلپا در قبل و بعد از انقلاب همانهایی بودند که به شدت تحت تاثیر و خودباخته نورعلی برومند بودند!

ü      نورعلی از سال 1348 بهترین قدرشناسی ممکن به استاد را در حق استاد اسماعیل خان قهرمانی که حق استادی را به مدت چندین سال بر گردنش داشت، و نیز میرزاعبدالله ایفا نمود و ردیف های این استاد بزرگ را به نام خود منتشر نمود!! (نگاه کنید به: http://www.khabaronline.ir/news-63150.aspx)!! به نقل از استاد ساسان سپنتا و استاد حسن کسایی (معروف به حلقه اصفهان)!! همچنین سپنتا گفت؛ «برومند ردیف های میرزاعبدالله را با کمک شاگرد میرزاعبدالله ضبط کرده و با تمرین روی آنها، این ردیف ها را به نام خود تدریس و اشاعه داده است.» معنای حرف او این بود که نورعلی برومند ردیف میرزاعبدالله را به نام خود معرفی کرده و این یعنی آنکه در طول چندین دهه دروغ بزرگی به موسیقی و اهل آن گفته شده است. دروغی که سپنتا آن را امروز برملا کرده است. سپنتا عنوان کرد؛ «روزی اسماعیل قهرمانی شاگرد میرزاعبدالله نزد نورعلی خان برومند رفت و از خود ردیف های استادش را برای او نواخت در این هنگام برومند با ضبط آن آثار، ردیف های میرزاعبدالله را تمرین و در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، تدریس کرد. پس از مرگ قهرمانی و با نابود شدن نوارهای صوتی از نواختن اسماعیل قهرمانی، نورعلی خان برومند تمام ردیف های میرزاعبدالله را به نام خودش در تمام مراکز تدریس کرد و به نوعی آنها را متعلق به خودش دانست (نگاه کنید به: http://article.oxinads.com/articles.php?id=374552&title=%0A%D8%AF%D8%B1+%D8%AC%D8%B3%D8%AA+%D9%88+%D8%AC%D9%88%DB%8C+%D9%85%D8%AF%DB%8C%D9%86%D9%87+%D9%81%D8%A7%D8%B6%D9%84%D9%87&keyword=%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D9%87%20%D9%81%D8%A7%D8%B6%D9%84%D9%87%20%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AF%D9%8A%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87%20%20%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%B7%D9%88&query=ط®ط§ط·ط±ط§طھ ط±ظپطھط§ط± ط§ط®ظ„ط§ظ‚ ظ†ظˆط±ط¹ظ„غŒ ط¨ط±ظˆظ…ظ†ط¯). عنوان مقاله در جستجوی مدینه فاضله.

ü      از اخلاقیات خاص نورعلی نمونه ای ذکر می شود: در سال 1350 شجریان در جلسه نخست شاگردی نورعلی در حضور اصغر بهاری آوازی در افشاری خواند که نورعلی با اخلاق خاص خود!! گفت: تو چرا اینقدر گشاد گشاد میخونی؟! (نگاه کنید به: http://jiroftcete.persianblog.ir/1388/8).

ü      اما اکبرگلپایگانی نیز مدتی نزد این فرد به یادگیری ردیفهای آوازی پرداخت ولی سرانجام از پیش او طرد شد زیرا این هنرجوی جوان نوآموز به طور ذاتی در حال ارائه گوشه هایی بود که اصلا به گوش نورعلی نخورده بود و در نتیجه امکان داشت قلمرو پوشالی او را در هم بریزد!

ü      در باره ایرج هم نورعلی چون می دانست ایرج تعلیم یافته مکتب آواز استاد ابولاحسن خان صبا و نیز تاج اصفهانی است، از همان روزی که فهمید خواننده ای به نام ایرج در حال فروپاشیدن تخت کاغذی سلطنت این شخص در زمینه گوشه ها و ردیفهای آوازی است، سر ناسازی را با وی گذاشت و همانطور که میدانید با کلمات و جملات بی ادبانه ای که هیچگاه یک استاد آواز بر زبان نمی آورد ایرج را مورد تمسخر قرار داد!

ü      شکی وجود ندارد که خوانندگانی چون شجریان و نوازندگانی چون علیزاده و لطفی شیفته شخصیت این فرد هستند چرا که اگر نورعلی نبود، چه بسا امروز این هنرمندان در گوشه انزوایی خزیده و در طلب کسب شهرت انگشت به دندان می گزیدند!!

نتیجه این بحث ما را به این موضوع میرساند که نورعلی برومند که با سرقت ردیفهای آوازی اساتید متاخر خود و جا زدن آنها به نام خود جایی در میان موسیقیدانان دست و پا کرده بود، حتی از آداب معاشرت و چگونگی رفتار و برخورد با دیگران نیز خبر نداشت. یک استاد واقعی و محترم آواز هرگز به هیچ هنرمند دیگری اهانت نمی کند، حتی اگر این هنرمند یک هنرمند بسیار ضعیف باشد، ایرج و گلپا که بهترین آوازخوانان تاریخ هستند که دیگر جای خود دارند!

نظرات 42 + ارسال نظر
نادر جمعه 19 شهریور 1389 ساعت 03:27 ب.ظ

عالیه پسرم
عین حقیقته.

پیر مغان جمعه 19 شهریور 1389 ساعت 05:13 ب.ظ

با سلام
پاسخ مطالبتان پیرامون استاد برومند برایتان ایمیل شد

نادر جمعه 19 شهریور 1389 ساعت 05:17 ب.ظ

من هیچوقت در این وبلاگ نظر نمیدم.
اصلا عالی نیست
اون نظر بالا هم من ننوشتم

درود
این نوشته بسیار دور از ادب است. اگر دیگران حرفایی میزنند که نبایدگفته شود دلیل بر این نیست که پاسخ بی ادبی را با بی ادبی بدهیم.

احسان جمعه 19 شهریور 1389 ساعت 11:13 ب.ظ

اینم یه ترانه بند تومبونی از شجریان اونایی که ادعا میکردند شجریان خودشو الوده نکردو از این حرفا بیاین گوش کنند ببینید مرتیکه چی خونده با اون لهجه ی ضایش هنوزم که هنوزه لحجشو نتونسه درست کنه
http://www.4shared.com/account/audio/6jkD1T7x/Shajarian-bandetomboni.html

دوکی شنبه 20 شهریور 1389 ساعت 12:55 ب.ظ

با تشکر از شما مطالبتان در مورد نورعلی خان برومند منو خیلی متعجب کرد یعنی واقعا یه همچین آدمی بودن؟

کیوان شنبه 20 شهریور 1389 ساعت 02:05 ب.ظ

آقا افشاگریتون عالی بود
خیلی لذت بردم
حتما بازم افشاگری کنین. دلم میخواد ماهیت واقعی این هنرمندنماها بیشتر رو بشه.

شجریان بیدکانی سیاوش ممد رضا !!!! ها!! سه‌شنبه 23 شهریور 1389 ساعت 05:08 ب.ظ

نکته دیگر گلپا و نور علی برومند به همراه هم نزد قهرمانی و دیگران میرفتند حکم هم کلاسی داشته اند البته تفاوت سنی داشتند بله

شبدیز چهارشنبه 24 شهریور 1389 ساعت 12:20 ق.ظ

البته برومند آدمی بوده که زیاد بقیه رو قبول نداشته و این اخلاقش مورد تایید نیست
اما بالاخره چون ردیف سازی داره باید به اون احترام گذاشت
چون اینها جدای از اخلاق در موسیقی توانا بوده اند و گلپا دست پرورده ایشان هست

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 شهریور 1389 ساعت 08:37 ب.ظ

این بحثها از وقتی شروع شد که یک اواز بی نظیر همایون از استاد گلپایگانی در وبلاگی قرارداده شد. و حسودان وتنگ نظران برای اینکه شیرینی این شاهکار را بر مذاق هنر دوستان تلخ کنند. این جنجال برومند و پیر بی مخان(مغان) .... را هوا کرده اند اگر دقیق شوید می بینید هر وقت یک شاهکار هنری ازاساتید گلپا ویا ایرج در وبلاگی قرار داده می شود چون حسود می شوند ودستشان خالی است یک بلوایی بپا می کنند . که دیگر دستشان برای همه رو شده است .

شجریان بیدکانی سیاوش ممد رضا !!!! ها!! پنج‌شنبه 25 شهریور 1389 ساعت 01:05 ق.ظ

آهای
بی خبران مقاله روح الله خالقی در مورد گلپا را خوانده اید؟
search konin

سلام جمعه 26 شهریور 1389 ساعت 11:35 ب.ظ http://asrjavan1.ir

samenblog.com

سروش چهارشنبه 7 مهر 1389 ساعت 07:13 ق.ظ

من تقریبا یقین دارم که قضاوتی که در اینجا بر روی اثار استاد گلپایگانی می شود بر اساس چند اواز ویا ترانه ایست که ایشان در ده پنجاه ارائه کرده اند وتوجه نمی شود به اینکه ایشان مرد شماره یک اواز ایران در ده های سی و چهل است . تقریبا تمام غزلیات درجه یک زبان فارسی را اول ایشان خوانده است . و بسیاری از خوانندگان مطرح امروز در دایره بازخوانی اثار ایشان گرفتار شده اند !!!!!!!!! این نهایت ظلم است که خواننده ای را مورد نقد قرار دهیم در حالی که دودهه طلایی اش را نشنیده باشیم . !!!!!!!!!!

سلام
واقعا جای تاسف داره که اینقدر از شعور و ادب دور شدین که دارین پشت سر یک هنرمندی که سالها پیش فوت کرده فحاشی می کنید.

عشق گلپا و ایرج شنبه 17 مهر 1389 ساعت 08:47 ب.ظ

طوفان فرهاد رحیمی در نظرات وبلاگ فلاورز[نیشخند]دمش گرم[نیشخند]

پویا دوشنبه 1 آذر 1389 ساعت 12:13 ق.ظ

خب برادر من شما وقتی یه نظر انتقادی من رو منتشر نمی کنی تازه ادعات هم میشه که ....
به جای این بحث های بی هدف و بی پایه و اساس اول ظرفیت خودتون رو برای پذیرفتن نقد بالا ببرین و بعدش بشینین منطقی به حرف هایی که می خوایین منتشر کنین فکر کنین بدون جبهه بندی این یه نصیحت برادرانه هستش اگه کمی منطقی باشین

پویا سه‌شنبه 2 آذر 1389 ساعت 01:19 ق.ظ

دیدی گفتم ظرفیت نداری برادر من !!!!!!
این مطلبی که ازم گذاشتی بعد اون متنی بود که نوشته بودم یعنی متن اولیه من رو به دلایل کاملا نا معلوم حذف کردی خب البته طبیعی هست برا انسان های نقد پذیر و کارشناسی مثل شما !!!!!
کاش به جای اون که متن من رو حذف بکنی یه مطلب می نوشتی در باره ی دلیل هایی که براتون نوشته بودم ای کاش ...
نه این که کامنت دوم من رو تایید بکنی در حالی که کامنت اولم رو حذف کردی
یا حق داداش فقط تا اون جا می تونی نقد پذیر و منصف باش تا حرفایی که می زنی خریدار داشته باشه نه مثل ممیزی های قدیمی کل کامنت اولم رو حذف کنی بعد کامنت دومم رو تایید کنی !!!!!!!!!!!!!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 9 آذر 1389 ساعت 01:22 ق.ظ

بی جنبه ی بی سواد برو سبزی پاک کن تمام نظر های انتقادی و علمی من رو سامسور می کنی می دونی چرا چون حرف حق و منطقی و علمی بی پاسخ هستش و توی تنگ نظر حذفش می کنی
درود بر خسرو آواز ایران بزرگترین استاد تاریخ موسیقی محمد رضا شجریان

پیمان پنج‌شنبه 18 آذر 1389 ساعت 10:50 ب.ظ

با سلام و عرض ادب خدمت همگی دوستداران موسیقی
امشب بطور اتفاقی به این وبلاگ برخورد کردم! و بسیار متأثر و دلگیر شدم از دیدگاه نویسنده محترم این وبلاگ.اصولا دیدگاه رقابت (به این شکل) در زمینه هنر به هیچ وجه دیدگاه درستی نیست و از عدم درک صحیح فلسفه هنر ایرانی ( بخصوص موسیقی) ناشی میشه. استاد گلپایگانی،استاد شجریان، استاد خواجه امیری، استاد بروند، و بسیاری از اساتید بزرگ دیگه، هر یک به نوبه ی خود سهمی در اعتلای فرهنگ موسیقی این مرز و بوم دارند و جای تأسفه اگر ما امروز به جای تألیف و ترویج این فرهنگ غنی ، با مطرح کردن بحث و جدل های بی فایده ، در وحله اول از دید صاحب نظران، درک خودمان رو از ذات هنر زیر سوال برده و در وحله دوم از دید ناآگاهان، چهره های اساتید بزرگ این سرزمین رو خدشه دار کنیم.
در پایان به این بیت اکتفا میکنم:
غیر از هنر که تاج سر آفرینش است / دوران هیچ سلطنتی جاودانه نیست
به امید روزی که هنردوستان و هنرمندان فارغ از هر گونه تعصب کورکورانه ، جز به اعتلای فرهنگ و فلسفه هنر ایرانی نیاندیشند....

استاد اعظم جمعه 19 آذر 1389 ساعت 02:46 ب.ظ http://antishajar.blogfa.com

سلام پسرم
وبلاگ آنتی شجر با مقاله ای بنام "شجریان به تاریخ پیوست" آپ شد. منتظر نقطه نظرات شما هستیم!

حمید جمعه 6 خرداد 1390 ساعت 09:46 ق.ظ

برو بابا رد کارت این مزخرفات چیه

برومند زنده کننده موسیقی ایران
تو که از لطفی بالاتر نیستی هستی؟

برومند آفتابه برداشت به هیکل موسیقی ایران با اون دزدی ردیفهاش !

علیرضا پنج‌شنبه 13 مرداد 1390 ساعت 11:44 ق.ظ

نورعلی خان متاسفانه یک شخص بی شخصیتی بود.

محمد یکشنبه 16 مرداد 1390 ساعت 05:22 ب.ظ

اول شعور وادبت رو بالاببر بعد وبلاگ بساز اهنگهای استاد شجریان خیلی هم شرف داره به این اهنگهای شرو ور جدید

اسطوره ی زنده چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 03:48 ق.ظ http://shams_32415@yahoo.com

با درود بر تمام دوستان.
بسیار متأثر شدم واقعأ زشت و زننده بود.رجوع کنید به نظرات استاد شهرام ناظری در مورد استاد برومند.
ضمنأ دوستان آواز خواندن فقط به تحریر زدن نیست.شخصیت حرف اول رو میزنه.واسه همینه که استاد ناظری و شجریان بیش از شصت سال با افتخار تو هنر ایران میمونن و استاد ایرج میره پارکبانی میکنه!
در پناه حق.

اصغر جمعه 26 آبان 1391 ساعت 03:18 ب.ظ

من ازطرفداران استاد اقبال آذر وبنان هستم ولی اگربخواهم ازبین استاد گلپا واستاد شجریان واستاد ایرج یکی راانتخاب کنم بی شک استاد شجریان است
اوازبه چهچهه طولانی نیست یکی ازدوستان بنده که درهیچ مکتبی آواز فرانگرفته نزدیک به 40ثانیه چهچهه می زند

نظرت واسه خودت محترمه

اول ایرج

بعد گلپا

بعد بقیه
شجریان هم میشه نهم دهم اینا

بابک یکشنبه 17 اسفند 1393 ساعت 08:55 ق.ظ

((همچنین سپنتا گفت؛ «برومند ردیف های میرزاعبدالله را با کمک شاگرد میرزاعبدالله ضبط کرده و با تمرین روی آنها، این ردیف ها را به نام خود تدریس و اشاعه داده است.» معنای حرف او این بود که نورعلی برومند ردیف میرزاعبدالله را به نام خود معرفی کرده و این یعنی آنکه در طول چندین دهه دروغ بزرگی به موسیقی و اهل آن گفته شده است.))
این جمله اوج هوش و ذکاوت بالا ینویسنده را می رساند که فهمیده منظور جناب سپنتا چیست آفرین به این کشف بزر گ جناب عالی.
بسسسسه اینقدر بزرگان موسیقی رو نکوبیم چرا تو این مملکت به جای اسطوره سازی رو به اسطوره کشی آوردیم شاید به خاطر زیادی اسطوره است؟؟؟!!!
و چرا بچه های این مرز و بوم دنبال لباسهای بتمن و اسپایدر من و حتی هرکول یونانی اند؟؟؟!!!
خوب فکر کنیم

خخخخخخخخخخخخخخخ

علیرضا پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 11:48 ب.ظ

تو اگر سر سوزنی سواد موسیقی داشتی همچین چرندیاتی رو نمیبافتی

ناصر دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 ساعت 11:54 ق.ظ

انسان به حافظه این مرد بزرگ (استاد نورعلی برومند )غبطه میخورد.ردیف میرزا عبدالله -بروایت او از اسماعیل قهرمانی شاگرد میرزا عبدالله یک ردیف منضبط و تمیز و فرم اصیل است که هر انگاره سر جایش بی کم و کاست قرار دارد آنگونه که بایستی باشد و روی ساز بطور دقیق اجرا شود نه طور دیگر البته در بطن ردیف.نقشهای تکرار در تکرار زیبا مستعد برای حفظ آهنگهای اصیل.مناسب است برای یک آموزش شفاهی.تمام آهنگها را هم بطور متعارف حفظ کرده است.آندسته از افراد که ردیف او را زده اند هندسه و نظم بی نظیر ایشان را تصدیق میکنند.

عاره یه دزد بزرگ بود نورعلی

ناصر سه‌شنبه 31 شهریور 1394 ساعت 11:12 ق.ظ

امید است گنجینه نوارهای اجرای ردیف با تار اسماعیل قهرمانی راوی ردیف میرزا عبدالله(که اتفاقا" نور علی برومند هم در قسمتهایی به تاییدو اشاره استاد ساز زده) بزودی منتشر گردد تا رفع شبهه ای معدود شنیده شده از اصالت نوارهای برومند شود.و امیدوارم دیگر آن را ردیف میرزا عبدالله بدانند و دارای اصالت.. چون خالقی در کتاب سرگذشت موسیقی قهرمانی را بعنوان یکی از راویان ردیف میرزا عبدالله تایید کرده است و اتفاقا از نسخه نوارهای یاد شده صحبت نموده بود...در پایین صوتی تاییدی قبلی قهرمانی(تایید باصطلاح دو مهره از آنجا که استاد فرمودند"تصدیق دارم و تصدیق میدانم") از ردیفهای روایت شده میرزا عبدالله توسط شاگردش برومند است که بخاطر کهولت و مسائل فنی اجرای با تار به شاگرد خوش قریحه.. اش محول شده است . آهنگهای اصیل دوران گذشته این سرزمین پر از هندسه و نظم و زیبایی و معنا و نمادو راستی و پاکی و تکرار فیگورها یا انگاره های مستعد برای آموزش شفاهی که بصورت نمادین در 5 آواز + 7 دستگاه (=12)که بصورت سینه به سینه به ما رسیده ردیف شده است.ردیف موسیقی ایران همانند شاهنامه فردوسی در ادبیات ماست . روح بزرگشان شاد

غلط کرده نورعلی دزد

آشنا پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 10:23 ق.ظ

5 سال پیش توی سایتم هویت همتون رو اشکار کردم هنوز که هنوزه دارید می سوزید و این مطالب مزخرف رو بر نمی دارید. مساله طرد شدن گلپا از منزل نورعلی خان توسط پروفسور برونو نتل در مقاله درس هایی از برومند، و همچنین کتاب برومند زنده کننده ی موسیقی ایران به نقل از علی اصغر بهاری ذکر شده است. چرندیات شما مشتری نداره حساب بزن بچه 19 ساله.

گو خوردی الاق

Rastgoo سه‌شنبه 5 آبان 1394 ساعت 12:48 ق.ظ

آخه خر ننه تو رو ... حزب الهی خر تو چه می فهمی موسیقی چیه؟
برو از... آقا آویزون شو

کیر گودزیلا تو کونه مامانت

لازم نیست یکشنبه 13 فروردین 1396 ساعت 10:38 ب.ظ

بابا بیا برو رد کارت ، بدبخت فلک زده ی بی سواد!!

حسین دوشنبه 30 مرداد 1396 ساعت 04:08 ب.ظ

با سلام
با خواندن چند سطر اول از توهین نامه فوق در باره استاد برومند به وضوح مغرضانه و غیر واقعی بودن این مطلب از اشاره به مشروط شدن و ذکر نمره معدل ایشان و یا اشاره به دردندشت بودن سیستم دانشگاهی ایران عیان می شود. و کاملا مشخص است هدف نگارنده تخریب شخصیت ایشان می باشد وباید بگویم که مقایسه استاد نور علی برومند که از اساتید اثر گذار در اعتلای هنر موسیقی این مرز و بوم بوده و بمانند ایشان از انگشتان یک دست فراتر نمی روند با چند خواننده بزمی و فیلم فارسی هر چند که اشنایی مختصری با برخی گوشه های آواز داشته باشند کاری غیر حرفه ای می باشد. اگر ایشان انتقادی از روش خواندن برخی خواننده ها دارد باید این انتقاد را به عنوان یک درس و نکته مهم در نظر بگیریم وبدانیم برای رفع ایراد بوده است. امیدوارم همه قدر هنرمندان خوب را بدانیم وبدانیم این نوشته های توهین امیز چیزی از ارزش هنرمندان ناب موسیقی ایران نمی کاهد.
در پناه حق.

مجید سه‌شنبه 19 تیر 1397 ساعت 07:30 ق.ظ

استاد گلپا به این مطلب اعتراض کرده اند. در ضمن برومند نظرش را درباره خوانندگان آشکارا می گفت نه مثل آقای خاص که یواشکی در کلاسهای خصوصی زیرآب گلپا را میزد. پس باید جنبه انتقاد را داشته باشیم.

مجید جمعه 29 تیر 1397 ساعت 08:04 ق.ظ

البته نورعلی زبان تندی داشت و انتظار داشت شاگردانش در آینده دقیقا نظرات او را اجرا کنند که هیچ کدام هم نکردند! احتمال تحریک شدن وی نیز توسط دار و دسته معلوم الحال هست. بهر حال نور علی پیر شده و بیناییش را از دست داده بود و در همان نوار کلاس سروستانی شجریان این سروستانی است که بحث ایرج را پیش می کشد و نورعلی را تحریک می کند و خوب نورعلی هم نباید می گفت ایرج بد قیافه است چون اکثر خوانندگان خوب فک پایین بزرگی دارند که قیافه را خراب می کند. بهر حال نورعلی با زدن تو جاده خاکی انتقاد خودش از ایرج را بی اثر کرد

... جمعه 16 شهریور 1397 ساعت 05:13 ق.ظ

قسمتی از مقاله رضا بهشتی پور...

میرزا عبدالله برادر آقاحسین قلی و مردی بسیار مهربان و استاد تار و سه تار بود

از پسران او می توان استاد احمد عبادی را نام برد از شاگردان معروف وی اسماعیل

قهرمانی و نورعلی برومند بودند اسماعیل قهرمانی ردیف استاد خود را با تار نواخته

وضبط کرده در اختیار نورعلی بورومند که در میان سالگی یک دفعه نابینا می شود قرار میدهد

نور علی برومند ردیفهای ضبط شده را به مدت ۱۲ سال تنهایی در اطاق خود تمرین می کند

و پس از فوت اسماعیل قهرمانی نوار های ضبط شده را آتش میزند و از بین می برد.

به نقل از (http://salmak.blogfa.com)


شما ملاحظه کنید چگونه گوشت دست گربه افتاد.
این مرد نه تنها فقط مایه گمراهی موسیقی اصیل شد.
بلکه غیر از خیانت در امانت هم کرد.
بنابر این در صحت ردیف های آوازی(مانند ردیف طاهرزاده) و سازی غیره منقول از این آقا باید تردید کرد.
چون تو ردیف میرزا عبدالله دست برده.
در حال حاضر ردیف میرزا عبدالله به روایت ردیف منتظم الحکما و نت نویسی مخبرالسلطنه هدایت،معتبر ترین نقل از میرزا عبدالله فراهانی به حساب می آد.

علیرضا دوشنبه 12 آذر 1397 ساعت 03:07 ق.ظ

دوستان عزیزان چرا تعصب ما را کور کرده ؟چرا بجای گوش کردن به اثر هنرمندان همینطوری قضاوت میکنیم اصلا مختصات صدای ایرج وگلپا با اون ساختار تحریر وطراحی در اوازکه در هیج هنرمند دیگر تکرار نشد کجا؟مختصات صدا و کارهای یکنواخت شجریان کجا؟برگ سبز80 رو گوش کنیدوبرای همیشه خفه شید ای متعصبان لطفی وعلیزاده دیگه کی هستند شریف وشهناز رو بچسب گوش ها فالش شده سلیقه ها افت کرده کلهر را رها کن یاحقی رو بچسب

...... چهارشنبه 20 شهریور 1398 ساعت 05:23 ق.ظ

این مقاله مصاحبه داریوش پیرنیاکان بعنوان شاهد موضوع را هم مطالعه کنید که صحه بر عدم اصالت روایت های نور علی برومند از ردیف ها می گذارد.
http://www.honaronline.ir/بخش-اخبار-5/66535-داریوش-پیرنیاکان-شهنازی-عبادی-توصیه-کردند-میراث-شان-را-حفظ-کنم-موسیقی-مستمسکی-برای-فشار-به-دولت

Alireza چهارشنبه 20 شهریور 1398 ساعت 01:25 ب.ظ

جوابتو باید عین خودت بدم ...
آقای گاو !
اول اینکه استاد نورعلی خان برومند ردیف ندزدیده بلکه ردیف رو جمع اوری کرده و رو کتابش هم نوشته ردیف میرزا عبدالله به روایت نورعلی برومند
اگه عقل و شعور داری معنی کلمه روایت رو بایستی بفهمی ...
دو اینکه بیشترین خدمت به موسیقی ایران رو نورعلی خان کرده ...
بعد اینکه اگه اگه هم ایش‌‌ون مردود شده باشه تو پزشکی دلیلش اینه که تمام فکر و ذکرش به خدمت به موسیقی ایران بوده ...

درباره استاد شجریان هم سکوت کنم بهتره
به حال خانواده گرامیتان غصه میخورم که همچین ...تربیت کرده اند .

شما برو حامد زمانی گوش بده (بلبل رهبر )

گه نخور

محمد چهارشنبه 20 شهریور 1398 ساعت 04:59 ب.ظ

سلام ـ همیشه بین شخصیت طرف وحرفه اش قائل به تفکیک شو و این دومقوله راباهم خلط نکن ـ اسطوره های آواز سنتی ایران شجریان،گلپا عزیز و حسین خواجه امیری هستن ـ اینکه بعضی ازاین عزیزان و سایربزرگان مواجه باممیزیهایی شدن ناشی از تغییرنظام سیاسی وقت بود ،لذا اینکه شما درنظرتون ،گروه خاص هنری را مقصرمیدونی درست نیست و وجاهت واعتباری نداره ـبهرروی
برایتان آرزوی توفیق دارم

شاهین چهارشنبه 19 آذر 1399 ساعت 01:05 ق.ظ

بر اهل فن روشن است که خط ب خط و کلمه به کلمه این مقاله کذب است .

امین شنبه 7 فروردین 1400 ساعت 12:41 ق.ظ

برترین استاد شجریان بزرگ و بی همتا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد